OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Volkswagen Golf Plus (2009–2014)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Nadprůměrná spolehlivost, Velký a variabilní vnitřní prostor , Komfortní nastupování, Kvalitní zpracování, Jízdní komfort

O vozidle

Jen částečná generační obměna mezi pátou a šestou generací Volkswagenu Golf se projevila i u jeho zvýšené varianty Golf Plus. Oproti předchozí generaci se v principu nic nezměnilo. Nadále je zhruba o 8 centimetrů zvýšená verze Golf Plus jen jakýmsi mixem mezi běžnými hatchbacky a klasickými kompaktními MPV. Stále má Golf Plus jen málo přímých konkurentů, byť množství MPV segmentu B se zvětšilo, vozy této třídy dospěly a nabízejí i podstatně vyspělejší techniku. Ve srovnání s nimi se však stále Golf Plus nemá vůbec zač stydět. A to byť používá osvědčenou techniku pocházející vlastně už z páté generace Golfu. Na podvozku se mezigeneračně prakticky nic nezměnilo, nová je tak především sada motorů. K dílčím změnám došlo ve vzhledu auta, to má teď modernější masku chladiče. I pro inovovaný Golf Plus platí, že přináší nadprůměrnou spolehlivost a kvalitu zpracování i výborné jízdní vlastnosti. Na fotografiích se opět model Plus na první pohled od běžného hatchbacku moc neliší, ovšem v praxi jsou rozdíly výraznější. Přední kapota je kratší a strmější, čelní okno výrazně větší, boky auta vyšší. Celek působí na MPV až překvapivě vyváženým dojmem a i po letech prokazuje pro VW příslovečnou nadčasovou eleganci. 
 
V interiéru je podstatně více místa než v hatchbacku a třeba na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita. Interiér má výbornou ergonomii a řidič bude potěšen i z hlediska ovládání vozu. Jedinou stinnou stránkou je méně přehledná karoserie při výhledu vzad, parkování u provedení bez senzorů vyžaduje cvik a dobrý odhad. Jízdní vlastnosti jsou výborné, a to i přes větší náklony auta v zatáčkách. Totéž platí i pro jízdní komfort navzdory trochu přitvrzenému podvozku.
 

Největší změny se u inovovaného Golfu Plus staly pod kapotou. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 59 kW, pak je šestnáctistovka s výkonem 75 kW. O svižnější svezení se postarají motory 1,4 TSI s výkonem 90 a 118 kW. Turbodiesely pak z počátku zastupoval jen turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 81 a 103 kW. Časem však došlo v nabídce k dalším změnám. Základní motory byly vyřazeny a nahrazeny agregátem 1,2 TSI ve verzích se 63 nebo 77 kW. Modernizovaný agregát TSI pak nabízí 90 nebo 103 kW (silnější má i verzi s vypínáním válců). Základem nabídky turbodieselů se stal motor 1,6 TDI o výkonu 77 nebo 81 kW ve verzi BlueMotion. Turbodiesel 2,0 TDI pak s výkonem 110 kW představuje špičku nabídky.

Výbava

Ačkoli je Golf Plus vcelku moderní vůz, výbava je spíš jen lehce nadprůměrná. Především u základních verzí museli zákazníci za řadu prvků připlácet, u verzí s lepšími motory je situace o hodně lepší. O opravdu dobře vybavené vozy není na trhu nouze. 

Design

Inovovaný Volkswagen Golf Plus odvozený od páté generace hatchbacku je elegantní rodinný crossover – jakýsi mix mezi hatchbackem a klasickým MPV. Jeho nadčasové tvary dodnes nestárnou. Zajímavé je, že v praxi je rozdíl ve vzhledu obou verzí větší než na obrázcích. Hodnotný je také interiér. 

Spotřeba

Modernizovaný Golf Plus vycházející ze šesté generace Golfu se může pochlubit vyváženější nabídkou pohonných jednotek. To se projevuje i na celkově nižší spotřebě paliva napříč modelovou řadou. Nadále platí, že spořivé jsou především turbodiesely, ale i jednotky TSI dovedou palivem příjemně šetřit. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek, který v podstatě vychází z páté generace Golfu, dává inovovanému modelu Plus jisté jízdní vlastnosti. Kvůli o něco vyšší hmotnosti je přitvrzen, avšak zachovává dobrý komfort. V zatáčkách sice dochází k trochu větším náklonům, avšak ovladatelnost auta je stále velmi dobrá. Jen se tu více projevuje nedotáčivost. 

Bezpečnost

Ani inovovaný Volkswagen Golf Plus sám o sobě nárazovými testy Euro NCAP neprošel. Ovšem vzhledem ke konstrukci velmi blízké klasickému Golfu páté a šesté generace lze očekávat, že by se pětihvězdičkové skóre tímto hatchbackem získané mohlo vztahovat i na zvýšenou verzi Plus. 

Praktičnost

Vyšší stavba karoserie Golfu Plus má přinést především podstatně větší praktičnost. A je to tak, interiér je prostornější a mnohem variabilnější než u hatchbacku. Na zadních sedadlech je díky vzpřímenějšímu sezení před koleny místa jako v mnohých autech vyšší střední třídy. Místa nad hlavou je samozřejmě také dostatek. Zavazadlový prostor pojme 395 litrů nákladu a je příjemně variabilní. Má dvojitou podlahu, sedadla jsou dělená v poměru 2 : 1 a po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dají se nezávisle posouvat a naklápět, což je opět další specialita. 

Komfort

Podvozek Golfu Plus byl oproti hatchbacku trochu přitvrzen, aby reflektoval vyšší hmotnost této verze. Jízdní komfort přesto zůstal na velmi dobré úrovni, navíc je tu vylepšen dostatkem prostoru pro posádku a velmi pohodlnými sedadly s komfortní pozicí sezení. Ke kladům můžeme připočítat také velmi dobré odhlučnění. 

Provozní náklady

Vzhledem k úsporným motorům jsou běžné provozní náklady VW Golf Plus na příznivé úrovni. Ovšem vyšší jsou náklady na náhradní díly a servis. Je to dáno celkově vyššími cenami dílů a služeb v servisní síti VW a také stářím automobilu, jehož technika je často stále v aktuálním provedení. 

Volkswagen Golf Plus



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací