OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Lupo (1998–2005)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Široká nabídka úsporných motorů, Elegantní vyhled , Dobré zpracování , Nízké provozní náklady

O vozidle

V roce 1998 se Volkswagen s modelem Lupo vydal do kategorie nejmenších osobních automobilů. Sympaticky vyhlížející model přišel s na svou dobu vcelku standardní technikou, ale také s velmi moderní a pokrokovou verzí 3L. Design malého Volkswagenu se povedl. U malých aut není často mnoho co vymýšlet, jednoduché tvary karoserie se snaží o maximálně účelné využití obestavěného prostoru. Toho u modelu Lupo skutečně není mnoho, s délkou jen lehce přes 3,5 metru jde opravdu o prcka. Přesto se Lupo z hlediska designu ve třídě malých vozů neztratí ani dnes. Lupo stále působí svěžím a lehkým dojmem, což je veliký kontrast oproti novějšímu bachratému modelu Fox. Vzhledu odpovídá i malá hmotnost auta.
 
Nejen v interiéru se můžeme spolehnout na obvyklou vysokou kvalitu zpracování Volkswagenů. Ovšem u Lupa je v tomto případě potřeba počítat s tím, že už jde o opravdu starší malý vůz. Auto většinou jezdilo ve městě, často po nekvalitních cestách, což samozřejmě může mít vliv na konkrétní stav auta. Ovšem na svou kategorii a věk je Lupo nadprůměrně trvanlivý a spolehlivý vůz. V interiéru je dostatek místa na předních sedadlech, cestující na těch zadních už se musejí uskromnit a pro zavazadla mnoho místa nezbývá. Nastupování dozadu je stížené kvůli tomu, že Lupo je výhradně třídveřový automobil. 
 
Na to, do které kategorie spadá, překvapí u Lupa široká nabídka motorů. Ta nemá v podstatě dnes obdoby, jen málokterý minivůz nabízel takovou možnost výběru. Jenže co naplat, Lupo patří na našem trhu k vzácnějším autům, takže výběr moc snadný nebude. Základem nabídky je litrový motor o výkonu 37 kW, což je i na malé Lupo přece jenom trochu málo. Na městské jezdění ovšem motor stačí. Čtrnáctistovka se montovala ve dvou verzích – provedení MPI má 44 kW a na pohon lehkého minivozu už dobře dostačuje. Silnější šestnáctiventilová verze pak disponuje 55 kW, což už je více než slušná porce výkonu. Lupo se ovšem na této hranici nezastavilo. Čtrnáctistovka se tu tak dodávala i v silné verzi se 74 kW, která s malým autem už opravdu hodně cvičí. To však stále není maximum, tím je 92 kW u motoru 1,6 litru ve verzi Lupo GTI. Ta nabídne opravdu nebývalé svezení, je však velmi vzácná.
 
Překvapivě má Lupo i širokou paletu vznětových motorů. Základem je atmosférický agregát 1,7 SDI s výkonem 44 kW. Výhodou motoru je jeho velká trvanlivost a nenáročnost na palivo – ovšem to také znamená, že je potřeba si dát více pozor na jeho stav, kdo ví, co předchozí majitelé tankovali. Silnější verzí je provedení 1,4 TDI s výkonem 55 kW.
 
Doslova samostatnou kapitolou je VW Lupo v provedení 3L. Tento model dostal vznětový tříválec 1,2 TDI se 45 kW. Auto prošlo výraznou odtučňovací kúrou, což se projevilo třeba i v interiéru, odkud zmizely některé díly čalounění a v základu třeba i rádio. Volant dostal hořčíkový rám, sedadla zase rám z hliníku, hliník se uplatnil i na karoserii auta. Tohle Lupo bylo prostě technickou lahůdkou, ve třídě malých vozů nevídanou. Výsledkem tohoto cvičení byla spotřeba necelé tři litry nafty na 100 kilometrů – a to nejen teoretická, ale i v praxi dosažitelná. Pomáhala k tomu i poloautomatická převodovka Tiptronic nebo stop-start systém, tedy věci v malých autech nevídané prakticky dodnes.  Na druhou stranu tu chybí posilovač řízení, který se u novějších typů dodával jen za příplatek. 

Výbava

Základní výbava VW Lupo byla opravdu vcelku chudá, nicméně od malých vozů podobného data vzniku nelze vlastně ani nic jiného očekávat. Za některé zajímavé a komfortní prvky se dalo připlatit. Specifická je především verze 3L, která přináší některé nezvyklé prvky, ale musí se v základu obejít bez rádia a posilovače řízení. 

Design

Design malého Volkswagenu lze i dnes považovat za opravdu povedený a moderní. Auto působí velmi sympatickým dojmem, na čemž se podepisuje především dvojice kulatých světlometů vpředu. Jinak jsou tvary auta poměrně jednoduché s důrazem na účelnost a co nejlepší využití obestavěného prostoru. Lupo však rozhodně nedává znát svůj věk. 

Spotřeba

Na malý automobil byl Volkswagen Lupo k dostání s překvapivě širokou paletou motorů. Díky lehké konstrukci je spotřeba všech agregátů přijatelná. U těch benzinových se však z dnešního hlediska projevuje už méně vyspělá konstrukce, takže nízké hodnoty spotřeby především ve městě vyžadují jemné zacházení. To u vznětových variant se dočkáte úspor paliva snadno, vpravdě revoluční verze 3L spotřebu 3 litry nafty na 100 kilometrů nejen slibuje, ale umí i v praxi. 

Jízdní vlastnosti

Kola v každém rohu karoserie znamenají pro Lupo doslova motokárové jízdní vlastnosti. Jenže se poměrně výrazně liší verze od verze. Benzinová provedení jsou agilnější, těžší vznětové agregáty jsou na přední nápravě znát. Verze GTI dovede být opravdu zábavná, naopak provedení 3L je kvůli změnám na podvozku i úzkým pneumatikám s nízkým valivým odporem spíš pro klidnou jízdu. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získal Volkswagen Lupo v roce 2000 velmi slušné skóre čtyř hvězdiček. Z dnešního pohledu ovšem nemůžeme očekávat kdovíjaké zázraky, dvojice airbagů je solidní standard, novější auta mají pečlivější konstrukci deformačních zón. 

Praktičnost

Volkswagen Lupo je praktické auto do města, pokud ovšem chcete častěji vozit více nákladu nebo cestujících, není dobrou volbou. Zavazadlový prostor má základní objem jen 130 litrů, na zadních sedadlech (posadí se sem jen dva cestující) také není místa na rozdávání, navíc se sem nastupuje jen dvojicí předních dveří. 

Komfort

Volkswagen Lupo je praktické auto do města, pokud ovšem chcete častěji vozit více nákladu nebo cestujících, není dobrou volbou. Zavazadlový prostor má základní objem jen 130 litrů, na zadních sedadlech (posadí se sem jen dva cestující) také není místa na rozdávání, navíc se sem nastupuje jen dvojicí předních dveří. 

Provozní náklady

Volkswagen Lupo je praktické auto do města, pokud ovšem chcete častěji vozit více nákladu nebo cestujících, není dobrou volbou. Zavazadlový prostor má základní objem jen 130 litrů, na zadních sedadlech (posadí se sem jen dva cestující) také není místa na rozdávání, navíc se sem nastupuje jen dvojicí předních dveří. 

Volkswagen Lupo



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací