OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Tribeca (2005–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Kvalitní zpracování exteriéru a interiéru, Velké množství odkládacích ploch, Výkonný zážehový motor, Prostorný interiér a zavazadlový prostor, Výborné jízdní vlastnosti nejen v terénu

O vozidle

Subaru Tribeca, známé také pod označením B9 Tribeca (2005–2007) se vyrábí od roku 2005. Pro japonského výrobce se s tímto modelem zpočátku stalo prioritou USA. Odtud také název Tribeca. Toto Subaru tak bylo pojmenováno po jedné z částí New York City. Původně se B9 Tribeca měla vyrábět spolu s modelem Saab 9-6. Bohužel kvůli bankrotu z této spolupráce sešlo, a tak Tribeca zůstala v boji s konkurenty osamocená.

Rozměry a technikou lze Tribecu přiřadit mezi větší SUV, jakou jsou např. VW Touareg, Mercedes-Benz třídy GL, BMW X5 ad. Při koupi vozu si dávejte pozor, zdali se jedná skutečně o evropskou, a nikoliv americkou verzi. Ta evropská se totiž liší například nastavením podvozku, brzdové soustavy, převodovky atd. Změny jsou patrné ale také na tvarech karoserie.

Zpočátku se pod kapotou ukrýval třílitrový zážehový motor s výkonem 180 kW a maximálním točivým momentem 297 Nm při 6500 otáčkách. Tato pohonná jednotka dokázala Tribecu rozpohybovat k maximální rychlosti 195 km/h a z 0 na stovku dokázalo toto velké SUV zrychlit za 9,7 vteřiny. V roce 2007 ale Subaru představilo modernizovanou verzi a změny se týkaly i motorové oblasti. Třílitrový motor nahradila šestiválcová zážehová pohonná jednotka s výkonem 190 kW (258 koní) a maximálním točivým momentem 350 Nm při 4000 otáčkách. Tím došlo i k nárůstu maximální rychlosti na 209 km/h a snížení zrychlení z 0 na stovku za 8,9 vteřiny. Cena základní verze byla stanovena na 1 249 800 Kč. 

Výbava

Zákazníci si mohli vybrat ze dvou provedení – Comfort a Executive, která byla následně ještě rozšířena. V modelové řadě Executive tak například mohli uživatelé najít palubní počítač s LCD displejem, CD měnič s MP3 přehrávačem, navigaci, 9 reproduktorů, řadu odkládacích ploch, elektricky ovládaná sedadla s koženým čalouněním, systémy ABS, EBD, VDC, 18" kola z lehké slitiny, automatickou převodovku, tempomat, AWD – stálý pohon všech kol, samočinné nastavení světlé výšky, bi-xenonové světlomety, dvouzónovou digitální klimatizaci ad. Verze Comfort se od této příliš nelišila. 

Design

První verze Tribecy byla pro mnohé Evropany nepříjemným překvapením. Americký styl v Evropě neletěl, a tak si přáli více evropského vkusu, a nikoliv nevšední tvar přední části vozu s novou maskou chladiče a vysoko posazenými světlomety zabírajícími velkou část kapoty. Když se ale podíváme do historie, zjistíme, že Subaru ve svých začátcích mělo co do činění s letectvím, a tak se nechalo inspirovat při tvoření designu pro Tribecu. Středová ledvinka připomíná roztočenou vrtuli, od které se po stranách táhnou dva ocelové listy. Dnes ale již lze říci, že design této verze byl velmi povedený a výrazně odlišoval vůz od konkurence. V roce 2008 totiž Subaru představilo faceliftovou verzi Tribecy, a ta již tak atraktivní nebyla. Subaru se tak chtělo zavděčit evropským zákazníkům, ti ale postupně přišli na chuť původnímu designu, a tak lze říci, že Subaru tímto krokem udělalo spíše krok dozadu nežli dopředu.    

Spotřeba

První motorová třílitrová verze disponovala vysokou spotřebou paliva. Lze říci, že dostat se s průměrem pod deset litrů byl nadlidský výkon. Ve městě si Tribeca vzala klidně i 18 litrů. To nezachránila ani spotřeba kolem deseti litrů mimo město, a tak se průměr zastavil na nějakých 12,3 litru na 100 kilometrů. O poznání lépe, i když ne stále ideálně, si vedla modernizovaná verze se zážehovým motorem 3,6 l. Zde se průměrná spotřeba pohybovala kolem 11,6 litru. Lze tak říci, že novější pohonnou jednotku doporučujeme více než tu starší. Nejen, že disponuje vyšším výkonem a lepšími dynamickými vlastnostmi, ale také spotřeba paliva je o něco nižší. 

Jízdní vlastnosti

Subaru se svým stálým pohonem všech kol AWD patří dlouhá léta k tomu nejlepšímu, co automobilový svět nabízí v oblasti skvělých jízdních vlastností. A jiné to není ani v případě Tribecy. Ta v zatáčkách i při vyšších rychlostech výborně drží stopu, minimálně se naklání a nepociťujete ani náznak přetáčivosti. Navíc moderní koncepce podvozku s víceprvkovou zadní nápravou zajišťuje stabilní a komfortní jízdu. Subaru Tribeca díky tomu dokáže pohlcovat běžné i větší nerovnosti. Pokud přejedete i vetší nerovnost, budete překvapeni. Nebývá u japonských vozů pravidlem, že by si s takovou záludností poradily na výbornou. Tribeca ano. Výborně dokáže utlumit většinu zvuků přicházejících od podvozku do interiéru. Tribeca se samozřejmě i v terénu chová jako ryba ve vodě. K ještě lepším jízdním vlastnostem slouží nepřeberné množství asistenčních prvků. 

Bezpečnost

Nárazovými zkouškami Euro NCAP Tribeca nikdy neprošla. V rámci neoficiálních nárazových testů ale získala maximální počet hvězdiček. Robustní karoserie, množství asistenčních a bezpečnostních prvků, to je také příčina, proč si tento vůz zaslouží ve své kategorii ohodnocení maximálně bezpečný! 

Praktičnost

Subaru Tribeca poskytuje zavazadlový prostor 525 litrů. Po sklopení zadních sedadel lze tento prostor zvětšit na výsledných 1671 litrů. To už nějaké ty větší předměty a zavazadla přepravíte bez komplikací. Výhodou je také skutečnost, že zadní sedadla lze rozdělit. Díky posuvným a lehce sklopným částem tak můžete vytvořit několik možností uspořádání zavazadlového prostoru. Interiér vozu poskytuje cestujícím jak vpředu, tak i vzadu dostatek místa jak pro nohy, tak nad hlavou. Problém nebudou mít ani vyšší cestující 190+. V tomto SUV se navíc nachází velké množství nejrůznějších odkládacích ploch, což ocení dospělí, ale i děti.  

Komfort

Originální a luxusní, i tak lze krátce zhodnotit interiér Tribecy. U vozu Subaru se většinou s vysoce kvalitním zpracováním nesetkáváme. Vše vypadá spíše jednoduše a účelně. U Tribecy si naopak musíte zákonitě připadat jako v letadle, tedy podle přístrojové desky a uspořádání ovládacích prvků. Kožená sedadla navíc nabízejí nadprůměrný komfort. Úplně každý si najde tu nejlepší polohu za volantem a bude se zde cítit skvěle. Výtečný podvozek a jeho skvělé odhlučnění, to vše přispívá k ještě většímu pohodlí pro posádku. Tribeca se v této oblasti japonskému výrobci skutečně povedla.   

Provozní náklady

O spotřebě jsme již hovořili. Pokud ale můžeme doporučit, uvažujte spíše o verzi s 3,6litrovým motorem, který disponuje nejen vyšším výkonem, ale i nižší spotřebou paliva. Nelze ale předpokládat, že byste se dlouhodobě dostali s průměrnou spotřebou paliva pod deset litrů. Spíše očekávejte 11–12 litrů. V rámci spolehlivosti patří vozy Subaru k tomu nejlepšímu, a tak nelze očekávat, že vás budou nějak zvlášť často potkávat technické závady vážnějšího významu. Na druhou stranu, ceny náhradních dílů, speciálně na Tribecu, naopak patří k dražším ve svém segmentu. 



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací