OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Touareg (2002–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jízdní komfort, Kvalitní zpracování, Silné turbodiesely, Vcelku příznivé ceny, Dobré terénní schopnosti

O vozidle

Volkswagen Touareg je v mnohém docela netypické velké SUV. Není to prémiový model, ovšem už tím, že má konstrukční základ shodný s Porsche Cayenne první generace, se tohle auto řadí spíše k soupeřům Mercedesu ML a BMW X5 než mezi levnější alternativy. Ostatně, vypovídá o tom velkorysý a komfortně navržený interiér, který už ovšem může být po letech provozu trochu rozvrzaný. To, že velký terénní Volkswagen konkuruje prémiovým vozům, reflektuje i cenovka ojetých exemplářů. Tentokrát ovšem v pozitivním smyslu slova. U velkých luxusních SUV je výrazný pokles ceny vcelku obvyklou záležitostí, a pro Touareg to platí obzvlášť. Ovšem lákavými cenami ojetin se nenechte jen tak snadno zlákat, provoz vozu totiž bude i nadále dost drahý – ať už kvůli náročným opravám, nebo vysoké spotřebě paliva. Vždyť tohle je po Phaetonu druhý největší a nejdražší Volkswagen, tedy rozhodně nejde o žádnou lidovku a z hlediska provozních nákladů je potřeba s tím počítat. Kdo se s tímto faktem smíří, získá mohutný, reprezentativní vůz s často velmi dobrou výbavou, vysokým komfortem a na SUV překvapivě dobrými schopnostmi v terénu. Komfort a terénní vlastnosti umí vylepšit například příplatkové vzduchové odpružení. Touareg je spíše konzervativní velké SUV, facelift v roce 2006 mu ovšem přece jenom přinesl trochu více nápaditosti. Technika pod kapotou se měnila spíše postupně.

 
Při uvedení se Volkswagen ukázal výhradně se silnými motory. Základem byl šestiválec 3,2 litru s výkonem solidních 162 kW, které jsou ovšem u více než dvoutunového vozu  nutností. Osmiválec 4,2 litru s výkonem 228 kW pak dovede i těžkému SUV dodat velmi dobrou dynamiku. Oba motory mají ovšem vysokou spotřebu paliva. Velkou specialitou Touaregu se stal hodně neobvyklý turbodiesel V10 TDI s objemem pět litrů. Vznikl vlastně spojením dvou pětiválců 2,5 litru, které se podívaly pod kapotu velkého SUV později. Turbodiesel má ohromný výkon 230 kW, počítat u něj s nízkou spotřebou paliva ovšem nelze. Naopak je nutné se připravit na vyšší investice do údržby, jednotka má přece jenom své mouchy. V druhém roce výroby se objevil již zmíněný základní vznětový pětiválec 2,5 litru s výkony 120 a 128 kW. O rok později dostal benzinový šestiválec výkon 177 kW a na řadu přišel i vznětový šestiválec 3,0 litru, který má výkon 165 kW. Ten lze považovat za ideální pohonnou jednotku – má solidní sílu, je spolehlivý a spotřebu drží, řekněme, v rozumných mezích. V roce 2005 se pod kapotou objevil další neobvyklý motor, mohutný benzinový dvanáctiválec W12 o objemu šest litrů a výkonu 331 kW. S ním je Touareg opravdu žíznivou silniční střelou. V roce 2006 dostal vůz ještě před faceliftem nové benzinové motory. Šestiválec má nově objem 3,6 litru, přímé vstřikování paliva FSI a solidní výkon 206 kW. Nový osmiválec 4,2 FSI má výkon 257 kW. Dieselový třílitr dostal také verzi s výkonem 155 kW. O rok později už přišel facelift a s ním silnější verze třílitrového turbodieselu posílila na 176 kW. Mohutný desetiválcový turbodiesel se pak dočkal ještě výkonnější varianty s 257 kW, která se montovala výhradně do provedení Touareg R50.

Výbava

Velké SUV od Volkswagenu je jedním z nejdražších a nejlépe vybavených vozů značky. U základních modelů ovšem výbava nebývá tak velkorysá, tyto jsou přitom na trhu ojetin nejobvyklejší. Najít ovšem dobře vybavené auto není problém, součástí výbavy mohou být opravdu velmi komfortní prvky. Například kožené čalounění je velmi časté. 

Design

Konzervativní tvary první generace VW Touareg znamenají, že vůz příliš nestárne. Zub času je tedy ke karoserii i provedení interiéru milostiv, Touareg dodnes působí majestátně a elegantně. Podobně jako další velká SUV budí respekt, je však méně nápadný, což jistě velká skupina zákazníků ocení. 

Spotřeba

Mohutný vůz s vysokou hmotností a velkými jízdními odpory pochopitelně spotřebuje hodně paliva. Ani nejslabší turbodiesely tak nejsou v praxi příliš úsporné, stlačit spotřebu pod 10 litrů chce opravdu citlivé zacházení. Navíc základní motory (obzvláště s automatem) jsou dost letargické, silnější motory, obzvláště ty benzinové, pak mají vyloženě velmi vysokou spotřebu. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Touaregu jsou překvapivě jisté, však také technika odpovídá té použité u Porsche Cayenne. Proto možná není divu, že Volkswagen vyráběl tohle obří SUV i s opravdu nezvykle silnými agregáty, podvozek totiž příval síly hravě zvládne. Ovšem na velké řidičské zážitky zapomeňte, podvozek je sice jistý, ale fyziku ošálit nelze. Oproti ostatním velkým SUV však Touareg příjemně překvapí schopnostmi v terénu. 

Bezpečnost

První generace velkého SUV od Volkswagenu si z nárazových testů Euro NCAP odvezla velmi lichotivé pětihvězdičkové hodnocení. Vzhledem k mohutné konstrukci i velmi bohaté bezpečnostní výbavě však rozhodně není zisk plného skóre ničím překvapivým. 

Praktičnost

Touareg patří mezi velkými SUV k velmi praktickým vozům. Interiér nabízí posádce dostatek místa ve všech směrech, odkládacích míst je tu také celá řada. A zavazadlový prostor se základním objemem 555 litrů bude také pro většinu řidičů dostačující. Jeho podlaha je v rovině s nakládací hranou, která se pochopitelně nachází trochu výše. 

Komfort

Jizdní komfort VW Touareg je na velmi dobré úrovni, obzvlášť pokud se vám podaří sehnat exemplář s příplatkovým vzduchovým odpružením podvozku. Takový vůz se přes nerovnosti doslova nese, navíc úprava světlé výšky zlepšuje jeho schopnosti v terénu. U ojetých vozů může být ovšem celkové vnímání komfortu trochu mírněno povrzávajícím interiérem. 

Provozní náklady

Provozní náklady VW Touareg budou opravdu vysoké, a to i s nejúspornějšími turbodieselovými motory. Ani u nich totiž nelze počítat s nízkou spotřebou paliva. A cokoli se na voze rozbije, bude z hlediska opravy cenově náročnější záležitostí. Je nutné mít na paměti, že Touareg je jedním z nejdražších a nejluxusnějších Volkswagenů, čemuž odpovídají jak ceny dílů, tak servisních úkonů. 

Volkswagen Touareg

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací