OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Škoda Fabia RS II (2010–2014)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jistý podvozek a skvělé jízdní vlastnosti, Přívětivé provozní náklady a spotřeba, Atraktivní design karoserie, Bohatá výbava, Pomalu klesající cena vozu

O vozidle

V roce 2010 mladoboleslavská automobilka představila model RS ve dvou karosářských verzích – hatchback a combi. Stejně jako u předchozích modelů, tak i tento vznikl na popud úspěchů v motoristickém sportu. Škoda Fabia S2000 dokázala získat několik prvenství nejen v jednotlivých světových soutěžích, ale také několikrát dominovala šampionátu IRC. S tímto vozem startoval dokonce i Seb Ogier, který v současnosti startuje ve WRC s vozem VW Polo WRC a na svém kontě má zisk titulu světového šampiona. Tyto skutečnosti jen dokládají nesmírnou spolehlivost, kvalitu a výkonnost vozů Škoda Fabia RS. Oproti předchozí generaci došlo u tohoto modelu hned k několika významným změnám. Pod kapotou se nenachází turbodieselový agregát, nýbrž turbem a kompresorem přeplňovaná 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 koní), která je spojená poprvé se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG s možností sekvenčního řazení pod volantem, tedy přesně ve stylu závodního speciálu. Díky kombinaci mechanického kompresoru pro nízké otáčky a výfukového turbodmychadla pro střední a vysoké otáčky nechybí vozu zátah již od 1800 otáček. Bez citelné turbodíry dokáže akcelerovat až k 7000 otáček, což je vskutku zajímavá hodnota a plnohodnotně zařazuje tento vůz do rodiny sportovních automobilů. Oproti standardní verzi se Fabia RS liší také mnohými designovými prvky. Zcela nový je přední nárazník se zešikmenými příčkami okolo spodního nasávacího otvoru. Ten dominuje sportovně střiženým mřížováním. Vpředu nechybí samozřejmě ani kultovní znak RS, který tento model jednoznačně odlišuje od běžných Fabií. Podobně je tomu samozřejmě i u verze combi. Dále potěší černě lakované kryty zrcátek a 17" kola s úzkoprofilovými pneumatikami. Zadní části vozu dominují výrazný spoiler nad zadním oknem, dvojitá koncovka výfuku, a především věrohodná napodobenina difuzoru ve spodní části nárazníku. 

Výbava

Z hlediska výbavy patří Škoda Fabia RS v tomto segmentu k tomu nejlepšímu. Již v základu najdeme čtveřici airbagů, systémy ESP a XDS, automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, 17" litá kola, zrcátka a kliky v černém laku, světla LED pro denní svícení, sportovně designové nárazníky, hliníkový paket nebo kožený sportovní multifunkční volant. Mezi ojetými vozy ale můžete také narazit na modely se speciálním lakováním, okenními airbagy, deaktivací airbagu spolujezdce, koly Gigaro, zadními parkovacími senzory, navigačním systémem Amundsen ad.

Design

Oproti standardní verzi se Škoda Fabia RS druhé generace liší hned několika designovými prvky. Tak zaprvé jsou to zcela nové přední a zadní nárazníky se sportovním designem. Dále pak černě lakovanými kryty zrcátek, 17" koly s úzkoprofilovými pneumatikami, zadní napodobeninou difuzoru, střešním spoilerem ad. Tyto prvky dělají z tohoto modelu atraktivní sportovní vůz, který je určen nejen pro mladé, ale i zkušené řidiče hledající emoce za volantem. V případě verze combi navíc se zachováním plnohodnotného rodinného vozu s velkým zavazadlovým prostorem.

Spotřeba

Vše záleží samozřejmě na vás. Pokud nebudete nikam pospíchat ani závodit, bude se průměrná spotřeba díky kvalitní sedmistupňové převodovce DSG pohybovat kolem 8 l / 100 km. Ani při sportovní jízdě se ale spotřeba kdovíjak nezvýší. Při svižné jízdě se budete pohybovat kolem 10 l / 100 km, což je vzhledem ke sportovním vlastnostem vozu velmi přívětivá hodnota nejen k vaší peněžence.

Jízdní vlastnosti

Skvělé jízdní vlastnosti k modelům RS jednoznačně patří od začátku, co se poprvé objevily na trhu s osobními vozy. Stejné je tomu i v případě Škody Fabia RS druhé generace, a to jak u verze hatchback, tak i combi. Snížený podvozek o 15 mm oproti standardnímu provedení zaručuje držení stopy v zatáčkách i při vysokých rychlostech. Vůz navíc disponuje tvrdšími tlumiči a stabilizátory. Překvapením je, že při běžné jízdě tyto vlastnosti prakticky ani nepoznáte, resp. nedochází ke snížení komfortu při jízdě oproti standardní verzi. Pravdou ale je, že vyhýbat se kanálům a výmolům se rozhodně vyplatí. To stejné ale platí i u běžné Fabie. Naopak sešlápnete-li plyn až na podlahu, pocítíte, jak skvěle a jistě se tento vůz řídí.  

Bezpečnost

Konstrukčně se druhá generace příliš nezměnila oproti té původní. Z hlediska bezpečnosti konstrukce karoserie tak patří tento model k průměru. Na druhou stranu, v roce 2007 získala druhá generace Fabie čtyři hvězdičky v rámci nárazových testů Euro NCAP, což svědčí o dostatečné bezpečnosti pro posádku. Modely RS jsou navíc vybaveny nadprůměrnou výbavou bezpečnostních prvků, a tak ještě míru bezpečí zvyšují.

Praktičnost

Škoda Fabia není zrovna dvakrát nejširším vozem. Pět pasažérů by tak nebylo na dlouhých cestách příliš spokojeno. Ve čtyřech lidech se ale budete cítit daleko lépe a ani dálkové jízdy by vám neměly dělat problémy. Druhá generace nabízí navíc dostatek odkládacích prostor jak vpředu, tak i vzadu. Výhodou je i slušná velikost zavazadlového prostoru v případě hatchbacku – 300 litrů. U combi je to ještě daleko veselejší. Zavazadlový prostor pojme 480 litrů v základu (včetně rezervy) a až 508 litrů zavazadel (bez rezervy, jen s lepicí sadou). 

Komfort

Díky úzké karoserii neposkytuje Fabia druhé generace kdovíjak velký vnitřní prostor pro posádku. Díky tuhosti karoserie a tvrdšímu nastavení podvozku není RS nejjistější ani při překonávání nerovností, na druhou stranu vyvážené a skvělé jízdní vlastnosti, to je to, co dělá z Fabie to pravé RS, které budete milovat a užívat si s ním sportovní jízdu plnou emocí.

Provozní náklady

Škoda Fabia RS druhé generace patří k nejspolehlivějším vozům ve svém segmentu. Navíc vzhledem k široké servisní síti a cenově dostupným službám máte možnost ušetřit nemalé náklady. Škoda Fabia RS druhé generace patří vzhledem ke svému sportovnímu charakteru i k poměrně úsporným vozům. Pod deset litrů byste měli jezdit i při svižné jízdě a za to již pořízení takového vozu stojí. A především: v nenápadnosti je síla. Spráskat na silnici daleko věhlasnější značky s výkonnými motory udělá radost každému řidiči. 

Škoda Fabia

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací