OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Suzuki Ignis (2003–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost , K dispozici i s pohonem všech kol, Solidní vnitřní prostor , Dobrý jízdní komfort , Silné motory

O vozidle

V roce 2003 se začala prodávat druhá generace Suzuki Ignis, která od té první zdědila trochu netradiční koncepci. V rámci třídy malých aut má překvapivě vysokou karoserii a světlou výšku. Je to v podstatě takové miniaturní SUV, nejmenší ze všech na trhu. Konkurentů nemá Ignis mnoho, obzvláště když vezmeme v potaz fakt, že je opět k sehnání i ve variantě s pohonem všech kol. V tomto ohledu je jí soupeřem snad jen Fiat Panda se stejnými možnostmi a rozměry nebo také větší Dacia Sandero Stepway, která má ovšem poháněná pouze přední kola. Opět platí, že Ignis nabízí překvapivě solidní prostor pro posádku, a to právě díky vysoké stavbě karoserie. Na zadních sedadlech sice není přebytek místa pro kolena, ale i dospělí cestující se sem vcelku bez problémů usadí. Opět platí, že zavazadlový prostor je výrazně menší než u trochu rozměrnějších konkurentů, jeho 236 litrů je na přepravu většího množství zavazadel málo. Avšak díky sklopným sedadlům se Ignis může přeměnit i v prostorný přepravník s velmi solidní celkovou kapacitou 1100 litrů. Interiér nepřekvapí kvalitou použitých materiálů nebo zpracováním, Ignis jako takový je ovšem velmi trvanlivý automobil s vysokou mírou spolehlivosti. 
 
Jízdní vlastnosti jsou docela solidní, ovšem auto neposkytuje příliš mnoho jízdního komfortu. Odpružení je tentokrát tužší, což sice eliminuje náklony v zatáčkách, ovšem znamená to trochu větší poskakování na nerovnostech, jejichž filtrace není na příliš dobré úrovni.
 
Pod kapotou Ignisu druhé generace se objevily nové pohonné jednotky. Základem je přepracovaná třináctistovka VVT, která dává výkon velmi solidních 69 kW. Autu uděluje slušnou dynamiku a spotřeba přitom zůstává zachována v rozumných mezích. Proto většina zájemců o Ignis vzala zavděk tímto motorem, silnější patnáctistovka s výkonem 73 nebo 80 kW je na trhu ojetých vozů podstatně vzácnější. Dynamika tolik neroste a spotřeba je vyšší. Novinkou je možnost sehnat Ignis i v provedení se vznětovým motorem. Opět ovšem platí, že jde o vcelku vzácnou variantu. O pohon se tu staral čtyřválec 1,3 DDi, což je kvalitní a prověřená jednotka z dílen Fiatu. Výkon je 51 kW a to pro Ignis dostačuje. 

Výbava

Ani druhý Ignis nebyl zrovna levný vůz své třídy. I přesto nelze počítat s příliš dobrou výbavou, celá řada vozů na trhu nemá ani klimatizaci, na druhou stranu sehnat vůz s ní také není příliš složité. Více zajímavých prvků ovšem očekávat nelze, další výbava se pohybuje ve standardních mezích třídy. 

Design

Asi nejvýraznějším pokrokem druhé generace Ignisu oproti té první je elegantnější a nápaditější vzhled. Auto opět patří spíše k těm konzervativnějším a i přes svou netypickou stavbu není nijak výrazně nápadné, ale přece jenom je tu vidět snaha o lepší estetiku. To platí i pro interiér, kde ovšem vládnou méně kvalitní materiály s obyčejnějším zpracováním. 

Spotřeba

Druhá generace Ignisu se oproti té první principiálně moc nezměnila. Vzhledem k silnějším motorům je to spíš vůz pro příměstský než vyloženě městský provoz, v kombinovaném režimu je Ignis zdaleka nejúspornější. Velmi úsporná je turbobodieselová varianta, která ovšem není příliš obvyklým artiklem. 

Jízdní vlastnosti

I druhá generace Ignisu si zachovala dobré jízdní vlastnosti, platí to především pro modely s pohonem všech kol, které se vyznačují výbornou trakcí a stabilitou na jakémkoli povrchu. V zatáčkách auto docela dobře drží stopu a příliš se nenaklání, je to vykoupeno poskakováním na nerovnostech. 

Bezpečnost

Ani druhý Ignis nikdy neprošel nárazovými testy organizace Euro NCAP. Bezpečnostní výbava auta i konstrukce se přece jenom oproti předchozí generaci vylepšily, u modelů s pohonem všech kol můžeme také ke kladům připočítat větší stabilitu a jistotu za proměnlivých podmínek. I tak ovšem bude ochrana cestujících spíše jen průměrná. 

Praktičnost

Mírně větší Ignis druhé generace přináší velmi podobný vnitřní prostor pro cestující. Samozřejmě spíše pro čtyři, pátý pasažér by se vzadu cítil stísněně. Zavazadlový prostor povyrostl na 236 litrů, což je však stále docela málo. Po sklopení sedadel je ovšem kapacita solidní, Ignis převeze celkem 1100 litrů nákladu. 

Komfort

Druhý Ignis nezdědil po svém předchůdci příliš mnoho komfortu. Může za to fakt, že podvozek byl přitvrzen a teď je auto nervóznější i trochu hůře filtruje nerovnosti. Ani interiér celkově náladu příliš nevylepší, materiály jsou levnější a zpracování má do příkladného také dále. 

Provozní náklady

Ignis je vcelku jednoduchý a robustní vůz se solidní spolehlivostí. Silnější motory a méně častý výskyt vozu ovšem znamenají mírně zvýšené provozní náklady oproti obvyklejším vozům nejmenší kategorie. 

Suzuki Ignis



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací