OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Yaris (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Spolehlivost

Dynamické motory

Výborný vnitřní prostor

Nízká spotřeba

Dobré jízdní vlastnosti

Kvalitní zpracování

Dobrá výbava

O vozidle

Třetí generace Toyoty Yaris se začala vyrábět už v roce 2010, to ovšem pouze pro japonský trh. Do Evropy se dostala až se závěrem roku 2011, a tak ji v současnosti lze sehnat jako velmi mladou ojetinu, která může těžit z výhody tříleté záruky pro japonské vozy tak typické. Opět by se měla potvrdit nadstandardní spolehlivost japonských vozů. Oproti generaci předchozí udělala ta třetí výrazný krok kupředu. Zatímco soupeři už většinou k růstu nových generací vozů segmentu B nesahají, třetí Yaris přece jenom povyrostl. Ale to vlastně jen proto, aby dohnal mírnou ztrátu, kterou měla předchozí generace. Ta se však řadila k velmi slušně prostorným vozům své třídy, takže třetí provedení je na tom ještě lépe. Vnitřní prostor se může rovnat některým o pár let starším modelům kompaktní třídy. Výrazně atraktivnější je design auta, Yaris třetí generace je jedním z prvních modelů Toyoty, který plní plán nabízet dynamičtěji pojaté vozy. Ještě lépe pak působí interiér, jehož provedení se kvalitativně hodně posunulo. Nevýrazný vzhled vystřídaly propracované a příjemné linky, nepraktická středově umístěná kaplička je ta tam, přístrojový štít je klasický a uprostřed případně najdeme velký displej palubního systému Toyota Touch. Výbava auta je také slušně bohatá, i když v ní najdeme trochu paradoxy. Základ má sedm airbagů, okna jsou ovšem jenom na kličky a klimatizace za příplatek. Vyšší verze však nabídnou opravdu špičkové prvky, které často nenajdeme ani v o mnoho větších autech.

Paleta motorů byla v podstatě převzata z předchozí generace, což svědčí o kvalitách pohonných jednotek a napovídá to cosi o jejich spolehlivosti. Yaris ovšem přece jenom povyrostl a motory jsou mírně přiškrceny nejnovějšími eko normami, takže se místy trochu zvedla spotřeba paliva a ani dynamika už není taková jako u druhé generace. Yaris ale stále patří v obou oblastech k nadprůměru. Jen základní litrový tříválec je vhodný opravdu spíše jen do města. Třináctistovka VVT-i disponuje výkonem 73 kW a je pro Yaris dostatečně dynamickou volbou. Diesel je opět zastoupen jednotkou D4-D s výkonem 66 kW, tentokrát tu i přes vysokou cenu dává trochu větší smysl, Yaris totiž může díky solidní prostornosti a celkově dospělému jízdnímu chování sloužit i k cestování na delší vzdálenosti. Další pohonné jednotky (alespoň prozatím) nejsou v nabídce. Pokud tedy nepočítáme nejnovější hybridní provedení, které se prodává opravdu krátce. To má pod kapotou patnáctistovku pracující s Atkinsonovým cyklem o výkonu 55 kW a elektromotor s výkonem 45 kW. Celkově ze sebe ústrojí vydá 74 kW, mělo by ale být výrazně úspornější než standardní třináctistovka. Poněkud vyšší je ale i cena.

Výbava

Toyota se snaží v podobě Yarisu třetí generace nabídnout nadstandardně vybavený automobil. Ovšem u levnějších verzí je potřeba někde šetřit, což vede k některým paradoxům. Základní provedení tak nemá elektrické ovládání oken nebo klimatizaci, sedm airbagů nebo ovládání audiosystému na volantu je však standardem. Vyšší verze mohou mít vymoženosti v podobě navigace, tempomatu, parkovací kamery, bezklíčkového přístupu a další luxusní prvky.

Design

Třetí generace Toyoty Yaris se může pochlubit atraktivním a velmi dospělým designem, který podobně jako u konkurenčního VW Polo tak trochu přerůstá hranice třídy. Velmi povedený je také interiér, který opět poněkud opouští zvyklosti nejmenších vozů.

Spotřeba

Ačkoli třetí Yaris povyrostl a motory přidusily eko normy, spotřeba zůstává stále ve velmi příznivých mezích. Pohonné jednotky netrpí přehnanou žíznivostí ani při vyšších dynamických požadavcích řidiče. Navíc je tu ještě úsporný turbodiesel a také zcela nové hybridní provedení.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti třetí generace Yarisu patří na absolutní špičku třídy, a potvrzují tak jen celkovou vyspělost vozu. Stabilita je příkladná a auto se velmi jistě chová nejen na klikatých okreskách, ale také ve vysokých rychlostech na dálnici. Škoda, že u Toyoty nebyly ochotni i trochu přitlumit účinek posilovače a zlepšit jinak už docela dobrou zpětnou vazbu od předních kol.

Bezpečnost

Už druhá generace Toyoty Yaris patřila k nadprůměrně bezpečným vozům své třídy, třetí generace klade na tuto oblast mimořádný důraz. Dokazuje to jak zisk plného počtu pěti hvězdiček v testech Euro NCAP (Yaris vyhoví i přísnější metodice pro rok 2013), tak přítomnost sedmi airbagů i v té úplně nejzákladnější výbavě.

Praktičnost

Velmi dobrý vnitřní prostor je jen jednou z praktických stránek Toyoty Yaris. Zavazadlový prostor s objemem 286 litrů také není špatný, ale jde spíše o obvyklý průměr. Celkovou praktičnost ještě zvyšují především různé příjemné prvky výbavy vozu.

Komfort

Výborné jízdní vlastnosti Yarisu jsou opět doplněny i velmi dobrým jízdním komfortem, který patří k tomu nejlepšímu ve třídě. K němu přispívá i dobrá nabídka vnitřního prostoru, byť cestující vzadu by ocenili o trochu delší sedáky. Ke komfortu přispívá i bohatá výbava mnoha modelů.

Provozní náklady

Yaris třetí generace je prozatím mladá ojetina, u které lze ovšem očekávat, že se bude opakovat trend spolehlivosti předchozích generací. Díky tomu a příznivé spotřebě motorů se provozní náklady drží příjemně nízko, navíc Toyota u aktuálních modelů láká i na předem vcelku jasně dané ceny pravidelných servisních prohlídek, uživatele tak nic nepřekvapí.

Toyota Yaris

Další vozy


Na pobočce AAA AUTO MLADÁ BOLESLAV startujeme od 26. 4. výkup vozů! Přijďte si svůj vůz nechat ocenit i vy.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací