OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Verso (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Prostorný a variabilní interiér , Spolehlivost , Kvalitní materiály, Úsporné motory , Dobré odhlučnění

O vozidle

Od roku 2009 nese kompaktní MPV značky Toyota už jen prosté označení Verso. Toyota totiž modely Corolla Verso a Avensis Verso nahradila jediným modelem, který je však spíše přímým nástupcem velkoprostorové Corolly. Ve větších MPV jednoduše Toyota s konkurencí od té doby neválčí. Verso je opět typickou Toyotou a přináší konzervativnější vzhled, který přece jenom tentokrát dostal drobné dynamické náznaky. Situace je z estetického hlediska zajímavější u modernizovaného vozu, který přišel na trh v roce 2013 a dostal masku inspirovanou novým dynamickým modelem Auris. V interiéru také vypadá Verso moderněji než navenek. Navíc jsou tu použity hodnotné materiály a pochvalu zaslouží i zpracování. Přístrojová deska dostala trochu netradiční provedení. Budíky se zpod volantu posunuly výše a směrem ke středu palubní desky. Nejde ovšem o malou, uprostřed umístěnou digitální kapličku, ale klasický přístrojový štít s analogovými přístroji. Proto je toto řešení dostatečně přehledné. Interiér má také dobrou ergonomii. 
 
Posádka má opět dostatek místa, Verso se tentokrát ve standardu vrátilo k pětimístnému uspořádání. Sedm míst je tu za příplatek. Zavazadlový prostor je přitom u obou provedení v případě pětimístné konfigurace shodný, třetí řada sedadel složená do podlahy nemá na objem vliv. V sedmimístném obsazení se do Versa vejde jenom 155 litrů zavazadel, při pěti místech pojme „kufr“ solidních 485 litrů. Z hlediska praktičnosti už ovšem Verso nepatří na absolutní špičku třídy. Odkládacích míst je tu sice dost, ovšem někteří konkurenti jsou na tom o poznání lépe. Většině majitelů ovšem bude praktická stránka Versa stačit. Líbit se také bude dobrá výbava už od základních verzí.
 
Pod kapotou opět najdeme dva zážehové a tři vznětové motory, které jsou z předchozí generace převzaty jen s minimem změn. I přesto se může Verso pochlubit výrazně sníženou spotřebou paliva především u zážehových motorů. Základem je šestnáctistovka s výkonem 97 kW, silnější osmnáctistovka má 108 kW a je pro pohon auta přece jenom zajímavější alternativou. Při běžném provozu dovede být i příjemně úsporná, ovšem na dálnici už spotřeba výrazněji roste. Pro větší podíl dálničního provozu se tak lépe hodí turbodiesely, za které navíc Toyota nežádá tak vysoký příplatek a na trhu ojetých vozů se rozdíly ještě více stírají. Základem je dvoulitr D-4D s výkonem 93 kW, který je již plně dostačující. Lze mít ovšem i podstatně silnější motory 2,2 D-4D s výkonem 110 kW a také hodně dynamický D-4D D-CAT s celkem 130 kW. 

Výbava

Už základní verze Corolly Verso mají dobrou výbavu. Ve standardu je solidní bezpečnostní sada se sedmi airbagy a také klimatizace a mnohé další komfortní prvky. Na trhu pak vcelku snadno seženete i verze s vyššími výbavami, které mají duální klimatizaci, tempomat a další záležitosti. 

Design

Toyota Verso je kompaktní MPV navazující na předchozí Corollu Verso. Je to opět především konzervativní rodinné MPV, jehož vzhled je ovšem tentokrát přece jenom trochu nápaditější. Platí to především o model po faceliftu, který se začal prodávat zkraje roku 2013. Moderněji než zevnějšek pak působí interiér. 

Spotřeba

V Toyotě Verso se jako pohonné jednotky uplatňují dostatečně silné motory. Ty zážehové ovšem mají trochu potíže krotit spotřebu při dálničním tempu, to turbodiesely jsou z tohoto hlediska podstatně výhodnější.  

Jízdní vlastnosti

Oproti předchozímu provedení má Verso trochu tužší podvozek, ovšem auto je stále především komfortní. Náklony v zatáčkách jsou menší a podvozek je celkově jistý. Ovšem řidič opět nemá o dění příliš mnoho informací, řízení je přeposilované a odtažité. Soupeři dovedou být v tomto ohledu i lepší, ale pro rodinné MPV jde o přijatelné chování. 

Bezpečnost

V roce 2010 získala Toyota Verso v nárazových testech Euro NCAP špičkové hodnocení pěti hvězdiček z pěti možných. MPV by si navíc výborné skóre zasloužilo i podle nejpřísnějších pravidel pro rok 2013, takže jej lze považovat za opravdu velmi bezpečný vůz. V základní výbavě najdeme rovnou sedm airbagů včetně kolenního u řidiče. 

Praktičnost

Prostoru pro posádku má MPV Corolla Verso opravdu dostatek, posádka si navíc může užívat pohodlných sedadel. Vůz existuje i v sedmimístné konfiguraci, ve které zbývá v zavazadlovém prostoru 155 litrů místa. Po složení třetí řady sedadel do jeho podlahy se ovšem pro zavazadla objeví 484 litrů. Sedadla v druhé řadě jsou posuvná. 

Komfort

Jizdní komfort Versa je na velmi dobré úrovni. Podvozek zvládá velmi dobře filtrování nerovností. Posádka si také může užívat komfortních sedadel a vůbec celkově příjemného interiéru. Ke komfortu přispívá i dobrá výbava. 

Provozní náklady

I nejnovější provedení kompaktního MPV od Toyoty patří k velmi spolehlivým vozům s příznivými provozními náklady. Chce to ovšem především vybrat vhodný motor – turbodiesely jsou ideální z hlediska spotřeby paliva, benzinové jednotky zase z hlediska nenáročnosti údržby. 

Toyota Verso



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací