OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Toyota Auris (2006–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Spolehlivost , Jízdní komfort

O vozidle

Toyota Auris nahradila v roce 2006 model Corolla. Technicky vzato japonská automobilka dokonce Auris jako Corollu nadále vnímá, jen jméno se změnilo, aby svou zvučností lépe zapadalo mezi ostatní modely značky (Yaris, Avensis). Pod označením Corolla se tak v Evropě nadále prodává už jen sedan. Auris staví na tradicích Corolly. Je to tedy především komfortní a velmi kvalitní vůz nižší střední třídy. Patří mezi nejspolehlivější automobily na trhu vůbec. Chlubí se také prostorným interiérem s celkově trochu vyšší stavbou. Cestující tu tak mají dostatek místa ve všech směrech, interiér je navíc docela dobře variabilní. Proto možná překvapí, že základní objem zavazadlového prostoru je jen 345 litrů, což je spíše lehce podprůměrná hodnota. Sklopením sedadel jej však lze výrazně rozšířit, po sklopení zajedou sedáky do podlahy a vznikne dlouhá ložná plocha jen s malým schodem. Opěradla zadních sedadel lze také naklápět, což zvyšuje pohodlí pro cestující. Vnější design auta nijak nenadchne, je hodně konzervativní, a možná až nudný. Platí to i pro vozy po faceliftu, ke kterému došlo v roce 2010. Změny jsou spíše jen kosmetické. Interiér je o poznání elegantnější a působí vcelku hodnotným dojmem.

 
Z jízdního hlediska je Auris pohodlným automobilem, který nepřekvapí ani nezklame jízdními vlastnostmi. Tlumení nerovností je velmi dobré, náklon v zatáčkách průměrný a držení stopy vcelku dobré. Jen nápravy na nerovnostech trochu více odskakují a řízení má do špičky ve třídě lehce daleko. Situace ohledně vedení náprav je lepší u silného turbodieselu, který má víceprvkovou zadní nápravu.
 
Pod kapotou najdeme vcelku adekvátní paletu motorů. Základem se nejprve stal motor 1,4 VVT-i s výkonem 71 kW. Ten je důstojným základem, ale pro dynamiku je potřeba více řadit a provoz v otáčkách se projevuje zvýšenou spotřebou. To platí i pro jeho nástupce, motor 1,33 Dual VVT-i se 74 kW. Šestnáctistovka 1,6 VVT-i má výkon 91 kW a poskytuje už podstatně dynamičtější svezení, přitom spotřeba je v praxi jen mírně vyšší než u menších motorů. Po faceliftu byl motor nahrazem typem 1,6 Valvematic s výkonem 97 kW. I tak je na dálnici a ve vyšších otáčkách spotřeba trochu vyšší než u nejlepších ve třídě. Nejvýkonnějším benzinovým motorem je 1,8 VVT-i a později Valvematic s výkonem 100 a 108 kW. Jeho dynamika není o moc lepší než u šestnáctistovky a spotřeba roste. Diesely reprezentuje především základní provedení 1,4 D-4D s výkonem 66 kW a velmi nízkou spotřebou paliva. Dvoulitr D4-D má výkon 93 kW, výrazně lepší dynamiku a o něco vyšší spotřebu. K dispozici byl také silnější motor 2,2 D4-D se 130 kW, velmi dobrou dynamikou, víceprvkovou zadní nápravou a stále lákavou spotřebou. Silnější turbodiesely ovšem nejsou na trhu ojetých vozů tak časté, zákazníky nebyly tolik žádané. I proto po faceliftu zmizelo nejsilnější provedení z nabídky. Vzácností je také hybridní provedení HSD. To kombinuje zážehovou osmnáctistovku s Atkinsonovým cyklem a dvojici elektromotorů. 

Výbava

Už základní výbava Aurisu je vcelku solidní. Nechybí tu klimatizace, airbagy a dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna ani vyhřívaná zrcátka. Vyšší výbavy mohou nabídnout i podstatně komfortnější a praktičtější výbavu a na trhu se dají vcelku snadno najít. 

Design

Design je tím, čím Auris první generace příliš nevyniká. Vzhled vozu je až příliš obyčejný a ne moc lákavý, určený především konzervativním klientům, kteří hledají pokud možno nenápadný vůz. Lepší je situace v interiéru, ten působí elegantně a komfortně. 

Spotřeba

Z hlediska spotřeby jsou samozřejmě nejvýhodnější turbodiesely, ty jsou ovšem u ojetých Aurisů v menšině. Obzvláště silnějších motorů na trhu mnoho není. Benzinové jednotky tak úsporné nejsou a navíc jejich spotřeba roste při provozu na dálnici. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Aurisu jsou spíše lehce nadprůměrné, na špičku třídy ovšem rozhodně podvozek z hlediska jistoty nemá. Lepší je situace u špičkového turbodieselu, který má víceprvkovou zadní nápravu. Ovšem ten je vzácný. Běžná provedení se mohou projevovat občasným odskakováním na nerovnostech. 

Bezpečnost

Z hlediska bezpečnosti si Auris vede velmi dobře. V nárazových testech Euro NCAP získala kompaktní Toyota v roce 2006, tedy krátce po svém uvedení na trh, plný počet pěti hvězdiček. Podepisuje se na tom i solidní bezpečnostní výbava zahrnující v základu čtyři airbagy. 

Praktičnost

Auris nabízí prostorný interiér, z tohoto hlediska patří k nejlepším ve třídě. I vzadu mají cestující dost místa nad hlavou, navíc si mohou ještě situaci vylepšit náklonem opěradla. Zavazadlový prostor je ale lehce podprůměrný, pojme 345 litrů nákladu. Sklopením sedadel však vznikne dlouhá plocha jen s malým schodem. 

Komfort

Jízdní komfort Aurisu je velmi dobrý, konstruktérům se podařilo i velmi dobře odhlučnit motory. S podvozkem je to ovšem trochu horší, odtud hluk přece jenom do kabiny proniká. Interiér nabízí dostatek místa a pohodlná sedadla. 

Provozní náklady

Toyota Auris patří k nejspolehlivějším automobilům vůbec. Ve statistikách spolehlivosti se umisťuje na čelních místech, a tak při výběru vhodného vozu nebudou výdaje na opravy vysoké. Toyota navíc v poslední době nastolila politiku příznivých cen servisu, některé díly ovšem mohou být mírně dražší. Spotřeba motorů také není úplně na špičce segmentu. 

Toyota Auris

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací