OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Škoda Octavia RS III (2013–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Skvělé jízdní vlastnosti, Atraktivní design karoserie, Bohatá výbava, Praktičnost, Moderní technologické prvky

O vozidle

Mladoboleslavská automobilka v posledních letech představila hned několik edic RS. Prozatím poslední byla Škoda Octavia RS třetí generace, která se tak stala vůbec nejrychlejší sériovou škodovkou v historii. A odkud se vlastně označení RS vzalo? Tato zkratka znamená Rallye Sport a odkazuje na sportovní úspěchy a vozy nedávné minulosti. Přídomek RS se totiž poprvé u vozů Škoda objevil v roce 1974, kdy vznikly závodní speciály Škoda 180 RS a Škoda 200 RS. Třetí generace, stejně tak jako ty předchozí, je k dispozici ve dvou karosářských verzích – liftback a combi. Z nabídky si mohou zájemci vybrat buďto model se zážehovým agregátem 2,0 TSI s výkonem 162 kW (220 koní) při 4500 otáčkách, nebo turbodiesel s výkonem 135 kW (184 koní) a točivým momentem 350 Nm, jenž je kombinací nízké spotřeby a maximálního možného výkonu. S manuální šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu zrychlení z 0 na stovku za 8,1 vteřiny a maximální rychlost je 232 km/h. Vyzdvihnout ale zaslouží především benzinová varianta, která dosahuje maximální rychlosti až 248 km/h, díky čemuž je tento vůz vůbec nejrychlejším sériovým vozem řady Škoda Octavia všech dob. Zajímavá je i hodnota zrychlení z 0 na stovku. Zážehová Octavia dokáže na stovku zrychlit za 6,9 vteřiny. A v čem se liší od standardního provedení? V případě třetí generace je toho mnoho. Začněme například zajímavým řešením zvukového doprovodu motoru. Do Octavie RS byl namontován generátor zvuku, který je umístěný na přední příčné stěně. Zde produkuje vibrace, díky kterým putuje k posádce vozu sytější a výraznější zvuk motoru. 

Výbava

Řada RS již v základu disponuje rozmanitou výbavou. Ve voze tak najdeme dvojzónovou klimatizaci Climatronic, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, parkovací čidla vzadu, tempovat, bi-xenonové světlomety s natáčením, malý kožený paket, kovové pedály, autorádio Swing s osmi reproduktory nebo 17" litá kola. V nabídce mezi ojetými vozy ale můžete najít i další nadstandardní prvky, jako kupříkladu speciální kryty zrcátek, 18" litá kola v provedení Antracit, kožené čalounění sedadel s červeným prošíváním, bezklíčkové odemykání a startování Kessy, Performance Mode Selection a Performance Sound Generator, panoramatickou střechu, audiosystém Canton se subwooferem, Automatic Parking Assistant ad. 

Design

Po designové stránce se Octavia RS třetí generace nadmíru podařila. Atraktivní přední nárazník s prodlouženým spoilerem, litá kola ve velikostech od sedmnácti do devatenácti palců a jak jinak než o 15 mm nižší světlá výška, která přidává na líbivosti vozu. Dalším charakteristickým prvkem je dvojice koncovek výfuku v kombinaci s černým difuzorem. U vznětové verze je bohužel druhá koncovka pouze na oko. V nabídce ojetých vozů můžete narazit také na atraktivní lakování (Steel, Rallye a Sprint), která jsou určená výhradně pro edici RS. 

Spotřeba

Z hlediska spotřeby paliva na tom nejsou špatně jak benzinová, tak ani vznětová verze. S turbomotorem 2,0 TSI se průměrná spotřeba pohybuje kolem osmi litrů. Při klidné jízdě není problémem dostat se ještě níže. Pokud jste ale vyznavači sportovní jízdy, očekávejte spotřebu kolem třinácti litrů. Se vznětovou verzí není problém cestovat za výtečných 5,8 litru nafty na sto kilometrů, což je ke sportovnímu charakteru vozu skvělá zpráva. Ani při vyšších rychlostech spotřeba nijak rapidně nestoupá, a tak kolem sedmi litrů by měl jezdit každý uživatel.

Jízdní vlastnosti

Jestli je něco, co bychom měli vyzdvihnout až do nebes, tak to jsou jízdní vlastnosti. Ty se oproti předchozí generaci výrazně zlepšily. Octavia RS třetí generace těží především z nižší hmotnosti, delšího rozvoru a kratšího předního převisu. Octavia tak v zatáčkách i při vyšších rychlostech drží stopu jistě. Navíc se karoserie nenechá rozkývat v podélném směru a podvozku dokonce nevadí ani nekvalitní povrch, což je vzhledem ke sportovnímu charakteru celkem překvapením. Díky systému XDS, která nahrazuje samosvorný diferenciál, se jízdní vlastnosti dají zařadit na samotnou špičku třídy.

Bezpečnost

Třetí generace Škody Octavia RS patří ve své třídě k nejbezpečnějším vozům, a to nejen díky moderním technologickým prvkům, tuhosti karoserie, ale také díky vynikajícím jízdním vlastnostem. V nárazových testech Euro NCAP získala Octavia třetí generace jedno z vůbec nejlepších hodnocení ve své kategorii, a tak není překvapením, že pětice hvězdiček byla udělena zcela po zásluze. Ve výbavě navíc najdou uživatelé nejen adaptivní tempomat, ale také například systém City Safety a funkci rozpoznávání dopravních značek.

Praktičnost

Oproti předchozí generaci opět Octavia povyrostla, a to nejen interiérem, ale také zavazadlovým prostorem. Liftback disponuje ohromným objemem zavazadlového prostoru. Ten je číselně vyjádřen 590 litry. U verze combi je toto číslo dokonce 605 litrů.

Komfort

Moderní podvozek, který nejen poskytuje sportovní vlastnosti spolu s dostatkem místa pro cestující, to je ve výsledku maximální možné pohodlí pro pasažéry Octavie RS. Kdo by si myslel, že sportovní charakter bude znamenat méně komfortu a žádné tlumení od překonávání nerovností, tak právě opak je pravdou. Stejně tak jako standardní verze, tak i ostrá RS dokáže běžné nerovnosti překonávat bez komplikací a o nějakém vyklepávání duší cestujících nemůže být ani řeč.

Provozní náklady

Vzhledem k mladosti vozu musí uživatel počítat s vyššími cenami nových náhradních dílů. Octavia třetí generace ale prozatím patří mezi spolehlivé vozy, což dokládají evropské statistiky. Tato skutečnost bude bezesporu šetřit korunky ve vašich peněženkách. 

Škoda Octavia

Další vozy


Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací