OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Seat Alhambra (1996–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Vnitřní prostornost

Variabilní interiér

Komfortní a jistý podvozek

Úsporné vznětové motory

Příznivé ceny

O vozidle

Seat Alhambra doplnil po roce výroby dvojici svých sourozenců na poli velkých MPV – Volkswagen Sharan a Ford Galaxy. Alhambra je v podstatě téměř shodná se Sharanem, odlišností mezi jednotlivými vozy je jen několik. Mírně se liší nabídka motorů, u nejdůležitějších jednotek však nastává shoda. Podobné je to s výbavou, která mohla být v extrému u Volkswagenu lepší, avšak běžně dostupné verze jsou vybaveny velmi podobně. Alhambra se tak v průběhu svého života stala vcelku vyhledávaným MPV, protože oproti Fordu i Volkswagenu měla lepší poměr užitné hodnoty a ceny. A to vzhledem k image značky platí i na trhu ojetých vozů. I přes horší hodnocení spolehlivosti vozu zůstala Alhambra ve výrobě podobně jako Sharan velmi dlouho, vzhledem k ročnímu zpoždění s příchodem na trh to dotáhla na celkem 14 let aktivního života. Nutno ovšem podotknout, že většina závad na vozidle není finančně příliš náročných a jejich opravy by měly být vcelku jednoduché, takže provozní náklady zůstávají v rozumných mezích. Tedy, pokud majitelé zvolí verzi se vznětovým motorem pod kapotou, benzinové jednotky mají vzhledem k vysoké pohotovostní hmotnosti Alhambry spotřebu opravdu vysokou. Alhambra si ovšem zaslouží i pochválit. A to především za prostorný a variabilní interiér s vyjímatelnými sedadly. Ta jsou sice trochu tužší, ale poskytují cestujícím dobrou oporu. Z vozu je i velmi dobrý výhled a celková orientace okolo vozu je dobrá.
 
Zatímco Sharan prodělal během svého života dvě modernizace, Alhambra v podstatě jen jednu. Podobně jako Sharan byla v roce 2010 faceliftována – tehdy vůz získal originálnější masku chladiče, která jej od Sharanu více odlišovala a která jej zároveň neomylně řadila k vozům značky Seat. Pak už se jen postupně upravovala nabídka motorů, který byla přece jenom o trochu jednodušší než u Volkswagenu. U předfaceliftových verzí jsou k dispozici pouze čtyři motory – benzinový 1,8 Turbo s výkonem 110 kW a atmosférický dvoulitr s výkonem 85 kW. Diesely pak zastupuje legendární motor 1,9 TDI ve variantách 66 a 81 kW.
 
Aby vydržel tak dlouhý modelový cyklus, prodělal Sharan dvě modernizace. Ta první, výraznější, přišla v roce 2000 a auto při ní dostalo novou, pro VW tehdy typičtější, méně vejčitou příď. Měnila se i paleta motorů, turbodiesely 1,9 TDI se vstřikováním pomocí rotačního čerpadla tu nahradily novější motory TDI-PD, které jsou mechanicky méně odolné. Další modernizace proběhla koncem roku 2003, vizuálně tentokrát už byla méně nápadná. Není asi nutné připomínat, že lepší volbou pro těžký vůz je silnější z jednotek. 
 
Po modernizaci se nabídka výrazně rozšířila. Osmnáctistovka turbo i dvoulitr tu zůstaly, ovšem přibyl silný šestiválec VR6 naladěný na 150 kW. Motory TDI s objemem 1,9 litru byly dostupné ve verzích s výkony 66, 85 a také výborných 96 kW. Nejsilnější volbou je pak nejnovější dvoulitrový turbodiesel 2,0 TDI s výkonem 103 kW. 

Výbava

Rozsah výbavy u Alhambry může být opravdu široký, celkově je však výbava mírně jednodušší než u Volkswagenu. Pochopitelně více zajímavých prvků najdeme u novějších vozů, kde doznala pokrok především bezpečnostní výbava. Na druhou stranu vozy z posledních let výroby úrovní použité výbavy mohou zaostávat za koncepčně modernějšími konkurenty. 

Design

Seat Alhambra přebírá od svého sourozence VW Sharan karoserii jednoduchých, v rozích zaoblených tvarů. Toto provedení se ukázalo být jako vcelku nadčasové a Alhambra především po modernizaci vypadá stále vcelku dobře. Vzhled auta je možná trochu moc usedlý, to ovšem u MPV vůbec nemusí vadit. Interiér, který byl řešen jednoduše a účelně, také estetikou nenadchne, ovšem stále působí docela hodnotně. 

Spotřeba

Z hlediska spotřeby nemá smysl do Alhambry volit jiné motory než turbodiesely. Ty mají i u velkého  a těžkého auta příjemně nízké nároky na přísun paliva. Pravým opakem jsou zážehové motory, největším žroutem je pochopitelně šestiválec VR6. 

Jízdní vlastnosti

V době svého vzniku zdědil Seat Alhambra po VW Sharanu velmi dobrý podvozek, i to jej možná udrželo ve výrobě tak dlouho. Jízdní vlastnosti jsou nezáludné a jisté, auto netrpí přílišnými náklony v zatáčkách a přitom je pro posádku stále pohodlné. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP první generace Seatu Alhambra neprošla. Absolvoval je však Sharan, ovšem až v roce 1999 a výsledek byl tehdy jen průměrný. Za ochranu posádky dostal Sharan trojici hvězdiček, což je z dnešního hlediska podprůměrný výsledek. Obzvláště pokud uvážíme konstrukční stáří vozu a jeho zaměření na přepravu většího množství osob. Lepší je volit mladší provedení, která mají výrazně vylepšenou bezpečnostní výbavu. 

Praktičnost

Alhambra první generace je velmi praktické auto, které potěší variabilním interiérem. V něm mohou být dvě nebo tří řady sedadel, vůz tak pojme pět nebo sedm cestujících. Obě zadní řady lze vyjímat, takže se z Sharanu dá v případě potřeby vytvořit i opravdu schopný stěhovák. V konfiguraci pro plné obsazení má zavazadlový prostor objem pouze 265 litrů, jen se dvěma řadami sedadel je ovšem přepravní kapacita obrovská. 

Komfort

Velké MPV nabízí posádce opravdu nadbytek místa, a cestující se tu tak cítí velmi příjemně. Komfort odpružení je rovněž na velmi dobré úrovni, trochu tužší jsou ovšem sedadla. To nemusí každému vyhovovat při dlouhých cestách, pro které je Sharan předurčen. Na druhou stranu poskytují sedadla velmi dobrou oporu. 

Provozní náklady

Pokud do Alhambry zvolíte jako pohonnou jednotku vznětový motor, náklady na palivo tím udržíte na minimu. Benzinová provedení jsou z tohoto hlediska zcela nevhodná. Alhambra patří k nejméně spolehlivým autům své kategorie, ovšem většina poruch není zásadního mechanického charakteru. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 20 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.