OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Škoda Yeti (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Originální design , Prostorný a variabilní interiér , Dobré jízdní vlastnosti, Výhled z vozu, Pohodlná sedadla

O vozidle

V roce 2009 představila domácí mladoboleslavská automobilka své první SUV. Jde o kompaktní model Yeti, který využívá prověřenou techniku, již známe například i z druhé Octavie – tedy platformu VW Golf. Yeti je mezi kompaktními SUV jedním z menších modelů, který neklade tak velký důraz na schopnosti v terénu, byť ani ty nejsou úplně špatné. Většina vozů Yeti ovšem disponuje pouze pohonem přední nápravy, vyšší světlá výška a stavba karoserie tak pomohou spíše na polních cestách a v městské džungli udělají více parády než třeba běžná Octavia. Konkurencí Yetiho tak určitě nejsou větší kompaktní SUV s lepšími schopnostmi v terénu, jako například Toyota RAV4. Mladoboleslavský vůz míří spíše na kompaktní crossovery jako Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Pochlubit se může kvalitně zpracovaným a hodnotným interiérem s překvapivě dobrou nabídkou místa. Z modelu Roomster přebírá SUV Yeti variabilní uspořádání interiéru VarioFlex. Zadní trojici sedadel tak lze libovolně sklápět, nebo dokonce po jednom vyjímat, čímž lze v případě potřeby získat překvapivě velký přepravní prostor.
 
Příjemné překvapení se také koná z hlediska jízdních vlastností. I přes vyšší stavbu je Yeti velmi agilní a v zatáčkách dokonce zábavnější než větší Octavia s podobným rozvorem náprav. Auto se příliš nenaklání, za což vděčí tužšímu naladění podvozku. Ten ovšem rozhodně není nepohodlný, ba naopak, nerovnosti zvládá filtrovat s přehledem. Na skvělém chování auta se výraznou měrou podílí víceprvková zadní náprava. Yeti je nejmenší škodovkou takovouto vymožeností vybavenou. 
 
Nabídka motorů pro Yetiho je vcelku bohatá, kdo ovšem hledá verze s pohonem všech kol, má výběr trochu ztížený. Ale popořádku. Základem je motor 1,2 TSI s výkonem 77 kW, který je podobně jako 1,4 TSI s 90 kW vyhrazen jen pro verze s pohonem předních kol. U těchto motorů je dobré zkontrolovat stav řetězu, se kterým mívají především tyto verze TSI. Ze zážehových motorů je pro pohon 4x4 vyhrazen pouze motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW, ten pro změnu nelze mít jen jako předokolku. Turbodiesely začínají na verzi 1,6 TDI s výkonem 77 kW, která je opět k dispozici jen s předním náhonem, a to od roku 2010. Pak už nastupují dvoulitrové motory TDI s výkony 81, 103 a 125 kW. Nejsilnější verzi lze mít pouze s pohonem všech kol, slabší jej mají volitelně. Silnější verze turbodieselu a oba menší motory TSI lze kombinovat také s automatickou převodovkou DSG. 

Výbava

Yeti se z počátku výroby nabízel pouze v dražších verzích se silnějšími motory, později zase přišly akční modely s vcelku dobrou výbavou. Mezi ojetými vozy tak většinou najdeme exempláře s prakticky všemi dnes povinnými prvky výbavy. Samozřejmě můžeme narazit i na hůře vybavené kousky nebo naopak na bohatě vyšperkované vozy. 

Design

Škoda Yeti se vyznačuje velmi originálním designem, který opravdu zaujme. Nevypadá přitom samoúčelně, Yeti je elegantní SUV, které působí dospělým dojmem. Elegantní je také interiér, ve kterém jsou použity kvalitní materiály a pochvalu zaslouží i jeho zpracování. 

Spotřeba

Škoda Yeti patří mezi SUV k velmi úsporným vozům. Je to dáno jeho oproti mnoha konkurentům kompaktnějšími rozměry a použitou koncernovou technikou. Motory TDI i TSI jsou opravdu úsporné, u těch benzinových ovšem trochu více záleží na konkrétním jízdním stylu. 

Jízdní vlastnosti

Díky prověřené platformě z Volkswagenu Golf, víceprvkové zadní nápravě a celkově tužšímu odpružení se může Yeti pochlubit na poměry SUV vysoce nadstandardními jízdními vlastnostmi. Yeti není tolik zvednutý jako řada soupeřů, což z něj dělá stabilnější vůz, víceprvková náprava mu dovoluje vykružovat zatáčky s chutí a vysokou přesností. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Škoda Yeti v roce 2009 vysloužila maximální hodnocení pěti hvězdiček. Díky pevné kabině a bohaté bezpečnostní výbavě je úroveň bezpečí opravdu vysoká. Velkým příspěvkem bezpečnosti je také velmi dobrý výhled z vozu a pochopitelně nemůžeme zapomenout ani na velmi dobré jízdní vlastnosti. 

Praktičnost

Ačkoli není Yeti zdaleka největší kompaktní SUV, může se pochlubit velmi dobrou nabídkou vnitřního prostoru. Tady se hodně projevuje vyšší stavba a dosti krabicové tvary karoserie. Cestující sedí zpříma a mají dostatek místa, zavazadlový prostor pojme velmi slušných 416 litrů nákladu. Překvapí systém VarioFlex, díky kterému lze zadní sedadla libovolně samostatně sklápět a vyjímat. 

Komfort

Ačkoli je podvozek Škody Yeti trochu tužší, aby se vůz nenakláněl v zatáčkách, jízdní komfort je velmi dobrý. S filtrací nerovností si podvozek poradí na výbornou. K velmi dobrému komfortu přispívá také kultivované chování motorů, dobré odhlučnění i celkově komfortní interiér. V něm si pochvalu zaslouží především sedadla a kvalitní materiály. 

Provozní náklady

Nízká spotřeba paliva nebo prověřená koncernová technika znamenají, že Škoda Yeti se může pochlubit i příznivými provozními náklady. Spotřeba je však proti Octavii přece jenom malinko vyšší a i některé další náklady budou mírně vyšší. 

Škoda Yeti

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací