OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Master (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní vzhled, Široká nabídka verzí, Skvělý vnitřní prostor, Úsporné a silné motory

O vozidle

Renault Master třetí generace je moderním velkým dodávkovým vozem, který si mohou zákazníci vybrat v téměř nekonečném množství variant. Oproti předchozí generaci se možnosti výběru verzí ještě rozšířily. Klasický dodávkový furgon lze tentokrát vybírat celkem ve čtyřech délkách karoserie. První tři délky jsou určeny pro model s pohonem předních kol, novinkou třetí generace je i verze s náhonem kol zadních. Pro tu jsou určeny dva nejdelší typy karoserie. Podobné je to s výškami karoserie – na výběr jsou tři, verze se zadním náhonem může mít jen dva vyšší stupně. To ovšem nejsou všechny volby, které musejí zájemci o velkou dodávku Renault učinit. Master se ještě nabízí s celkem pěti úrovněmi podvozku, tato volba ovlivňuje celkovou nosnost automobilu. Nákladový prostor Masteru tak může mít kapacity v rozmezí 7,8 až 15,8 krychlových metrů, nosnost se pohybuje od 850 po 2115 kilogramů. Master třetí generace má z hlediska podvozku také ještě jednu zajímavou možnost – může totiž být vybaven vzduchovým odpružením, které zajišťuje regulaci světlé výšky. I bez ohledu na úroveň zatížení tak může být světlá výška konstantní, řidič také může světlou výšku regulovat na základě aktuálních potřeb. Umožní to také v případě potřeby snížit nákladovou hranu na nezbytné minimum.

Master je také k dispozici jen jako podvozek pro zabudování libovolné nástavby, pořídit lze klasické combi pro přepravu osob a k dispozici je také varianta Master Bus určená pro přepravu většího množství cestujících. O pohon Masteru se stará jediný motor – čtyřválec dCi o objemu 2,3 litru. Ten je k dispozici ve třech výkonových verzích. Základem je 74 kW, což je hodnota obvyklá u mnoha menších provedení Masteru. Tato verze je vhodná pro vozy, které nebudou v praxi příliš vytěžovány, pokud bude motor tahat maximální množství nákladu, poroste významně jeho spotřeba. Silnější verze má výkon 92 kW, nejsilnější potom 107 kW. Ta už dovede i s velkou dodávkou výrazně cvičit a navíc není z hlediska spotřeby příliš náchylná na úroveň zatížení. 

Výbava

U moderních dodávkových vozů je čím dál častější, že se jejich výbava snaží vyrovnat alespoň obyčejnějším osobním automobilům. Master tedy může mít i vyloženě luxusní prvky výbavy, to ovšem platí spíše pro verze určené pro přepravu cestujících. Dodávkové automobily mají výbavu přece jenom většinou jednodušší. 

Design

Třetí generace Renaultu Master je až překvapivě originálně tvarovaná dodávka, která není na silnici jednoduše přehlédnutelná. Atraktivní design dává vozu mohutnější výraz, může za to především velká maska chladiče, zajímavým odlehčujícím prvkem jsou vysoké čelní světlomety. Zbytek karoserie je už ovšem tvarován konvenčně, tady dostává průchod praktická stránka vozu. 

Spotřeba

Čtyřválec 2,3 dCi je pro třetí generaci Renaultu Master jedinou volbou. Spotřeba dost záleží na tom, jak je konkrétní vůz vytěžován a v jakém je provedení. Verze s vyšší kabinou mají větší odpor vzduchu, a tudíž i vyšší spotřebu. Pohonnou jednotku je vhodné v případě vyšších předpokládaných zatížení vozu volit silnější, u nejslabšího motoru totiž spotřeba se zatížením zbytečně roste. 

Jízdní vlastnosti

Master má i ve třetí generaci dobré a čitelné jízdní vlastnosti, které se mohou výrazněji lišit podle provedení. Dlouhý rozvor některých verzí pomáhá směrové stabilitě, celkovou stabilitu auta může vylepšit příplatkové vzduchové odpružení. Master má také stále velmi dobrou manévrovatelnost. K dispozici jsou také verze s předním pohonem nebo s náhonem zadních kol. 

Bezpečnost

Ani Renault Master třetí generace neprošel nárazovými testy Euro NCAP. V konstrukci dodávkového vozu byla však učiněna řada opatření pro zlepšení jeho celkové bezpečnosti. Lepší je bezpečnostní výbava a i konstrukce vozu s mohutnější přídí a výraznějšími deformačními zónami je bezpečnější. 

Praktičnost

I ve své třetí generaci zůstává Renault Master mimořádně praktickým dodávkovým vozem. Počet nabízených variant se ještě rozšířil a například možnost voleb i mezi celkovou nosností vozu je další specialitou, která umožní vybrat vůz přesně podle vašich potřeb. Avšak zrovna tak je dobré mezi ojetými vozy dávat více pozor na konkrétní parametry dané varianty.

Komfort

Jízdní komfort doznal u Masteru třetí generace výrazného pokroku. Kabina řidiče je podstatně komfortněji zařízena a i z hlediska prvků výbavy jsou možnosti celkově širší a posádka si může užívat i záležitostí známých z osobních vozů. Zajímavou cestou ke zvýšení komfortu je také příplatkové vzduchové odpružení, které mohou některé ojeté vozy mít. 

Provozní náklady

Čtyřválec 2,3 dCi je rozumně úsporný motor, který má ovšem ve slabším provedení své limity. S vyšším zatížením totiž spotřeba motoru o výkonu 74 kW zbytečně roste, tato varianta se tak hodí spíše pro lehčí úkoly. Silnější motory už tak náchylné nejsou. Master je také nadále spolehlivým vozem.

Renault Master



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací