OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Land Cruiser V8 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné terénní vlastnosti, Špičková výbava, Velký vnitřní prostor , Komfortní odpružení, Spolehlivost a výjimečná trvanlivost

O vozidle

V roce 2008 se objevil nástupce velkého Land Cruiseru 100. Model, který interně spadá do dvoustovkové řady, tentokrát nese název Land Cruiser V8. Jde opět o mohutný luxusní off-road, který má jen minimum konkurence. V podstatě se mu může postavit jenom známý luxusní Range Rover a také některé luxusní verze Mercedesu třídy G. Tyto vozy spojuje špičková výbava s těmi nejluxusnějšími komfortními prvky, silné motory a opravdu vysoká úroveň prestiže. Ze všech luxusních off-roadových soupeřů působí veliký Land Cruiser V8 asi nejméně nápadně – ovšem to možná trochu s nadsázkou, protože téměř pětimetrový off-road s hmotností přes 2,5 tuny rozhodně nenápadný není. Auto budí respekt, kdekoli se objeví. I v novém provedení zůstává obří Land Cruiser věrný rámové konstrukci podvozku, která zlepšuje jeho schopnosti v terénu. Oproti menšímu provedení má samozřejmě trochu horší nájezdové úhly a úhel přechodový, brodivost 700 mm je však shodná a celkově lze terénní vlastnosti považovat za výjimečné. Řidiči přitom pomáhá i velmi chytrá elektronika a také hydropneumatické odpružení, které umožňuje zvýšit světlou výšku. Vůz se pomocí něj například sám snaží dostat ze situací, kdy uvázl takzvaně „na břiše“. Díky systému Crawl Control a třeba i kamerám sledujícím situaci okolo vozu si lze mimo zpevněné cesty dovolit opravdu hodně a přitom není nutné se o vůz výrazně bát. Luxusní off-road přitom bude posádku i v nejdrsnějším terénu hýčkat špičkovým komfortem vynikajících sedadel a perfektní výbavou. Na silnici pak můžeme očekávat především vrcholný komfort, který ruší jen velké nerovnosti, od kterých se ozývají rázy, pokud  se do nich dostane jedno z kol. V zatáčkách má těžký vůz pochopitelně své limity, avšak chování je nezáludné a elektronika opět dovede vůz zavčasu krotit.
 
Krom luxusu a terénních schopností je Land Cruiser V8 také velmi prostorný automobil. Posádka tu má doslova nadbytek místa ve všech směrech a krom pětimístného provedení lze mít vůz také v sedmimístné konfiguraci. Zavazadlový prostor je nadále obří. Pětimístná verze v něm po hranu oken uveze 909 a po strop 1266 litrů nákladu. Po sklopení sedadel pak dokonce 2146 litrů nákladu. U sedmimístné verze trochu z celkové kapacity uzmou sklopná sedadla třetí řady. V plném obsazení se do kufru vejde jen 259 litrů nákladu, v pětimístném obsazení 701 litrů (po strop 1085 litrů) a celkově maximálně 1962 litrů.
 

Jak říká název vozu, pod kapotou najdeme výhradně extrémně silné osmiválce. Benzinový motor 4,7 VVT-i dostal z počátku výkon 212 kW, později byl nahrazen agregátem 4,6 VVT-i s výkonem 234 kW. Motor dodává vozu až překvapivou dynamiku, ovšem je nutné počítat s opravdu vysokou spotřebou paliva. Výhodnější je silný osmiválcový turbodiesel. Ten totiž není v praxi téměř o nic pomalejší než benzinový osmiválec a přitom se jeho spotřeba přece jenom pohybuje v přijatelnějších mezích. Agregát D-4D s objemem 4,5 litru dává výkon 195, a později dokonce rovných 200 kW. Benzinový model před modernizací měl pětistupňový automat, po modernizaci pak dostal šestistupňové ústrojí, které bylo od počátku pro diesel standardem.

Výbava

Už od základního provedení je Toyota Land Cruiser V8 opravdu dobře vybavený automobil. Vyšší verze pak mohou mít opravdu královskou výbavu, kterou známe jen z těch opravdu nejluxusnějších vozů. Například tak mohou být vyhřívaná i sedadla v druhé řadě, k dispozici je pokročilý palubní systém a špičková audio aparatura nebo kamery, které usnadňují  orientaci okolo vozu. Platí, že benzinový vůz seženete pouze v nejvyšší výbavě, ale i diesely zákazníci většinou kupovali lépe vybavené. 

Design

Mohutný Land Cruiser V8 je především vozem, který budí respekt. Jeho tvary jsou vcelku jednoduché a elegantní, s délkou téměř pět metrů jde ovšem o nepřehlédnutelný vůz. Velmi hodnotně působí také interiér auta. 

Spotřeba

I když se oproti předchozímu provedení spotřeba paliva snížila, stále zůstává hodně vysoká. Osmiválcové motory s vysokým výkonem a obří hmotnost vozu si jasně vybírají svou daň. Pochopitelně je výhodnější alternativou obří turbodieselový osmiválec. 

Jízdní vlastnosti

Mohutný a vysoký Land Cruiser nikdy nebude vozem se sportovním projevem. Jízdní vlastnosti jsou tak především takové, jaké být musejí – dobře čitelné s výraznými náklony v zatáčkách a brzy přicházející nedotáčivostí, která zkrotí vášně řidiče dříve, než by mohlo dojít k větším potížím se stabilitou. Dobře je také naladěn stabilizační systém. 

Bezpečnost

Ani nejnovější verze velkého off-roadu od Toyoty neprošla nárazovými testy Euro NCAP. Vůz, který ovšem spíše vypadá, že by byl schopen projíždět zdmi domů, však pochopitelně posádce poskytne špičkovou ochranu. Podílí se na ní velmi robustní konstrukce a také hodně bohatá bezpečnostní výbava, ve které nechybí devět airbagů. 

Praktičnost

Posádka má v Land Cruiseru V8 doslova nadbytek místa ve všech směrech a krom pětimístného provedení lze mít vůz také v sedmimístné konfiguraci. Zavazadlový prostor je nadále obří. Pětimístná verze v něm po hranu oken uveze 909 a po strop 1266 litrů nákladu. Po sklopení sedadel pak dokonce 2146 litrů nákladu. U sedmimístné verze trochu z celkové kapacity uzmou sklopná sedadla třetí řady. V plném obsazení se do kufru vejde jen 259 litrů nákladu, v pětimístném obsazení 701 litrů (po strop 1085 litrů) a celkově maximálně 1962 litrů. 

Komfort

Toyota Land Cruiser V8 se může pochlubit špičkovým komfortem, který se v mnohém blíží klasickým luxusním limuzínám. V tomto se hodně podobá Range Roveru, na který ztrácí jen málo. Jízdní komfort vylepšuje například i hydropneumatické pérování, které má vůz sériově od druhého ze tří stupňů výbavy. Velmi dobré je také odhlučnění, při jízdě na dálnici rychlostmi výrazně za naším povoleným limitem ovšem už přece jenom úroveň hluku roste. 

Provozní náklady

I u nové generace obřího off-roadu od Toyoty je nutné počítat s vysokými provozními náklady. Začíná to už vysokou pořizovací cenou vozu, která klesá pomaleji než u jiných automobilů. Vysoká je také spotřeba motorů a pochopitelně i servis bude finančně dost náročnou záležitostí. Opět ovšem platí, že je veliký vůz vysoce spolehlivý a špičkově trvanlivý. 

Toyota Land Cruiser



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací