OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Suzuki Ignis (2000–2003)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost , K dispozici i s pohonem všech kol, Solidní vnitřní prostor , Dobrý jízdní komfort

O vozidle

Suzuki Ignis není na našich silnicích úplně obvyklým vozem, a obzvláště to platí pro jeho první generaci, která se v Evropě nabízela krátce v letech 2000–2003. Ignis je hodně netradičním vozem segmentu těch nejmenších aut. Má totiž zvýšenou stavbu karoserie a také vyšší světlou výšku, v podstatě jej lze považovat za miniaturní SUV. Standardně se vůz dodával s pohonem přední nápravy, ovšem sehnat lze i modely s pohonem všech kol. Z tohoto hlediska má první Ignis jen minimum soupeřů, v dané kategorii může být stejně vybaven až podstatně novější Fiat Panda, který se prodával až souběžně s druhou generací Ignisu. Na druhou stranu se sluší podotknout, že čtyřkolky Ignis na trhu ojetých vozů příliš obvyklé nejsou – tvořily menší část prodejů a jejich majitelé se nenáročného a vcelku spolehlivého vozu moc často nezbavují. I ve standardní verzi však Suzuki Ignis příjemně překvapí – a to nabídkou vnitřního prostoru. Vyšší stavba karoserie znamená, že cestující tu mohou sedět více zpříma a přitom mají stále dostatek místa nad hlavou, i před koleny je pak situace velmi dobrá. Trochu to ovšem odnáší zavazadlový prostor, který standardně pojme pouze 214 litrů nákladu. Opěradla zadních sedadel jsou ovšem polohovatelná, takže lze prostor mírně zvětšit za cenu menšího pohodlí vzadu. Sklopením opěradel pak získáte prostor o objemu solidních 1120 litrů. Vzhledem k délce 3,7 metru ovšem celkové přepravní schopnosti Ignisu opravdu překvapí.
 
I přes vyšší stavbu karoserie a zvýšený podvozek se Ignis v zatáčkách příliš nenaklání a jeho jízdní vlastnosti jsou na poměry malých vozů vcelku solidní. Překvapí i vcelku malá hlučnost. Přitom je vůz stále dost komfortní.
 
O pohon se starají zážehové motory o objemu 1,3 a 1,5 litru. I základní agregát 1,3 16 V má solidní výkon 61 kW, který dodává autu překvapivě dobrou dynamiku. Spotřeba paliva je vcelku adekvátní. Silnějším motorem je 1,5 16V, který se dodával ve dvou výkonových variantách. Základní s výkonem 65 kW neoslní, ovšem silnější varianta s výkonem 81 kW je na tom podstatně lépe. Není ovšem příliš obvyklou motorizací. 

Výbava

Ačkoli Ignis nepatří k nejlevnějším vozům své kategorie, výbava bývá spíše základní. Z té bezpečnostní je tu dvojice airbagů, z komfortní třeba centrální zamykání a vcelku obvyklým prvkem je také klimatizace. 

Design

Suzuki Ignis první generace je na první pohled trochu netradičním malým vozem. Auto má zvýšený podvozek a celkově vyšší stavbu karoserie. Vzhled je celkem obyčejný a ničím výrazně nepřekvapí, i přes svou netradiční konstrukci je Ignis spíše konzervativnějším vozem. 

Spotřeba

Už základní motorizace pro Ignis je vcelku silná, u tohoto modelu výrobci nešlo o to vyrobit co nejúspornější městský vůz. Spíše jde o univerzální automobil do příměstských oblastí. V rámci své výkonové třídy jsou motory vcelku úsporné, ovšem samozřejmě pro městský provoz najdeme i úspornější vozy. 

Jízdní vlastnosti

I přes svou vyšší stavbu má Suzuki Ignis vcelku dobré jízdní vlastnosti. V zatáčkách se příliš nenaklání a vedení stopy je docela dobré a chování auta dobře čitelné. Varianty s pohonem všech kol se vyznačují opravdu dobrou stabilitou na téměř jakémkoli povrchu. 

Bezpečnost

Suzuki Ignis nikdy nárazovými testy Euro NCAP neprošlo, ovšem i tak můžeme předpokládat, že bezpečnost vozu bude vcelku základní. Ve výbavě najdeme pouze dvojici airbagů a další základní prvky. Malá karoserie s minimem deformačních zón velkou ochranu nenabídne. 

Praktičnost

Na svou kategorii je Ignis opravdu praktickým automobilem. Zvýšená stavba karoserie přináší dostatek vnitřního prostoru pro posádku, cestující vpředu ani vzadu rozhodně netrpí nedostatkem místa. Trochu hůře je na tom ovšem zavazadlový prostor, který s objemem 214 litrů nijak nevybočuje ze své třídy. 

Komfort

Jízdní komfort v Ignisu je překvapivě solidní. Podvozek je komfortně naladěn, přesto nejsou náklony v zatáčkách přehnané. Posádka má uvnitř vozu dostatek místa a celkově překvapí i dobrá úroveň odhlučnění tohoto minivozu. 

Provozní náklady

Ignis je vcelku jednoduchý a robustní vůz se solidní spolehlivostí. Silnější motory a méně častý výskyt vozu ovšem znamenají mírně zvýšené provozní náklady oproti obvyklejším vozům nejmenší kategorie. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací