OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Auris (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Spolehlivost , Jízdní komfort , Atraktivní design , Dobře fungující hybridní provedení

O vozidle

V roce 2012 se na trhu objevila druhá generace Toyoty Auris. Automobilka s ní hodně změnila přístup ke svému kompaktnímu modelu. Doposud nevýrazný a nudný design nahradily zcela nové a velmi dynamické tvary i přikrčenější silueta. Vzhled Aurisu nemusí opět sednout každému, pro řadu zájemců bude až příliš kontroverzní a radikální, avšak oproti předchozí nudě jde o zajímavou změnu. Velké změny se odehrály i v interiéru, kde hraje hlavní roli hodně kolmá palubní deska. Ta působí mohutným dojmem a posádka, která sedí podstatně níže než u předchozího provedení, tak může mít i sportovní pocit. Opět ovšem toto řešení nebude vyhovovat každému. Navíc z hlediska provedení některých detailů má konkurence v použitých materiálech i zpracování mírně navrch. Snížení druhé generace Aurisu se neprojevilo negativně na vnitřním prostoru pro posádku. Ta jednoduše sedí níž, takže má stále nad hlavou i před koleny dostatek místa. Zavazadlový prostor má objem 360 litrů, což je spíše průměr. Ovšem komu to nestačí, může poprvé u Aurisu sáhnout po kombíku Touring Sports s opravdu solidním objemem 530 litrů.
 
Z jízdního hlediska si Auris mezigeneračně také polepšil. Opět tu platí, že silnější verze mají vyspělejší víceprvkovou nápravu, slabší jen obyčejnou vlečnou. Ovšem v praxi se šetří jen u základních motorů, silnější mají pokročilejší řešení. I tak dovede být Auris trochu nervózní na sérii nerovností, způsobuje to celkově tužší naladění podvozku. Trochu tím klesá jízdní komfort i ovladatelnost na limitu při jízdě na rozbité vozovce. Na kvalitním terénu je ovšem auto hodně stabilní.
 
Zajímavou oblastí jsou pohonné jednotky. Zatímco u designu i jízdních vlastností se Toyota nechala strhnout současným sportovnějším trendem, u motorů se módou downsizingu japonská automobilka zviklat nenechala. Benzinové motory tak jsou atmosférické. Základem je jednotka 1,33 Dual VVT-i s výkonem 73 kW. Druhým stupněm pak 1,6 Valvematic s 97 kW. Spotřeba se oproti minulé generaci trochu umírnila, i tak však na moderní downsizované motory ztrácí – je potřeba je více vytáčet, spotřeba trochu roste a přitom dynamika není tak dobrá jako u přeplňovaných motorů soupeřů. Diesely zastupují motory 1,4 D-4D s výkonem 66 kW a opravdu nízkou spotřebou a dvoulitr D-4D s 91 kW a solidní dynamikou. Vrcholem nabídky je  pak hybridní benzinové provedení, které kombinuje úsporný motor 1,8 litru a elektromotory o celkovém maximálním výkonu 100 kW. V praxi funguje hybridní pohon velmi dobře a dovede nabídnout spotřebu i o něco nižší než silný turbodiesel. 

Výbava

Základní výbava Aurisu je vcelku bohatá a výrobce navíc od počátku prodeje nabízel výhodné balíčky některých prvků výbavy. Najít tak bohatě vybavené auto není příliš složité. Už od základu je dostupná klimatizace, elektrická přední okna i vyhřívaná zrcátka nebo ovládání palubního počítače a audiosystému na volantu. 

Design

Z hlediska designu je druhá generace Toyoty Auris doslova revolucí. Auto přináší podstatně dramatičtější a dynamičtější linky, než běžné, doposud vyráběné Toyoty kdy měly. Ovšem především trochu kontroverzní tvary zádě se nemusejí líbit každému. 

Spotřeba

Auris chce na zákazníky hledající co nejúspornější vůz útočit především hybridním provedením, které v praxi funguje opravdu dobře a umí být i úspornější než silný diesel, to vše navíc s automatickou převodovkou. I diesely jsou samozřejmě velmi úsporné. Běžná benzinová provedení proti minulé generaci spotřebu krotí, avšak ta je stále trochu vyšší, než umí vykouzlit nejlepší konkurence. 

Jízdní vlastnosti

Ve druhé generaci se Auris vydal cestou tužšího podvozku a celkově agilnějšího a sportovnějšího nastavení. Většinou to funguje, avšak na rozbitých cestách je auto trochu nervózní a hůře se kontroluje. Řízení je přesné a má příjemně přímý převod, ovšem v běžných rychlostech velmi přeposilované, a tudíž bez zpětné vazby. 

Bezpečnost

Z nárazových testů Euro NCAP si Auris odvezl v roce 2013, tedy podle nejpřísnějších kritérií, plný počet pěti hvězdiček. Posádku chrání vůz opravdu dobře, a to jak díky robustní konstrukci karoserie, tak bohaté bezpečnostní výbavě, ve které nemůže chybět šestice airbagů. 

Praktičnost

Předchozí Auris byl poměrně praktický vůz s vyšší stavbou. Výrazně snížená druhá generace přitom praktičnost nezahazuje. Sedí se tu níž, a tak je místa i nad hlavami stále dostatek, jen sedáky vzadu by mohly trochu lépe podpírat stehna. Zavazadlový prostor mírně povyrostl na 360 litrů, combi ovšem dovede nabídnout skvělých 530 litrů. 

Komfort

Druhý Auris oproti první generaci trochu přitvrdil podvozek, přesto v běžných jízdních režimech komfort netrpí. Tlumení je ovšem horší na sérii nerovností, auto tu znervózní a od podvozku se občas ozývají rázy. V tomto je tedy chování podobné první generaci s komfortnějším podvozkem. 

Provozní náklady

I nadále by měl být Auris jedním z nejspolehlivějších vozů vůbec. Provozní náklady by se tak měly držet v příznivých mezích, benzinové motory ovšem přece jen vyžadují trochu větší přísun paliva. Hybrid a diesely jsou velmi úsporné. Auris druhé generace je mladý vůz, který často může být ještě v záruce a Toyota také nabízí cenově příznivý plán servisních prohlídek. Některé opravy ovšem mohou vyjít dráž. 

Toyota Auris

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací