OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Thalia (1999–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Velký zavazadlový prostor , Jednoduchá konstrukce

O vozidle

Renault Thalia první generace je sedan odvozený od běžného modelu Clio generace druhé. Vznikl vlastně tím, že na stávající elegantní karoserii Clia designéři dost neumně nalepili velký zavazadelník. Tento komplet, oproti Cliu patřičně zjednodušený ve výbavě i nabídce motorů, pak začal Renault montovat ve své turecké továrně a vozit i do Evropy jako velmi levný model. Nastal tak trochu paradox, Thalia s velkým kufrem se totiž prodávala levněji než menší Clio. I proto byla Thalia první generace na našem trhu velmi populární, v některých fázích prodeje šlo o vůbec nejlevnější nový automobil, jaký se dal na našem trhu pořídit. Dnes tomu pochopitelně odpovídají ceny ojetých vozů, které se drží příjemně nízko.
 
Ačkoli toho má Thalia s Cliem po mechanické i vzhledové stránce hodně společného, je nutné k ní přistupovat jako k opravdu jednoduššímu a levnějšímu modelu. Rozdíly jsou ve výbavě a místy i v použité technice. Dobře to ilustruje výrazný rozdíl v jízdních vlastnostech. Ačkoli je základ podvozku stejný, měkčí naladění Thalie a zřejmě i některé levnější komponenty ve spojení s poměrně velkou zádí znamenají znatelné zhoršení ovladatelnosti tohoto modelu oproti Cliu. Zatímco u něj tak můžeme jízdní vlastnosti hodnotit nadprůměrně, u Thalie jsou podprůměrné. Základní výbavový stupeň také nenabízel posilovač řízení, což může vadit při parkování. Menší paradox nastává i u místa v interiéru. Cestující v Thalii mají vzadu méně místa pro kolena a ani nad hlavou jej není přehršel. Způsobil to zřejmě důraz na velký zavazadlový prostor a přece jenom u sedanu o něco rychleji klesající střecha. Zavazadlový prostor s objemem 520 litrů je však doslova obří a krom Dacie Logan se nikdo ze soupeřů této hodnotě nepřiblíží.
 
Výrazně zjednodušena byla i paleta motorů. Thalia se nejprve prodávala s osmiventilovou čtrnáctistovkou s výkonem 55 kW. Později došlo na živější motory 1,2 16V se shodným výkonem a 1,4 16V se 72 kW. Objevil se i turbodiesel, jednotka 1,5 dCi disponovala výkonem 48 kW. Nabídka ojetin je v případě zážehových motorů bohatá, u dieselů je výběr menší.

Výbava

Výbava Thalie byla kvůli ceně vcelku osekána, přesto v ní několik komfortních prvků najdeme. V základu jsou čelní airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání a elektricky ovládaná přední okna. Ovšem pozor, základnímu modelu chybí posilovač řízení. Ten přidává až vyšší stupeň společně s klimatizací. 

Design

Zatímco vzhled běžného Clia druhé generace můžeme dodnes hodnotit velmi kladně, Thalia s naroubovaným kufrem se nikdy o titul miss ucházet nemohla. Napojení zádě je dosti necitlivé a dává jasně najevo levné zaměření auta. 

Spotřeba

Pod kapotou Thalie najdeme prověřené a spolehlivé motory, které se mohou pochlubit i příznivou spotřebou paliva. Ze základních agregátů s výkonem 55 kW je spořivější dvanáctistovka, ovšem praktické rozdíly nejsou příliš významné. Turbodiesel dovede jezdit opravdu velmi úsporně. 

Jízdní vlastnosti

Přidejte dobře vyváženému hatchbacku masivní záď, změkčete odpružení a vyměňte některé komponenty. Z poslušného a vyváženého auta je rázem hůře ovladatelný a méně stabilní vůz. Takovou změnou prošla Thalia oproti běžnému Cliu. Důraz na přepravní schopnost zavazadlového prostoru jednoduše jízdní vlastnosti upozadil. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP Thalia první generace nikdy neprošla, ovšem vzhledem ke shodné platformě lze předpokládat, že její výsledky by byly shodné s tehdejším Cliem. To získalo čtyři hvězdičky. Z dnešního pohledu už obyčejnější konstrukce ovšem posádku příliš dobře neochrání a jízdní vlastnosti Thalie také k bezpečí nepřispívají. 

Praktičnost

U Thalie bylo prakticky vše obětováno velkému zavazadlovému prostoru, dokonce i cestující na zadních sedadlech se tu musejí oproti Cliu mírně uskromnit. Přepravní kapacita 520 litrů u tak malého vozu ovšem budí úžas. Jenže zavazadla jsou hůře přístupná a prostor nelze zvětšit, zadní sedadla nejsou sklopná. 

Komfort

Thalia má ještě měkčeji naladěný podvozek než Clio. Částečně je to zřejmě kvůli jinému vyvážení vozu, částečně asi kvůli samotnému většímu důrazu na pohodlí. Výsledek ovšem pro posádku tak přesvědčivý není, měkký podvozek dovede být neklidný a jednoduché a vcelku malé auto mnoho komfortu nenabídne. 

Provozní náklady

Thalia je provozně velmi nenáročný vůz. Ačkoli se může podobně jako Clio potýkat s častějšími drobnými potížemi, mechanicky je vcelku odolná. Servisní úkony navíc nejsou složité, což se v kombinaci s rozumnou spotřebou motorů projevuje na příznivých provozních nákladech.

Renault Thalia

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací