OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Škoda Superb (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Obrovský zavazadelník , Kvalitní zpracování , Jízdní komfort , Praktický kufr sedanu (Twindoor), Dobrá výbava

O vozidle

Druhá generace Škody Superb se na trhu objevila v roce 2008 a v podstatě ve všem navazuje na generaci předchozí. Opět jde o vůz střední třídy, který se snaží trochu přerůstat do třídy vyšší střední, s rostoucími rozměry vozů se mu to však daří stále méně. Navíc opět menší šířka interiéru jej jasně posílá do třídy střední, kde navíc patří v této oblasti k nejmenším vozům. Vynahrazuje to však doslova nadbytek místa v podélném směru. Na zadních sedadlech je ho tolik, kolik nenabízejí ani mnohé velké, pětimetrové limuzíny, Superb je v tomto ohledu opravdu nepřekonatelný. Na druhou stranu vpředu se v podstatě prostorově neliší od Octavie, což ovšem není důvod ke kritice. Řidiči se při ohlédnutí vzad naskytne opravdu nezvyklý pohled na předlouhý interiér za ním. Superb je tak trochu jezevčík. Obrovský vnitřní prostor dovede ještě lépe využít provedení combi, které bylo v druhé generaci očekávanou a vítanou novinkou. Jak sedan, tak combi mají ohromný zavazadelník, sedan má navíc jednu velmi praktickou fintu, která jeho využitelnost posouvá o mnoho výše. Vývojáři Škodovky totiž vymysleli speciální uchycení a otevírání víka. To se nazývá TwinDoor a uživatel si může vybrat, zda chce vyklopit pouze klasicky víko zavazadlového prostoru, nebo vyklopit víko i se zadním sklem. Pro rychlý přístup postačí první varianta, v případě potřeby skládat do kufru rozměrnější náklad je ideální druhá možnost. Vraťme se ještě k interiéru – opět tu nalezneme pohodlná sedadla a Superb se chlubí i kvalitním zpracováním a hodnotnými materiály. Vůz má také velmi dobrou výbavu a nezřídka se tu setkáme s velmi nadstandardními prvky. Superb totiž častěji než jiné vozy stejného segmentu plní i určitou roli reprezentativního vozu, takže výbava je většinou oproti soupeřům bohatší.
 
Pochvalu si zaslouží také vnější design Superbu. Auto působí vcelku neotřelým a originálním dojmem, je přitom elegantní a působí vcelku luxusně. Vizuálně ihned zaujme velmi dlouhý rozvor, a tudíž nezvykle velká plocha mezi koly, které vévodí veliké dveře. Zvláštní pochvalu si zaslouží combi, které působí opravdu až majestátním dojmem. Z hlediska techniky se Superb oproti první generaci výrazně změnil. Používá totiž stejnou podlahovou plošinu jako druhá Octavia – tedy platformu Volkswagenu Golf. Podvozek je však patřičně natažený. Nová technika v druhé generaci přináší možnost získat Superb ve verzi s pohonem všech kol a také s vyspělými automatickými dvouspojkovými převodovkami DSG.
 

Z hlediska motorizací nastal posun více k praktické využitelnosti. Velmi solidním benzinovým základem je motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW, který má dobrý výkon a zachovává rozumnou spotřebu. Je ovšem náchylnější na jízdní styl a u tohoto motoru jsou známé potíže s řetězem, proto je dobré prověřit jeho stav. Další variantou je 1,8 TSI s výkonem 118 kW a úplnou špičkou je pak šestiválec 3,6 FSI s výkonem 191 kW. Ten vykazuje vysokou spotřebu, ale je opravdu výkonný a kultivovaný. Celkově jsou však benzinové motory vzácnější. Častěji potkáte Superb s turbodiesely. Tady začínala nabídka u motoru 1,9 TDI s výkonem 77 kW a jen pětistupňovou převodovkou, následoval dvoulitr TDI ve výkonových verzích 103 a 125 kW. V roce 2010 pak došlo k výměně u nejslabšího motoru, devatenáctistovku nahradil nový agregát 1,6 TDI se shodným výkonem. Ten je k dispozici i v extrémně úsporném provedení GreenLine. V témže roce se také objevil dvoulitrový benzinový motor TSI s výkonem 147 kW. Zkraje roku 2013 prodělal Superb facelift, který jeho design přiblížil nové generaci Octavie, ovšem technika se nijak zásadně nemění. 

Výbava

Oproti konkurentům nabízí Škoda Superb většinou bohatší standardní výbavu. O sedmi airbazích byla již řeč, samozřejmostí je elektrická výbava včetně elektricky ovládaných a vyhřívaných zpětných zrcátek. Nechybí ani automatická klimatizace s klimatizovanou přihrádkou u spolujezdce, centrální zamykání a další vymoženosti. Verze s vyššími úrovněmi výbavy mohou mít i další komfortní vymoženosti jako tempomat, dešťový senzor a další.

Design

Vzhled Škody Superb je v dané kategorii vcelku originální, vůz přitom zůstává dostatečně elegantní, a působí dokonce i reprezentativně. Velmi povedené je také combi, které působí luxusně a dynamicky zároveň a až překvapivě dobře maskuje velkou hmotu vozu. 

Spotřeba

Škoda Superb se na trhu ojetých vozů vyskytuje v drtivé většině v provedení s dieselovými motory. U nich je sice potřeba dávat trochu pozor na časté vysoké nájezdy, ovšem rozhodně vás nebude trápit jejich spotřeba. Ta je příznivá i ve verzích s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. 

Jízdní vlastnosti

I přes podvozek, který pochází z vozu o kategorii níže (a je natažen na délku blízkou kategorii vyšší) jsou jízdní vlastnosti Superbu stále velmi dobré. Příkladná je směrová stabilita, do zatáček se už dlouhé auto vrhá s menší ochotou, avšak vykružuje je jistě a chování je čitelné. Na nerovnostech se ovšem může vůz trochu natřásat. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP prošla Škoda Superb druhé generace hned dvakrát. Jak v roce 2008, tak při opakovaném testu v roce 2009 získal Superb plný počet pěti hvězdiček. Podílí se na tom výrazně vylepšená konstrukce a také bohatá bezpečnostní výbava, ve které nechybí od základu sedm airbagů. 

Praktičnost

Škoda Superb je jedním z vůbec nejprostornějších a nejpraktičtějších automobilů střední třídy. Ztrácí jen ve vnitřní šířce interiéru, což může vadit případné trojici cestujících vzadu. V podélném směru ovšem nemá konkurenci a také zavazadlový prostor je doslova obrovský. Sedan, který má navíc praktické otevírání víka TwinDoor, pojme 595 litrů nákladu, kombík pak uveze dokonce 633 litrů. 

Komfort

Velmi pohodlná sedadla, prostorný a vzdušný interiér s výborným zpracováním i kvalitními použitými materiály, to jsou výrazné přednosti Superbu. Samotný jízdní komfort je dán měkčím naladěním podvozku, což způsobuje trochu výraznější náklony v zatáčkách. Druhý Superb se však trochu nechá rozhodit sérií příčných nerovností, které pak posádka lehce pocítí. Platí to především pro vozy vybavené velikými ráfky. 

Provozní náklady

I druhý Superb patří mezi celkem spolehlivé automobily, vzhledem k rozsáhlé servisní síti a vcelku standardním používaným komponentům také nebude jeho servis finančně výrazně náročný. Opět platí, že se náklady v podstatě neliší od Octavie, oproti ní i spotřeba paliva stoupá jen minimálně. 

Škoda Superb

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací