OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Subaru Forester (2003–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost , Výborné jízdní vlastnosti , Překvapivé schopnosti v terénu, Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

V roce 2003 se objevila na trhu druhá generace robustního a svébytného kompaktního SUV Subaru Forester. Na první pohled se druhé provedení od toho prvního moc neliší a z karosářského hlediska jde spíše o drobný facelift. Ovšem technika prošla důkladnou modernizací, byť koncepčně je vůz v podstatě stejný. Opět jde tedy o vůz s permanentním pohonem všech kol se stejným systémem jako u předchozí verze. Tedy není tu diferenciál Torsen, ale planetový mezinápravový diferenciál ve spojení buď s viskózní spojkou, nebo elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou. Druhá možnost je určena pro vozy vybavené automatickou převodovkou. Druhý Forester má oproti tomu předchozímu ještě o něco snížené těžiště a vylepšené jízdní vlastnosti. Na snížení těžiště se podílí nová střecha vozu vyrobená z hliníku, ze stejného materiálu je i kapota. Jízdní vlastnosti vylepšuje nový pomocný rám na přední nápravě, který Forester přebírá od druhého provedení Subaru Impreza. Zajímavostí je, že tato vymoženost byla vyvinuta původně pro rallyové speciály Impreza a následně byla využita i u sériových vozů. Lepší je celkově i výbava a zpracování automobilu, stále však pro Forester platí, že jde o vůz, který hlavně estetikou a komfortem materiálů na své soupeře trochu ztrácí. Odměňuje se však velmi dobrou trvanlivostí a spolehlivostí. 
 
Paleta motorů je tentokrát trochu bohatší než u prvního provedení, je to ovšem dáno jejich postupnou modernizací. Opět chybí turbodiesely, což znamená, že Forester není automobilem pro spořivé řidiče. I když určitá šance, jak na provozních nákladech ušetřit, tu existuje. Základní dvoulitr o výkonu 92 kW se totiž roku 2004 dodával přímo od výrobce také v úpravě s pohonem na LPG. Na trhu ojetých vozů se často setkáme i s Forestery s dodatečnou přestavbou na LPG. Tady ovšem pozor na možné přestavby u přeplňované verze dvoulitru. Ta totiž nemá hydraulická zdvihátka ventilů, což znamená problematičtější provoz a nutnost kontrolovat vymezování vůlí ventilů. Proto přeplňovaný dvoulitr s výkonem 130 kW raději kupujte jen ve verzi s klasickým benzinovým pohonem. Novým nejsilnějším motorem se stal čtyřválec s objemem 2,5 litru o výkonu hodně solidních 169 kW. Konstrukčně nejnovějším je pak inovovaný motor 2,0 litru s výkonem slušných 116 kW. Prakticky se všemi motory přináší Forester velmi dobrou dynamiku, ovšem opět je potřeba počítat s vyšší spotřebou paliva. Ta se sice u všech motorů oproti prvnímu provedení trochu umravnila, avšak stále je pochopitelně vyšší. 

Výbava

Výbava Foresteru se oproti předchozí generaci o něco zlepšila, standardní verze se mohou chlubit vcelku dobrou bezpečnostní i komfortní výbavou. Klimatizace a elektrická výbava jsou obvyklým standardem, vozy jsou také obvykle vybaveny tempomatem a dalšími příjemnými prvky. 

Design

Druhá generace Subaru Forester je v mnohém velmi podobná té první. Ovšem vypadá podstatně moderněji, a to i přesto, že změny jsou opravdu spíše kosmetické. Nadále se Forester spíše než SUV tváří jako rodinné combi, jeho utilitárnější charakter ovšem podporují elegantní hranaté tvary.  

Spotřeba

I když se apetit motorů druhé generace Foresteru oproti té první trochu umírnil, opravdu úsporné jednotky tu stále chybějí. Nedostatek v podobě chybějícího dieselu v nabídce automobilka částečně řešila tím, že standardní dvoulitr dodávala i v konfiguraci s pohonem na LPG. 

Jízdní vlastnosti

Od první generace zdědil druhý Forester velmi dobré jízdní vlastnosti, dané nízko položeným těžištěm a pohonem všech kol. Těžiště se díky hliníkové střeše a kapotě podařilo ještě snížit a jízdním vlastnostem jako takovým pomohl nový pomocný rám, který nese přední nápravu. Forester je tak stabilnější a v zatáčkách se naklání ještě méně než předchozí generace. Vedení stopy je také velmi dobré. 

Bezpečnost

I Forester druhé generace se může chlubit robustní konstrukcí, která je jedním ze základů dobré ochrany posádky. U druhého provedení se navíc výrazně vylepšila bezpečnostní výbava, v základu jsou například vpředu sdružené boční airbagy, které chrání jak hrudník, tak hlavu pasažérů. 

Praktičnost

Praktickou stránku Forester druhé generace převzal od té předchozí téměř beze změny. Vcelku mělký zavazadlový prostor je tentokrát ve standardním provedení dokonce mírně menší, pojme 387 litrů nákladu. Má však pravidelný tvar a je celkově dobře využitelný. 

Komfort

Jízdní komfort Foresteru druhé generace je na velmi dobré úrovni. Interiér je prostorný a sedadla pohodlná, jen opět platí, že použité materiály jsou trochu obyčejnější. Forester se ovšem může chlubit velmi dobrým odhlučněním a solidním tlumením nerovností. 

Provozní náklady

U Foresteru stále platí, že je to velmi spolehlivý a trvanlivý vůz, který většinou vyžaduje jen běžnou údržbu. Trochu se umírnila spotřeba paliva, navíc lze sehnat standardní LPG verzi, která náklady sníží. Náhradní díly i servisní úkony jsou však stále trochu dražší. 



Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací