OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Corolla (2007–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Dobrá nabídka vnitřního prostoru, Dobrá výbava, Velmi dobrá ovladatelnost, Jízdní komfort, Úsporné motory

O vozidle

Toyota Corolla desáté generace se na evropských trzích nabízí výhradně jako sedan. Ostatní karosářské varianty totiž nahradil model Auris. S tím je desátá Corolla technicky spřízněná, sedan je však vzhledově zcela svébytným modelem. Design je konzervativní, avšak velmi elegantní, ani po letech ve výrobě nepůsobí nijak zastarale. Nový model, který přichází na trhy v průběhu roku 2013, je ovšem podstatně dynamičtější. Desátá Corolla je tak ideální volbou pro konzervativní zákazníky. Ti oproti Aurisu získají nejen vzhledově svébytný vůz, ale také větší vnitřní prostor (vzadu je především více místa nad hlavou, plochá podlaha Aurisu zůstává) a objemný zavazadlový prostor. U něj si ovšem výtku zaslouží jeho otevírání výhradně klíčkem, nejde to ani dálkovým ovladačem ani z interiéru. Uvnitř také chybí madlo k zavírání víka. Vstupní otvor je však na sedan vcelku velkorysý, zadní sedadla lze sklápět, a vytvořit tak vcelku dlouhou a téměř rovnou ložnou plochu. Interiér také přebírá většinu prvků z Aurisu, jinak řešená je jen středová konzola. Zpracování je na velmi dobré úrovni, solidní jsou i použité materiály.
 
Pochvalu zaslouží i jízdní projev Corolly. Je to především komfortní vůz, ovšem nikoli zbytečně houpavý, podvozek tlumí nerovnosti s velkou jistotou a nadhledem. Přitom jsou zachovány velmi dobré jízdní vlastnosti. Corolla není sportovní sedan, avšak poctivá technika mu zajišťuje jisté držení stopy, a to i v zatáčkách. V nich přispívá k dobrému vyvážení i záď vozu, její hmota pomáhá elegantně vykroužit oblouk. I ostřejší jízdní styl tak Corolle nevadí, byť k němu není primárně určena.
 
Pod kapotou jsou motory známé z modelu Auris. Základem byla čtrnáctistovka VVTi s výkonem 71 kW, která je dostatečně výkonná a má solidní spotřebu. Ještě lepšími parametry se chlubí modernější agregát 1,33 litru s výkonem 74 kW, který je základem v pozdějších ročnících výroby. Benzinová šestnáctistovka s výkonem 91 kW už nabízí i solidní dynamiku a rovněž se drží z hlediska spotřeby zkrátka. Novější verze motoru má výkon 97 kW. Pod kapotou mohou být i turbodiesely. Základní 1,4 D-4D má výkon 66 kW, silnější 2,0 D-4D pak 93 kW.

Výbava

Výbava Corolly desáté generace je solidní, v základu ovšem spíše obyčejnější. Je tu elektrická výbava s centrálním zamykáním nebo třeba vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a čtyři airbagy. Klimatizace je součástí druhého stupně Terra Cool, který se v pozdějších letech stal standardem. Získat tedy dobře vybavená auta není na trhu ojetých vozů problém. 

Design

Toyota Corolla se v desáté generaci na evropském trhu prodává pouze jako sedan. Jde o konzervativně tvarovaný automobil, kterému však neschází notná dávka elegance. Rozhodně jde o jeden z nejvyváženějších sedanů své třídy. Velmi dobrým dojmem působí i interiér auta. 

Spotřeba

Zážehové motory pod kapotou Corolly desáté generace sice nejsou přeplňované, ale i tak se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva. Velmi úsporné jsou pak také turbodiesely, které jsou ovšem na našem trhu méně obvyklou motorizací tohoto modelu. 

Jízdní vlastnosti

Corolla i přes své konzervativní zaměření a komfortní odpružení překvapí jistými a dobře čitelnými jízdními vlastnostmi. Rozhodně to není sportovní sedan, ale ani ostřejších manévrů se vůz nezalekne a je při nich stále dobře ovladatelný. K dobrému chování v zatáčkách pomáhá i záď automobilu, která dodává vozu lepší rozložení hmotnosti. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Toyota Corolla desáté generace vysloužila plné pětihvězdičkové hodnocení. Stalo se tak v roce 2007. Základem bezpečnostní výbavy jsou čtyři airbagy, lépe vybavené modely mohou mít dokonce i specialitu, jakou je kolenní airbag. Corolla je robustní vůz s velmi dobrou úrovní bezpečí. 

Praktičnost

Toyota Corolla je jeden z nejpraktičtějších sedanů kompaktní třídy. Zavazadlový prostor pojme 450 litrů nákladu a je překvapivě dobře přístupný, sklopná sedadla vytvoří i dlouhou ložnou plochu. Kritiku si zaslouží pouze přístup do kufru výhradně pomocí klíčku. V interiéru má posádka dost místa, jde o jeden z nejprostornějších vozů kategorie. 

Komfort

Sedan Corolla přináší velmi dobrý jízdní komfort. Zdařilé je tlumení nerovností, vůz je ve svém chování plavný a jistý. Pochvalu si zaslouží také pohodlná sedadla a celková nabídka vnitřního prostoru v kabině. Dobré jsou i použité materiály. 

Provozní náklady

Corolla patří tradičně k velmi spolehlivým vozům a platí to i pro její desátou generaci. Náklady na servis by se tak měly pohybovat v příznivých úrovních. Příznivá je také spotřeba paliva prakticky všech motorů, tedy i těch zážehových. Provozní náklady se tak drží celkově příjemně nízko. 

Toyota Corolla



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací