OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Mégane (2002–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Široká nabídka karosářských variant

Velký vnitřní prostor combi a sedanu

Množství odkládacích míst

Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu na trh překvapila hodně netradičním a avantgardním designem. S odstupem času už vůz nevypadá tak dramaticky, přesto jeho linky zůstávají trochu neobvyklé. To však v podstatě platí pouze pro tří- a pětidveřový hatchback. Rok po zahájení výroby se na trh dostaly i karosářské verze sedan a combi, které jsou konvenčněji tvarované. Zvláštností sedanu a kombíku je prodloužený rozvor, který přináší více místa cestujícím na zadních sedadlech. V běžném hatchbacku je tu méně místa na kolena cestujících vzadu, u combi a sedanu je však vše v naprostém pořádku. Druhý Mégane je také k dispozici v provedení s pevnou skládací střechou, tedy jako kupé-kabrio. Tato varianta slavila v druhé generaci svou premiéru. Za pozornost jistě stojí bezpečnost Méganu druhé generace. Jako první vůz kompaktní třídy si totiž v roce 2002 vysloužil plný počet pěti hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Oproti předchozí generaci zaznamenal výrazná vylepšení i interiér, soudobí konkurenti tu ovšem mají před Renaultem stále určitý náskok.

Renault Mégane druhé generace také dostal o mnoho lepší jízdní vlastnosti. Ty za špičkou třídy zaostávají jen o málo a rozdíly se projeví především za horších adhezních podmínek. Mégane ve druhé generaci také dostal ostrou sportovní verzi RS, která se může pochlubit nejen opravdu dravým projevem, ale také špičkovými jízdními vlastnostmi a příkladnou ovladatelností.

Paleta motorů je vcelku bohatá. Pokud hledáte úsporný a dynamický motor, je skvělou volbou šestnáctistovka s výkonem 83 kW. Ta uspokojí i trochu náročnější řidiče a přitom její spotřeba zůstává v příznivých mezích. Základní čtrnáctistovka v provedeních s výkonem 60 a 72 kW v praxi o mnoho úspornější nebude. Mezi jejími výkonovými variantami navíc není z hlediska dynamiky pocitově příliš velký rozdíl. Dvoulitr v atmosférickém provedení tu najdeme s výkonem 100 a později 103 kW, je však trochu žíznivý. Přeplňovaná verze má 120 kW a ve špičkovém provedení RS potom 165 kW. Turbodiesely jsou zastoupeny v základu agregátem 1,5 dCi s výkony 60 nebo 63 kW po modernizaci, silnější verze má 74 a později 78 kW. Devatenáctistovka dCi je k dispozici v provedeních 81, 88 a 96 kW. Dvoulitr se stejným označením pak přináší 110 kW.

Výbava

Mégane druhé generace je vozem, který začal do nižší střední třídy vnášet některé velmi zajímavé a dosud neobvyklé prvky výbavy. V základu nechybí šest airbagů a manuální klimatizace, je tu centrální zamykání a startování tlačítkem. Nejvyšší výbavy mohou mít například navigaci. 

Design

Renault Mégane druhé generace přišel při své premiéře s dosti neobvyklým designem, který už dnes ovšem není vnímán tak avantgardně. Trochu konzervativnější tvary mají provedení sedan a combi. Ty působí velmi vyváženým dojmem i díky prodlouženému rozvoru. Záď hatchbacku je opravdu hodně netypická a dodnes si na ni mnozí nezvykli.

Spotřeba

Úplně základní čtrnáctistovky mají s Méganem trochu více práce, a tak se jejich spotřeba v praxi příliš neliší od silnější šestnáctistovky. Diesely překvapí příjemně nízkou spotřebou paliva, naopak objemnější benzinové dvoulitry jsou žíznivější. Pochopení pro to budou mít snad jen majitelé ostré verze RS. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Méganu se výrazně vylepšily a Renault druhou generací téměř smazal ztrátu na konkurenci. Auto je sice stále měkčí a v zatáčkách se naklání, celkově je však vedení náprav jistější a čitelnější. Zvláštní pochvalu za jízdní vlastnosti zaslouží verze RS, která je opravdu vytříbená a skvěle ovladatelná. 

Bezpečnost

Renault Mégane druhé generace je prvním automobilem nižší střední třídy, kterému se v crashtestech organizace Euro NCAP podařilo získat plný počet pěti hvězdiček. Velmi dobrá bezpečnostní výbava v kombinaci s robustní a tuhou karoserií tak dávají dobré předpoklady pro bezpečnost i v současnosti. 

Praktičnost

V hatchbacku si mohou cestující vzadu stěžovat na méně místa pro kolena, tento nedostatek však bohatě vynahrazují verze sedan a combi s delším rozvorem. Zavazadlový prostor hatchbacku má vcelku standardní objem 330 litrů, sedan i combi pojmou velkorysých 520 litrů. U combi lze sklopením sedadel získat 1 600 litrů. Varianta kupé-kabrio se s nataženou střechou může chlubit 490 litry místa, po sklopení střechy tu zbývá jen 190 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort Méganu druhé generace je na velmi dobré úrovni, vyváženějším a komfortnějším chováním se vyznačují verze sedan a combi s delším rozvorem a pochopitelně větší hmotou za zadní nápravou. Z hlediska komfortu nepotěší jen průměrné zpracování interiéru. 

Provozní náklady

Ve statistikách spolehlivosti patří i druhá generace Renaultu Mégane k méně spolehlivým vozům. Vzhledem k rozšířené technice i široké servisní síti by ovšem měly náklady na opravy zůstat v rozumných mezích. Spotřeba paliva motorů se také drží na dobré úrovni, obzvláště u turbodieselů. 

Renault Megane

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 49 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.