OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Seat Leon (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Kvalitní zpracování , Atraktivní design , Dobrý vnitřní prostor , Slušná nabídka vnitřního prostoru , Bohatá výbava

O vozidle

Seat Leon třetí generace se na trhu objevil v roce 2012. Vychází z techniky sedmé generace VW Golf, základem se tedy stala koncernová platforma MQB, na níž je krom Golfu postavena třetí Octavie, nové Audi A3 a další modely. Kvalitní technika je tak velmi dobrým základem, u Leonu třetí generace, stejně jako u třetí Octavie jsou majitelé většiny verzí ochuzeni o špičkovou víceprvkovou nápravu. Tu totiž na rozdíl od Golfu dostávají až Leony s výkonem 110 kW a více, do tohoto výkonu je vzadu klasická vlečná náprava. Ta je sice lehčí, ale v zatáčkách v extrému auto na nerovnostech trochu znejistí. Pro většinu zájemců o Leon to ovšem nebude nijak zásadní překážka a zájemci o opravdu sportovní modely vyspělejší nápravu dostanou. Platforma MQB znamená, že Leon nabízí v interiéru i zavazadlovém prostoru dostatek místa ve všech směrech – pro zavazadla je tu solidních 380 litrů. Sedadla jsou tužší a komfortní, více chvály si však vyslouží samotné provedení interiéru. Použité materiály i celkové zpracování jsou na podstatně lepší úrovni než u předchozích generací a to není pro starší modely hanba. Leon se jen po boku Golfu a Octavie zařadil z hlediska provedení interiéru na samotnou špičku neprémiové kompaktní třídy. Dobrá je i výbava, a to už od základních verzí. Atraktivní je i vnější design Leonu, který se inspiroval u menšího modelu Ibiza, přidává však ještě svalnatější vzezření. Na trh nejprve přišel pětidveřový hatchback, z kraje roku 2013 se pak začalo nabízet i třídveřové provedení.
 
Paleta pohonných jednotek vychází z Golfu. Všechny jednotky jsou přeplňované. U motorů TSI se sluší připomenout, že jsou oproti předchozím provedením modernizovány a nehrozí jim potíže s rozvodovým řetězem jako u předchozích provedení. Základem je provedení 1,2 TSI se slušným výkonem 63 kW. Není to žádný sprinter, ale méně náročné řidiče bohatě uspokojí a odvděčí se nízkou spotřebou paliva. Na palivo není zbytečně náročná ani silnější varianta s výkonem 77 kW. Motor 1,4 TSI je k dispozici v provedeních s výkonem 90 a 103 kW a přináší už solidní dynamiku jízdy. Špičkou je pak motor 1,8 TSI s výkonem 132 kW, který jako jediný má zmiňovanou víceprvkovou nápravu. U turbodieselů je základem motor 1,6 TDI s výkonem 66 kW, druhým stupněm je provedení se 77 kW. Dalším krokem je dvoulitrový motor TDI s výkonem 110 kW. Silnější turbodiesely, motor 1,8 TSI a také silnější 1,2 TSI lze kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.  

Výbava

Už od základních modelů se může Leon pochlubit solidní výbavou. Důraz je kladen především na bezpečí posádky, v základu je tak rovnou sedm airbagů. Už základní modely mají automatickou klimatizaci a palubní systém s dotykovým displejem – ten je v základu černobílý a pětipalcový, lépe vybavené verze mohou mít i větší barevné displeje. 

Design

Vzhledově je třetí generace Seatu Leon velmi atraktivní automobil, lákavěji vypadá třídveřová verze, která je ovšem méně praktická. Leon si vede velmi dobře i z hlediska designu interiéru, a když k tomu připočítáme celkově kvalitní zpracování, je Leon z hlediska estetických dojmů opravdu povedený automobil. 

Spotřeba

Pod kapotou Leonu najdeme benzinové motory nové generace a vylepšené turbodiesely. Všechny jednotky jsou přeplňované, u benzinových se navíc podařilo omezit citlivost na zacházení s plynovým pedálem. I benzinové jednotky jsou tak příjemně úsporné a pro řadu řidičů nemá velký význam připlácet za turbodiesely. Ty jsou ovšem ještě úspornější a v případě ojetých vozů nemusejí být rozdíly v cenách tak vysoké, takže budou určitě vyhledávanou volbou. 

Jízdní vlastnosti

Seat Leon třetí generace stojí na podvozkové platformě MQB. Ta přináší kultivovanost a výraznou úsporu hmotnosti proti předchozím vozům, i proto je Leon obratnější. Drobnou nevýhodou je ovšem fakt, že vyspělá víceprvková náprava je vyhrazena jen modelům s výkonem přes 110 kW, většina běžných vozů má obyčejnější klikovou nápravu, která může na rozbitých silnicích vyvolat mírnou nervozitu zádě vozu. 

Bezpečnost

Třetí generace Leonu se poprala s nárazovými testy Euro NCAP velmi dobře. Ještě v roce 2012 vůz získal maximální pětihvězdičkové hodnocení s jedněmi z nejlepších výsledků v kategorii. Toto hodnocení je platné i podle přísnějších pravidel platných pro rok 2013. Krom vyspělé konstrukce vsází Leon i na velmi dobrou bezpečnostní výbavu, ve které je standardem hned sedm airbagů (dva čelní, boční, hlavové a také kolenní airbag).  

Praktičnost

Platforma MQB dodává vozům, které ji používají, i velmi dobrou prostornost. V Leonu třetí generace se tedy posádka určitě nebude tísnit, cestující tu budou požívat velmi dobrého pohodlí. Zavazadlový prostor má solidní objem 380 litrů. 

Komfort

Prostorná kabina s velmi kvalitním zpracováním, už od základních modelů velmi dobrá výbava a podvozek, který je sice tužší, ale dostatečně komfortní. Když k tomu přidáme ještě dobré odhlučnění, máme tu celkově velmi kultivovaný vůz nižší střední třídy. 

Provozní náklady

Jakožto moderní vůz s úspornými pohonnými jednotkami je Seat Leon provozně vcelku nenáročný vůz. Dá se předpokládat, že mladé ojetiny nebudou vyžadovat jinou než pravidelnou péči, spolehlivost auta by měla být na velmi dobré úrovni. Servis navíc nebude celkově příliš drahý. 

Seat Leon



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací