OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Suzuki Splash (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Přesné řízení a řazení, Dobré jízdní vlastnosti , Úsporné motory , Elegantní design, Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

Suzuki Splash v roce 2008 nahradilo na trhu stárnoucí model Wagon R+. Podobně jako u něj i v tomto případě má malé Suzuki dvojče se značkou Opel – opět nese označení Agila. Oba vozy se liší jen minimálně, Suzuki dostalo trochu jednodušší a konzervativnější design. I tak ovšem můžeme vzhled japonského minivozu hodnotit velice kladně, je to hezké malé auto, které nebude příliš rychle stárnout. Opět se malé Suzuki prodává už od základu v pětidveřovém provedení, což vůči jeho soupeřům zvyšuje praktičnost. Kromě designu exteriéru si zaslouží pochvalu i interiér – je sice vyroben z levnějších materiálů, ovšem na pohled působí plasty vcelku hodnotně a velmi dobré je celkové zpracování. Interiér je rovněž útulný a líbivý, palubní deska zaujme několika detaily a je hezky přehledná. Suzuki Splash má trochu vyšší stavbu karoserie, která umožňuje i vyšší posaz cestujících. Ti tak mají na kolena, ale i nad hlavou dostatek místa. V praxi je Splash čtyřmístný automobil, třetí cestující vzadu by trpěl kvůli malé šířce vozu. Zavazadlový prostor udává Suzuki trochu větší než u Opelu, oproti 224 litrům je jich tu 236. Praktických rozdílů tu ovšem mnoho není. Po sklopení sedadel udává Suzuki kapacitu 526 litrů – to je ovšem hodnota po hranu oken, při zarovnání nákladu po strop se bude kapacita podobat 1050 litrům z Opelu Agila. Od svého evropského sourozence se Agila výrazněji liší také výbavou. Úplně základní modely ji měly velmi základní a bohužel zákazníci nemohli za jednotlivé prvky příliš připlácet. Proto se u nejlevnějších vozů nevyskytuje klimatizace. Na druhou stranu vyšší stupně výbavy překvapí i hodně zajímavými prvky výbavy, jako jsou třeba boční, nebo dokonce i hlavové airbagy vpředu. Za tyto prvky si nechával Opel připlácet. Celkově zvolilo Suzuki v případě modelu Splash lepší cenovou politiku, a vůz je tak na našich silnicích běžnější než Opel a dodnes je v nabídce.
 
Po stránce jízdních vlastností i pohodlí malý automobil překvapí. Má dobrou stabilitu a v zatáčkách se chová čitelně a vcelku hravě, ocenění si zaslouží přesné řízení a také řazení. Auto se však v zatáčkách dost naklání, což je dáno relativně komfortním naladěním podvozku. Ten tak alespoň zvládá vcelku dobře filtrovat nerovnosti a krotí jinak vrozenou nervozitu malého vozu.
 

Na rozdíl od Opelu se Suzuki při pohonu Splashe spoléhá pouze na zážehové motory. Paleta tak obsahuje dvě jednotky namísto tří. Základem je tříválec s objemem 1 litr a výkonem 48 kW. Na malé auto je už toto dostačující pohonná jednotka s rozumnou hospodárností. Lepší řidičské zážitky ovšem přinese čtyřválec o objemu 1,2 litru se solidním výkonem 63 kW. Jeho spotřeba roste oproti tříválci jen minimálně a dynamika i celkový komfort jsou podstatně vyšší. Základní tříválec je na trhu ojetých vozů přece jenom běžnějším zjevem.

Výbava

Výbava Splashe hodně záleží na konkrétním provedení vozu. Základní verze totiž mají výbavu chudou, lepší výbavové stupně ovšem přináší i docela zajímavé komfortní prvky. U nejlevnějších provedení chybí klimatizace, za kterou se nedalo ani připlatit, dražší modely ji mají a přidávají k tomu až šest airbagů a další prvky. 

Design

Design Suzuki Splash je povedený, auto vypadá velmi elegantně a moderně. Oproti sesterskému Opelu je Splash spíše konzervativnější, avšak stále líbivý. Velmi zdařilé je také celkové provedení interiéru, které působí rovněž moderně a vcelku originálně. 

Spotřeba

Motory pro pohon Suzuki Splash byly zvoleny velmi dobře, s malým autem si hravě poradí i nejslabší tříválec. Silnější čtyřválec pak uspokojí i dynamičtější řidiče, přitom spotřeba zůstává příjemně nízká. Možná i proto Suzuki nikdy ve svém nejmenším modelu nenabídlo vznětový motor. 

Jízdní vlastnosti

Splash má velmi solidní jízdní vlastnosti. Auto se sice v zatáčkách docela naklání, ovšem jeho chování je velmi dobře čitelné a Agila ochotně drží stopu. Řízení je přitom příjemně přesné a tuhé a i řazení si zaslouží pochvalu, takže řidič má vůz celkově velmi dobře pod kontrolou. 

Bezpečnost

V roce 2008 získal japonský minivůz Suzuki Splash v nárazových testech organizace Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení. To je solidní výsledek, který může být podpořen i slušnou bezpečnostní výbavou. V závislosti na provedení má totiž Splash buď dva, čtyři, nebo rovnou šest airbagů. 

Praktičnost

Mezi malými vozy najdeme i praktičtější auta, avšak Splash na tom rozhodně není špatně. Mírně vyšší stavba karoserie dovoluje posadit cestující více zpříma, a tak je tu dostatek místa i pro kolena vzadu. Zavazadlový prostor s objemem 236 litrů je pro danou třídu standard, po sklopení je kapacita slušných 526 litrů – počítáno po hranu oken. 

Komfort

I přes malý rozvor náprav a vyšší stavbu karoserie není Suzuki Splash při jízdě žádným uskákaným vozem. Komfort tlumení je překvapivě dobrý a auto si s rozbitou silnicí poradí s grácií. Dobré je i odhlučnění motoru a posádka má k dispozici solidní prostor. 

Provozní náklady

Suzuki Splash je vcelku jednoduchý a dostatečně spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady. Začíná to už u samotných motorů, které jsou dynamické a úsporné, ceny servisu i náhradních dílů se také pohybují ve více než přijatelných mezích. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací