OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Land Cruiser (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné terénní vlastnosti, Dobrá výbava, Velký vnitřní prostor , Spolehlivost a výjimečná trvanlivost

O vozidle

Řada terénních vozů Land Cruiser se v roce 1996 definitivně rozdělila na dvě větve – luxusní velké provedení a menší klasický off-road s nižší cenou a o něco lepšími schopnostmi v terénu. Od roku 2009 se vyrábí už třetí provedení samostatného menšího modelu. Ten je v podstatě výrazně modernizovaným předchozím provedením. Auto vizuálně zmohutnělo a v mnohém se podobá právě luxusnějšímu provedení V8. Na první pohled je tu znát, že Land Cruiser rozhodně není žádné obyčejné SUV, vysoká stavba vozu, jednoduché tvary a celkově velmi robustní vzhled jasně dávají najevo, že tohle je vůz schopný si poradit i s opravdu těžkým terénem. Schopnosti mimo zpevněné cesty jsou opravdu nadstandardní, auto má například brodivost 700 milimetrů. Toto provedení Land Cruiseru je k dispozici s delší pětidveřovou karoserií nebo v kratším třídveřovém provedení, které je v terénu samozřejmě ještě schopnější a obratnější. Obvyklejší jsou ovšem praktičtější pětidveřová provedení, která v některých konfiguracích pojmou dokonce až sedm cestujících. Interiér je tedy opět velmi praktický, byť má také velký nádech luxusu. Výbava sice nedosahuje úrovně většího modelu V8, ovšem i tak je pořádně bohatá. Místa je tu ve všech směrech dostatek, jen třetí řada sedadel je tentokrát spíše nouzová či určená výhradně pro přepravu dětí. Zajímavostí je její kompletně elektrické ovládání. 
 
Jízdní vlastnosti jsou opět takové, jaké můžeme od klasického off-roadu očekávat. Auto se tedy v zatáčkách výrazněji naklání, nedotáčivost přichází vcelku brzy a obecně je nutné se při průjezdu zatáčkami více krotit. Opět ovšem platí, že chování auta je nezáludné. Velikou pochvalu zaslouží jízdní komfort, který je vysoký především díky pohodlně naladěnému podvozku a výborným sedadlům. Hlučnost Land Cruiseru je ovšem trochu větší.
 
Z hlediska pohonných jednotek je nabídka opět vcelku jednoduchá. Základem nabídky silných motorů byl nejprve šestiválcový turbodiesel 3,0 D-4D s výkonem 127 kW. Už tento motor pro pohon auta dobře stačí a vyznačuje se vcelku přijatelnou spotřebou paliva, a především vysokou spolehlivostí. Později výkon vzrostl na ještě příjemnějších 140 kW a krátce se nabízela i verze s výkonem zvýšeným na 150 kW. Ani tady spotřeba nijak výrazně neroste a schopnost hýbat s vozem se pochopitelně zlepšila. A to dokonce natolik, že silný turbodiesel tak trochu nedává důvod pro existenci benzinového motoru v nabídce. Čtyřlitrový zážehový šestiválec Dual VVT-i s výkonem 207 kW totiž v praxi nabízí téměř stejnou dynamiku jako turbodiesel. Dodává se výhradně s pětistupňovým automatem, který je pro diesel volitelnou položkou, standardem u vznětového motoru je šestistupňový manuál. Mimochodem, co se dynamiky týče, rozdíl mezi verzí s manuálem a automatem je minimální, je tedy jasné, že se převodovka soustředí především na účelné využití potenciálu motoru a schopnost co nejlépe fungovat v terénu. 

Výbava

I u levnějšího off-roadovějšího provedení Land Cruiseru lze mít opravdu bohatou výbavu. Už základní verze opět disponují řadou nadstandardních prvků, vyšší provedení pak mohou mít opravdu komfortní a luxusní prvky jako například adaptivní tempomat. Velmi dobře vybavené kusy přitom nejsou na trhu ničím neobvyklým. 

Design

I aktuální provedení Land Cruiseru je na první pohled identifikovatelné jako opravdový off-road. Je to mohutný automobil s vysokou stavbou, který budí respekt. Zajímavé je, že u nejnovějšího provedení se Toyota vrátila k jednodušším hranatějším tvarům, které byly dříve pro Land Cruisery tak typické. Velmi povedený je také interiér vozu. 

Spotřeba

I nejnovější provedení Land Cruiseru se stále nabízí ve verzi s benzinovým motorem. Ovšem i přes rozdíl ve výkonu oproti dieselu je jeho existence trochu zbytečná, což se projevuje prakticky jeho absencí na trhu ojetin. Dynamika benzinového typu není výrazně lepší než u vznětového, přitom spotřeba paliva je o hodně vyšší. Diesel se snaží držet spotřebu v rozumných mezích, avšak je nutné počítat s vyššími výdaji. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti jsou opět takové, jaké můžeme od klasického off-roadu očekávat. Auto se tedy v zatáčkách výrazněji naklání, nedotáčivost přichází vcelku brzy a obecně je nutné se při průjezdu zatáčkami více krotit. Opět ovšem platí, že chování auta je nezáludné.  

Bezpečnost

Ani menší provedení nejnovějšího Land Cruiseru neprošlo nárazovými testy Euro NCAP. Ovšem opět lze počítat s velmi vysokou úrovní ochrany posádky. Bezpečnostní výbava je už v základu velmi bohatá, může v ní být až 11 airbagů – modely s třetí řadou sedadel mají totiž hlavové vaky i úplně vzadu. Vozy v pětimístné konfiguraci mají tedy devět airbagů (čelní, boční, hlavové vpředu a vzadu a kolenní pro řidiče). 

Praktičnost

Land Cruiser je prostorný a velmi praktický automobil. Pasažéři mají dostatek místa, byť ve třetí řadě se posadí spíše děti. Podle konfigurace se opět trochu liší konkrétní objem zavazadlového prostoru. Auto však pojme nákladu opět hodně – standardní objem v pětimístném uspořádání je 620 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1934 litrů. V sedmimístném obsazení zbývají vzadu pouze 104 litry místa. 

Komfort

Toyota Land Cruiser se ve svém terénnějším provedení může chlubit velmi dobrým jízdním komfortem. Hlučnost vozu je sice vyšší, avšak jinak je komfort opravdu dobrý. Pohodlí zajišťuje jak komfortní podvozek, tak pohodlná sedadla i dobrá výbava.  

Provozní náklady

I nejaktuálnější Toyota Land Cruiser patří k nadstandardně spolehlivým a velmi trvanlivým automobilům. I tak je ovšem nutné počítat s relativně vysokými provozními náklady. Spotřeba paliva je vyšší a případný servis rozhodně není levný. 

Toyota Land Cruiser



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací