OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Touareg (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Kvalitní zpracování, Velký vnitřní prostor , Komfort odpružení, Bohatá výbava

O vozidle

Druhá generace velkého SUV od Volkswagenu je opět sourozencem Porsche Cayenne. Zatímco Porsche se zaměřuje na dynamicky založené řidiče, VW se snaží oslovit ty praktičtěji zaměřené a konzervativněji smýšlející. Oproti prvnímu provedení nedoznal design Touaregu zásadních změn, drží se současného stylu Volkswagenů a působí především elegantně a mohutně. Větší posun nastal v interiéru vozu, který je nadále velmi prostorný, k tomu ovšem tentokrát přidává opravdový luxus. Touareg druhé generace je velmi dobře zpracován a interiér působí i v základních verzích opravdu hodnotným dojmem. Celkově se právě především zpracování hodně vylepšilo, takže by měl být interiér krom estetických kvalit také trvanlivější. Do Touaregu lze také objednat i opravdu luxusní prvky palubní výbavy, však stále platí, že je to druhý největší a nejdražší vůz v nabídce automobilky. Naprosto excelentní je odhlučnění vozu a vůbec celkový jízdní komfort. Tady Touareg patří na špičku třídy a může se měřit i s luxusními limuzínami. Nadále vynikající je i nabídka vnitřního prostoru. Přitom mohutný Touareg zvenku trochu mate tělem a na první pohled nevypadá tak veliký, jako ve skutečnosti je. 
 
Celkový posun k více rozumovému autu je znát i v nabídce pohonných jednotek. Volkswagen vynechal vyloženě slabé agregáty, které by měly stejně s velkým a těžkým autem dost práce, a to i přesto, že mezigeneračně vůz shodil několik set kilogramů. Co se převodovek týče, manuál je neexistující variantou, motory jsou spřaženy výhradně s vynikající sametovou osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Základem motorové palety je třílitrový turbodiesel, který i přes poměrně krátký věk auta prošel časem několika změnami. Z počátku bylo nabízeno provedení s výkonem 150 kW a jako silnější varianta pak verze se 176 kW. Od konce roku 2012 je však nabídka v tomto ohledu sjednocena a základem je třílitrové TDI s výkonem dostačujících 180 kW. U tohoto motoru lze dokonce mluvit i o rozumně úsporném provozu, klidní řidiči se dostanou na zhruba osmilitrovou spotřebu, svižnější jízda stále nutně neznamená výlet za deset litrů na 100 kilometrů. Špičkou nabídky je druhý turbodiesel – osmiválec 4,2 TDI s výkonem 250 kW. Ten dovede s velkým a těžkým vozem opravdu pěkně zahýbat, jeho spotřeba je přitom výrazně nižší než u brutálního desetiválce z předchozí generace. Touareg nabízí i dvě benzinové jednotky, ovšem obě  najdeme v praxi velmi málokdy. Základní 3,6 FSI s výkonem pěkných 206 kW především kvůli spotřebě. Hybridní 3,0 TSI s 245 kW, u kterého šestiválci pomáhají s pohonem auta elektromotory, pak zase především kvůli ceně, jako nové se toto provedení prodává za zdaleka nejvyšší částku, příplatek oproti silnému dieselovému osmiválci je téměř čtvrtmilionový. 

Výbava

Touareg je druhý největší a nejdražší model Volkswagenu a výbava vozu tomu pochopitelně odpovídá. Standardem je dotykový displej palubního systému, dvouzónová klimatizace, tempomat, špičková bezpečnostní výbava i řada dalších příjemných drobností. Sehnat opravdu špičkově vybavené exempláře s koženým interiérem, luxusními doplňky a xenonovými světlomety přitom není problém. 

Design

Druhá generace VW Touareg tak trochu mate tělem. Na první pohled totiž vypadá menší, než ve skutečnosti je. I přesto však rozhodně budí velké SUV Volkswagenu respekt. Design je elegantní a nadčasový, auto se bude líbit jistě i po mnoha letech. 

Spotřeba

Motorová paleta pod kapotou Touaregu druhé generace udělala velký krok kupředu především z hlediska spotřeby paliva. Exotické a žíznivé motory tu byly nahrazeny klasickými agregáty, které mají vždy pro pohon auta dostatek sil. Ne, jistě nemůžeme velké SUV řadit mezi úsporná auta, ale ve své kategorii dovede spotřebou příjemně překvapit. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Touaregu druhé generace jsou nadále výborné, však se na tom podepisuje technika společná s Porsche Cayenne. Oproti němu je však vůz přece jenom naladěn měkčeji a náklony jsou v zatáčkách znát více, stejně jako celková hmotnost vozu. Opět ovšem platí, že Touareg příjemně překvapí svými schopnostmi v terénu. 

Bezpečnost

Možná trochu překvapivě druhá generace VW Touareg nárazovými testy Euro NCAP neprošla. Ovšem očekávat, že by vůz získal jiné než pětihvězdičkové hodnocení, asi nelze. Robustní konstrukce byla od minulé generace ještě vylepšena a totéž platí o exkluzivní bezpečnostní výbavě. 

Praktičnost

Od minulé generace si Volkswagen Touareg ponechává také velmi prostorný interiér, s jedním drobným ale. Tím je mohutná středová konzola, která dovede i u takto velkého vozu občas překvapivě utlačovat pravé koleno vzrostlého řidiče. Místa je tu ovšem jinak ve všech směrech dostatek, zavazadlový prostor se může pochlubit objemem 580 litrů a skvělou využitelností a přístupností. 

Komfort

I pro druhou generaci Touaregu platí, že je to velmi komfortní vůz. Příkladné je už samotné filtrování nerovností vozovky, komfort v tomto ohledu dovede výrazně vylepšit vzduchové odpružení. To mimo jiné umožňuje i nastavovat světlou výšku, což zlepší i vlastnosti v terénu. Skvělé je také celkové odhlučnění vozu. 

Provozní náklady

Touareg je velké moderní SUV, kterému se oproti předchozí generaci podařilo výrazně zkrotit především nároky na palivo. Ani tak ovšem nelze počítat s tím, že by provoz vozu byl levný. V rámci kategorie je však Touareg jednou z nejrozumnějších voleb, má vcelku nejstandardnější techniku, a provozně tak bude méně náročný než soupeři prémiových značek. 

Volkswagen Touareg



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací