OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Forester (2008–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Výborné jízdní vlastnosti, Silný a úsporný turbodiesel, Prostorný a praktický interiér, Jízdní komfort, Kultivované motory

O vozidle

Třetí generace Subaru Forester je oblíbené kompaktní SUV, které se úplně nenechává strhnout všemi aktuálními módními trendy. Subaru se chlubí robustnější konstrukcí a pro automobilku tak typickým symetrickým pohonem všech kol. I přes typicky vysokou stavbu SUV má Forester oproti soupeřům nižší těžiště, a to opět díky charakteristickým motorům boxer s protiběžnými písty. Forester má také oproti dnešním moderním SUV trochu méně civilizovaný design, který hraje na drsnější notu. To se bude mnohým zájemcům o vůz líbit, navíc zevnějšek docela ladí s provedením interiéru. Ani tady se Subaru nesnaží hrát na luxus. Interiéry vozů automobilky se vyznačují jednodušším řešením, a to jak ze strany výbavy, tak použitých materiálů. Celé řešení je tak oproti řadě konkurentů výrazně trvanlivější, což celkově platí pro Forester jako takový. Ke kladům Foresteru musíme připočítat také výbornou nabídku vnitřního prostoru. Cestující mají dost místa ve všech směrech a rozhodně se nebudou tísnit, zavazadlový prostor má solidní objem 450 litrů. Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti Foresteru, dané právě nižším těžištěm a dobře vyladěným podvozkem. Auta před modernizací, ke které došlo v roce 2010, ovšem vykazují v zatáčkách trochu vyšší náklony, což se na ovladatelnosti projevuje mírně negativně. Vozy po faceliftu mají vylepšené zavěšení kol a další podvozkové skupiny, a tak se ovladatelnost zlepšila, náklony jsou eliminovány.
 
Nabídka motorů pro Forester je velmi jednoduchá a z počátku byla důkazem toho, že toto japonské SUV nepodléhá módním trendům. Od počátku totiž byly k dispozici pouze motory 2,0 a 2,5 litru, pochopitelně konstrukce boxer. Šlo o zážehové agregáty s výkonem 110 a 169 kW, silnější motor je přeplňovaný turbodmychadlem a přináší opravdu dobrou dynamiku, ovšem za cenu vyšší spotřeby. Vznětový motor se objevil až krátce po uvedení modelu, boxer diesel byl dlouho očekávanou variantou. Turbodiesel s výkonem 108 kW se vyznačuje kultivovaným chodem, výborným zátahem a ochotou se vytáčet, přitom zachovává velmi příznivou spotřebu paliva. Jenže jak ukázala praxe, konstruktérům se nepodařilo úplně ideálně dimenzovat spojku, která se tak může předčasně opotřebovávat. 

Výbava

Subaru se u svých vozů příliš nezaobírá výbavovými stupni, a především příplatkovými prvky. Forester je tak už od základu velmi dobře vybavený, má šest airbagů, klimatizaci, centrální zamykání nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče i řadu dalších prvků. Navíc o lépe vybavené modely není nouze. 

Design

Subaru Forester patří k těm SUV, které se nesnaží přehnaně maskovat původní terénní zaměření obdobných vozů. Forester třetí generace tak není nejuhlazenější vůz své kategorie, ale působí mohutným a velmi solidním dojmem. 

Spotřeba

Vznětový motor boxer se ihned po uvedení na trh proslavil svou kultivovaností a reakcí na pokyny řidiče, osvědčil se i z hlediska spotřeby. Avšak benzinové varianty jsou na tom se spotřebou hůře, projevuje se tu fakt, že Forester je také už trochu větší a těžší vůz. 

Jízdní vlastnosti

Subaru Forester patří k SUV s nejlepšími jízdními vlastnostmi ve třídě. Podílí se na nich nejenom vyladěná konstrukce podvozku, ale především pro značku tak typický symetrický pohon všech kol a ploché motory boxer, které se podílejí na snížení těžiště vozu. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP Subaru Forester třetí generace nikdy neprošel, vzhledem k robustní konstrukci auta lze ovšem očekávat, že by jeho výsledky byly více než dobré. Forester také disponuje velmi dobrou bezpečnostní výbavou a na celkovém bezpečí se pozitivně podílí i dobře čitelné jízdní vlastnosti. 

Praktičnost

Forester je ve své třídě i velmi praktické SUV. Nabídka prostoru pro pasažéry je nadstandardní a ani zavazadlový prostor s objemem 450 litrů nezavdává důvody ke kritice. Z hlediska dlouhodobého užívání se jako praktický jeví celý interiér, který se vyznačuje dobrou trvanlivostí. 

Komfort

Jistý podvozek Foresteru zároveň není tvrdý, tlumení nerovností zvládá opravdu skvěle. Skoro by se chtělo říci, že Subaru vytvořilo tento model speciálně pro rozbité české silnice, Forester se na nich nenechá rozhodit a prakticky všechny nerovnosti elegantně odfiltruje. 

Provozní náklady

Mezi kompaktními SUV patří Forester k solidně spolehlivým automobilům, je tu ovšem několik pih na kráse. Při koupi ojetého vznětového modelu ověřte stav a historii spojky, která nebyla dostatečně dimenzována. Spotřeba zážehových motorů je na dnešní poměry vyšší, ale odpovídá výkonům a velikosti auta, diesel se odmění příjemnou spotřebou. 

Subaru Forester



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací