OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Avensis (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Kvalitní dílenské zpracování, Vysoká úroveň bezpečí, Nabídka vnitřního prostoru, Dobrá výbava

O vozidle

Třetí generace Toyoty Avensis se nese ve znamení řady změn – tou největší je výrazně dynamičtější design, který opouští snad až příliš obyčejné a konzervativní tvary generace druhé. Avensis třetí generace vypadá hodnotněji, a vnější design tak jde ruku v ruce s interiérem, jehož zpracování a často i úroveň výbavy si nezadají s dražšími prémiovými vozy střední třídy. Krom dynamičtějšího designu přidala Toyota také na dynamice jízdního projevu. Z houpavého vozu předchozí generace se tak Avensis změnil na vůz, který si nechá líbit i ostřejší zacházení. Přitom jízdní komfort neutrpěl, jistota jízdních vlastností se posunula o něco výše. Ve třetí generaci si také zájemci mohou vybrat už jen ze dvou karosářských provedení – sedanu a combi. Obě se mohou pochlubit skvělou nabídkou vnitřního prostoru, vzadu si však Toyota trochu pomáhá trikem s níže položenými sedáky, což nemusí být pohodlné pro dlouhány, kteří nebudou mít oporu o stehna. Naopak příjemná je téměř úplně plochá podlaha v zadní části, jen s minimálním výstupkem středového tunelu.

 

Některé věci se ovšem u třetí generace také nezměnily. Stále platí, že Avensis je krom všeho kvalitně postavený a nadprůměrně spolehlivý vůz. Opět ovšem nepatří ve své třídě k nejběžnějším vozům na trhu ojetých aut. V podstatě shodná zůstala také nabídka motorů. I přes výrazně narůstající popularitu dieselů najdeme pod kapotou i trojici benzinových agregátů. Opět jde o jednotky s objemem 1,6, 1,8 a 2,0. Tentokrát nesou namísto označení VVT-i pojmenování Valvematic. Základní motor nabídne solidních 97 kW, osmnáctistovka 108 kW a dvoulitr 112 kW. Jejich spotřeba se opět drží na rozumné úrovni.

 

Diesely opět mají objem 2,0 a 2,2 litru. Základ měl nejprve výkon 93 kW, po drobné modernizaci z kraje roku 2012 se výkon snížil na 91 kW. Ale celkový projev motoru se zlepšil, menší turbodmychadlo dovoluje lépe motor využívat v nízkém spektru otáček, což se projevuje příznivě na spotřebě paliva. Objemnější motor opět najdeme ve verzích s výkonem 110 a 130 kW. Pro diesely platí, že se příliš kupředu neposunuly, a tak zatímco u předchozí generace patřily na špičku, ve třetí generaci na soupeře mírně ztrácejí. A to jak ve výkonu z daného objemu, tak zvukovém projevu.

Výbava

Avensis ve svém třetím provedením opět patří k velmi dobře vybaveným automobilům. Navíc platí, že u této Toyoty zákazníci často volili lépe vybavené modely, takže na trhu ojetých vozů není vůbec nouze o opravdu výborně vybavené vozy. Tempomat je standardem už od druhého stupně výbavy, v nejvyšších provedeních je adaptivní. Součástí špičkového navigačního systému je i parkovací kamera.

Design

Třetí generace Toyoty Avensis přinesla výraznou změnu v oblasti designu. Vůz má daleko modernější a dynamičtější výraz než předchozí dvě provedení. Celkově působí třetí Avensis daleko hodnotnějším dojmem.

Spotřeba

Motory ve třetí generaci Toyoty Avensis neprošly výraznou modernizací a jsou velmi podobné generaci předchozí. Větších vylepšení se dočkaly benzinové jednotky, jejichž spotřeba tak ještě o něco poklesla a je vcelku příznivá. Celkově úspornější diesely ovšem takový posun nezaznamenaly, což znamená, že mezi konkurenty najdeme úspornější modely. Vyloženě vysoká však spotřeba není.

Jízdní vlastnosti

Dynamičtější design není u Avensis pouze pozlátkem, odpovídají mu i jízdní vlastnosti. Jízdní projev vozu je tak jistější než v předchozí generaci a přitom komfort nijak neutrpěl. Avensis tak můžeme z tohoto hlediska zařadit na špičku střední třídy.

Bezpečnost

Už druhá generace Toyoty Avensis se ukázala být velmi bezpečným vozem, ta třetí jde ještě o něco dále. V nárazových testech Euro NCAP získal vůz plný počet pěti hvězdiček, k čemuž přispívá i velmi bohatá bezpečnostní výbava.

Praktičnost

I ve třetí generaci zůstal Avensis velkým a prostorným vozem střední třídy. Posádka má opět místa dostatek ve všech směrech, vzadu potěší absence středového tunelu, což znamená více pohodlí pro případného pátého cestujícího vzadu uprostřed. Zavazadlový prostor sedanu pojme 509 litrů nákladu, u combi je to 543 litrů, a po sklopení sedadel dokonce 1609 litrů.

Komfort

Toyota Avensis třetí generace je sice dynamičtější než její předchůdci, avšak jízdnímu komfortu to nijak neuškodilo. Posádka se tak může spolehnout na velmi dobré tlumení nerovností a přitom na jisté jízdní vlastnosti a jen mírné náklony v zatáčkách. Komfort zvyšuje také dostatek místa ve všech směrech nebo dobrá výbava. Mírným zklamáním může být níže posazený zadní sedák.

Provozní náklady

Toyoty se tradičně chlubí vysokou spolehlivostí a třetí Avensis není výjimkou. Patří opět k nejspolehlivějším vozům své třídy. Motory zůstávají vcelku úsporné, takže se celkové provozní náklady drží nízko. I náklady na servis se v poslední době v servisní síti Toyoty snížily.

Toyota Avensis

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací