OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Golf VI (2008–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné jízdní vlastnosti, Výtečné odhlučnění, Široká nabídka verzí, Kvalitní zpracování, Jízdní komfort

O vozidle

Volkswagen Golf šesté generace vychází ze stejného technického základu jako generace pátá, na podvozkové platformě se prakticky nic nezměnilo, jen byl podvozek ještě lépe vyladěn. V podstatě se dá v případě šesté generace hovořit o výraznějším faceliftu. Obměněna byla paleta motorů, nadvládu přebírají přeplňované jednotky. Přepracován byl i design, jeho autorem je Walter da Silva, muž, který určuje aktuální směr vzhledu všech vozů VW. Vzhled s přímočařejší maskou chladiče a kompaktnějšími světlomety dodává vozu dynamičtější vizáž a přitom jej opticky více propojuje se čtvrtou generací Golfu. Základní tvary a proporce jsou naprosto shodné s generací pátou. Postupná evoluce Golfu a jeho konzervativní tvary mají i tu výhodu, že šestá generace nijak nezestárla ani v přímém porovnání s novou generací sedmou.

Tradičně bohatá je nabídka provedení v šesté generaci VW Golf. K hatchbackům a obvyklému combi se opět přidává verze se zvýšenou stavbou Golf Plus. Zásadní novinkou šesté generace pak byl kabriolet. Ten má v řadě Golf své tradiční místo, ovšem vůz odvozený z šesté generace Golfu je teprve třetím otevřeným modelem řady. Předchozí kabriolety totiž stály na základě první a třetí generace kompaktního modelu. Opět platí, že některé motorizace lze koupit s pohonem všech kol, většího rozšíření se v šesté generaci dočkaly také automatické dvouspojkové převodovky DSG. Široká je motorová paleta, kde je opět základem benzínová čtrnáctistovka, která i přes výkon 59 kW překvapí pružností a příjemným projevem i nízkou spotřebou. Jako ideální pohonná jednotka se může jevit motor 1,2 TSI ve verzích 63 a 77 kW, která nemá s pohonem Golfu mnoho starostí, je velmi kultivovaná a umí být i úsporná, pokud tedy patříte k vyznavačům klidnějšího jízdního stylu.

Výkonnější jednotka 1.4 TSI pak nabídne jak solidní dynamiku, tak stále překvapivě příznivou spotřebu paliva. Jednotky TSI však bývají náchylnější na jízdní styl. Verze GTI dostala opět přeplňovaný dvoulitr, jeho ještě výkonnější verze se pak objevila v provedení Golf R. Šestiválce bychom pod kapotou šesté generace hledali marně. Vznětové jednotky jsou reprezentovány verzemi 1,6 a 2,0 TDI, z nichž úspornější a trvanlivější je slabší provedení. Výkonnější varianta je ovšem oblíbena díky kombinaci nízké spotřeby a vysokého výkonu.

Výbava

Šestá generace VW Golf ukončila do té doby trochu přísnou cenovou politiku Volkswagenu, kvůli které bylo nutné volit spíše vyšší stupně výbavy. U základních provedení předchozích generací toho totiž zákazník v základu mnoho nedostal. To se u generace šesté změnilo, klimatizace nebo třeba množství airbagů si našly cestu do základní výbavy.

Design

Šestá generace VW Golf má základní tvary naprosto shodné s generací pátou, ze které také přebírá techniku. Optické retuše proběhly především na přídi a zádi vozu, který v šesté generaci působí o něco dynamičtějším dojmem, přesto však zůstává věrný celkovému konzervativnímu ladění auta. Jak prokázal Golf už během předchozích generací, design je dlouhodobě trvanlivý.

Spotřeba

Většina motorů pod kapotou Golfu se může chlubit příznivou spotřebou, jen zážehové jednotky TSI jsou náchylnější na jízdní styl. Stabilně nízké spotřeby dosahují motory TDI, mistrem je v tomto ohledu provedení 1,6, které lze koupit i v úsporné variantě BlueMotion.

Jízdní vlastnosti

I u šesté generace Golfu jsou zachovány vynikající jízdní vlastnosti. Podvozek auta je jistý a bez problémů zvládá i nejvýkonnější verzi Golf R. Opět platí, že provedení GTI je řidičsky opravdu zábavným vozem, který je pro tyto kvality vyhledáván.

Bezpečnost

Šestá generace Golfu doznala oproti té páté jen několika drobných konstrukčních úprav, v kombinaci s množstvím moderních bezpečnostních systémů to však bohatě stačilo na zisk plného počtu pěti hvězd v nárazových testech Euro NCAP. Šestý Golf měl už v základu velmi bohatou bezpečnostní výbavu, včetně například kolenního airbagu řidiče.

Praktičnost

Zavazadlový prostor šesté generace i vnitřní prostor pro posádku je vlastně úplně shodný s generací pátou. Posádka se tedy v autě rozhodně nebude tísnit, 350 litrů pro zavazadla je však z dnešního hlediska ve třídě pouze průměr. Combi a verze Golf Plus ovšem nabídnou podstatně větší přepravní kapacitu.

Komfort

Vysoká úroveň jízdního komfortu je tradiční devizou Golfu, u šesté generace je dovedena téměř k dokonalosti. Podvozek je jistý a posádku nehoupe, nerovnosti přitom filtruje velmi dobře. Velmi dobré je též odhlučnění auta, v kombinaci s motory TSI je šestý Golf doslova oázou klidu.

Provozní náklady

Z hlediska dané automobilové třídy jsou servisní provozní náklady šestého Golfu vcelku standardní. Je ovšem nutné počítat s tím, že jde o vůz se stále aktuální moderní technikou, takže ceny samotných servisních prací i náhradních dílů budou trochu vyšší než u starších a jednodušších ojetin.

Volkswagen Golf

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací