OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Legacy (2003–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Pohon všech kol, Výborný vnitřní prostor, Spolehlivost, Silné motory, Dobré jízdní vlastnosti, Dobrá výbava

O vozidle

Subaru Legacy je tradičním velkým modelem japonského specialisty na vozy s pohonem všech kol. Jde o sedan či combi na pomezí střední a vyšší střední třídy a jeho specialitou je právě pohon všech kol, který nabízí jen velmi málo konkurentů. Model vyráběný od roku 2003 je už čtvrtou generací Legacy. Auto si za dobu své existence získalo výbornou pověst spolehlivého a robustního vozu s dostatkem místa pro posádku a vysokou úrovní bezpečí. Ta je dána právě náhonem na všechna kola, který u Subaru funguje stále výhradně na mechanickém základu a nepotřebuje k fungování komplikovanou elektroniku. Permanentní pohon všech kol je výhodou na vozovkách se sníženou adhezí a dovoluje vozu také používat silné motory, které tak nemají žádné problémy s trakcí. Co se vzhledu týče, je Legacy elegantní automobil s vlastním stylem. Rozhodně si jej s jiným autem nespletete. Navíc vozy značky Subaru nejsou na našich silnicích kdovíjak časté, takže Legacy působí i trochu výjimečným dojmem. V interiéru je dobře vidět pozice na rozmezí tříd. Co se zpracování týče, to je na velmi dobré úrovni, ovšem použité materiály a celkový design odpovídají spíše střední třídě. Luxus třídy vyšší střední tu nečekejme. To ovšem neznamená, že by celkově interiér nepůsobil hodnotným dojmem, Subaru prostě vyznává jednodušší a méně okázalý styl. Naopak výbava vozů může být velmi bohatá, to ovšem platí i pro řadu dalších zástupců střední třídy. 
 

Kromě pohonu všech kol jsou pro Subaru naprosto typické také ploché motory boxer. Těmi je samozřejmě Legacy vybaveno a na výběr je vcelku široká nabídka jednotek. Základem je dvoulitrový motor, který má výkon 110 kW, v roce 2006 byla tato jednotka modernizována a dostala výkon 121 kW. Vzhledem k velikosti vozu a pohonu všech kol překvapí u tohoto dostatečně silného agregátu i vcelku příznivá spotřeba paliva. Další výkonový stupeň představuje čtyřválec 2,5 litru s výkonem 127 kW. Nejsilnější alternativou je třílitrový šestiválec boxer s výkonem 180 kW, který se vyznačuje nebývale sametovým chodem a ohromnou silou, jeho spotřeba je však pochopitelně hodně vysoká. Diesel můžeme pod kapotou Legacy najít jediný a Subaru jeho uvedení trvalo až do roku 2008. Motor má vcelku standardní výkon 110 kW, vzhledem ke koncepci s protilehlými písty je však neobyčejně kultivovaný a točivý. S Legacy si hravě poradí a přitom spotřeba zůstává ve velmi příjemných mezích.

Výbava

Subaru Legacy má od základních provedení velmi dobrou výbavu. Ve čtvrté generaci najdeme ve standardu například automatickou duální klimatizaci, elektricky vyhřívaná a sklápěná zrcátka, tempomat a další komfortní prvky. Vyšší výbavy pak přidávají další lákavé prvky navíc a na trhu bývají vcelku dobře zastoupeny. 

Design

Vzhled Subaru Legacy je velmi svébytný a originální. Auto patří sice mezi konzervativnější zástupce své třídy, avšak tvary nepůsobí fádně a jsou nadčasové. Combi i sedan působí velmi vyváženým dojmem a mají hezky protažené podélné linky. 

Spotřeba

Subaru Legacy má tradiční permanentní pohon všech kol a vůz má kvůli tomu trochu vyšší spotřebu paliva než soupeři s náhonem pouze jedné nápravy. V rámci čtyřkolek je však spotřeba velmi dobrá a překvapí i u benzinových motorů. Výjimkou je ovšem benzinový šestiválec 3,0 litru s vysokým výkonem, který se v konzumaci paliva ovšem nedovede příliš krotit. 

Jízdní vlastnosti

Vzhledem k pohonu všech kol a vyváženému naladění podvozku má Subaru Legacy jedny z nejlepších jízdních vlastností ve třídě. Jediné záludnosti čekají na řidiče v případě náhlé změny charakteru povrchu, což však platí i pro vozy s pohonem jedné nápravy. Jinak je jistota držení stopy a stabilita vozu neobyčejná. Podepisují se na tom právě i ležaté motory boxer, které se podílejí na snížení těžiště. 

Bezpečnost

Čtvrtá generace Subaru Legacy nikdy neprošla nárazovými zkouškami Euro NCAP. Vzhledem k robustní konstrukci, dobré bezpečnostní výbavě a skvělému pohonu všech kol je však úroveň bezpečí opravdu vysoká. 

Praktičnost

Subaru Legacy čtvrté generace nemá ani ve verzi sedan ani combi největší zavazadlový prostor ve třídě. Hodnoty 433 a 459 litrů jsou spíše podprůměrné, ale mohou být dostatečné. Důležitý je však dostatek místa v interiéru, kde posádka rozhodně nebude strádat. Specialitou některých modelů může být redukční převodovka, která je u běžných osobních combi opravdu nezvyklou záležitostí. 

Komfort

Legacy nabízí krom velmi dobrých jízdních vlastností i solidní jízdní komfort. Je to dáno nejen dobrou schopností filtrovat nerovnosti, ale také kultivovanými a tichými motory a solidním odhlučněním. Interiér nabízí dostatek místa a posádka se tu bude cítit pohodlně i díky skvělým sedadlům. 

Provozní náklady

Vozy Subaru tradičně patří mezi velmi spolehlivé a Legacy je toho důkazem. Je to dáno většinou prověřenou a trvanlivou technikou, výjimku ovšem může tvořit nový vznětový motor, na který nebyla z počátku dostatečně dimenzována spojka. Proto je dobré se na její stav zaměřit. Spotřeba paliva je trochu vyšší než u běžných vozů, avšak většinou nijak zásadně vysoká. 

Subaru Legacy



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací