OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Laguna (2000–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velmi lákavé ceny, Solidní nabídka prostoru, Komfortní odpružení, Bezpečnost, Úsporné turbodiesely

O vozidle

Renault Laguna druhé generace je automobilem, který v roce 2001 rozpoutal současnou hvězdičkovou mánii. Šlo totiž o první vůz, který v nárazových testech Euro NCAP získal plný počet pěti hvězdiček a díky velmi dobré bezpečnostní výbavě patří k nejbezpečnějším vozům své třídy dodnes. Poprask vyvolal v době uvedení na trh design automobilu, který je docela futuristický a nepadne do oka zdaleka každému. Z dlouhodobého hlediska se Laguna ukázala být také docela poruchovým vozem, což vede k tomu, že tento velký a komfortní rodinný vůz patří k nejlevnějším ojetinám své kategorie. Proto může být velmi zajímavou volbou, neboť i zachovalé vozy s nízkým počtem kilometrů lze koupit za lákavé ceny.

Laguna byla vyráběna ve dvou provedeních karoserie – jako liftback a jako combi, označované u nás Grandtour. Často narazíme na vozy s velmi dobrou výbavou, ostatně už v základu přišla Laguna s některými prvky, které nebyly obvyklé ani u velkých limuzín. Kromě mnoha airbagů tak má auto například bezklíčkový přístup pomocí karty a startování tlačítkem. Velmi bohatá je nabídka pohonných jednotek, těch se včetně modernizace v roce 2005 objevila pod kapotou celkem dvacítka různých verzí. Na trhu ojetých vozů jsou nejběžnější vznětové motory, které slibují nízkou spotřebu paliva. Na výběr jsou jednotky o objemu 1,9, 2,0 a 2,2 litru. V průběhu let šlo mít Lagunu 1,9 dCi s výkonem od 74 do 105 kW. Nejslabší verze jsou spíše pro klidnou jízdu, silnější motorizace přinesou solidní dynamiku při zachování příznivé spotřeby. Dvoulitr se u nás prodával s výkonem 110 kW, občas lze ovšem narazit i na silnější provedení se 130 kW. Před dvoulitrem tvořily vrchol dieselové nabídky motory 2,2 dCi s výkonem od 99 do 110 kW. Ačkoli je tak často na trhu nepotkáme, Laguna byla k dispozici v celé řadě zážehových motorizací. Vrcholem mohl být dokonce šestiválec 3,0 litru s výkonem 152 kW, na stejný výkon se mohl dostat i přeplňovaný dvoulitr, který jinak startoval na 120 kW. Nepřeplňovaná verze nabídla 99 nebo 103 kW. Pro tyto motory ovšem platí, že mají vyšší spotřebu a také jejich spolehlivost není zrovna valná. Lepší jsou z tohoto hlediska základní motorizace 1,6 a 1,8 litru, dodávané ve výkonech 79 a 82 kW a 88 a 89 kW. Opět u nich ovšem platí, že jsou to motory spíše pro klidnou jízdu. K té ovšem celkově svým charakterem Laguna přímo vybízí. Auto má komfortní, měkké odpružení, které velmi dobře filtruje i ty nejnepříjemnější nerovnosti. Jízda je tak za všech podmínek velmi pohodlná, přitom jízdní vlastnosti auta nejsou špatné a rozhodně řidiče nezaskočí. Pro Renault jsou tradiční silné brzdy.

Výbava

V druhé generaci Laguny se Renault rozhodl nabídnout ve střední třídě řadu netypických prvků, výbava auta tak byla na svou dobu hodně pokroková. Na druhou stranu, některá tato řešení mohou být u ojetých aut zdrojem problémů, jak to ostatně je třeba i v případě bezklíčkového přístupu za pomoci karty.

Design

Konzervativní a elegantní design Laguny první generace byl v generaci druhé nahrazen velmi futuristickým vzhledem, který dodnes působí na mnohé trochu kontroverzně. Laguna II se tak nebude líbit každému, ještě více to platí pro sedan s jeho netypickými tvary zádě. Combi je tvarově přece jenom trochu jednodušší.

Spotřeba

Lagunu druhé generace lze většinou zakoupit se vznětovými motory, ty benzinové jsou méně časté a platí u nich, že čím větší objem, tím větší spotřeba. Diesely jsou ovšem velmi úsporné a králem je v tomto ohledu vcelku spolehlivá verze 1,9 dCi, která byla nabízena v celé řadě výkonových verzí.

Jízdní vlastnosti

Renault Laguna si nikdy nekladl za cíl být jízdně zdaleka nejjistějším automobilem segmentu, vždy se více soustředil na maximální komfort. Nicméně jízdní vlastnosti druhé generace jsou nadmíru jisté. Byť najdeme v segmentu i jízdně lepší vozy, Laguna pro řidiče rozhodně nepřichystá nepříjemná překvapení. Velmi dobré jsou brzdy auta, naopak řízení je hodně odtažité.

Bezpečnost

Druhá generace Renaultu Laguna zaznamenala v oblasti bezpečnosti asi největší skok v moderních automobilových dějinách. Od podprůměrné předchozí generace rovnou skočila na absolutní vrchol a jako první vůz vůbec získala pět hvězdiček v testech Euro NCAP. Dodnes díky robustní konstrukci a bohaté bezpečnostní výbavě patří k nejbezpečnějším vozům svého segmentu.

Praktičnost

Renault Laguna druhé generace přináší posádce dostatek místa na všech sedadlech, ovšem o vyloženém nadbytku jako u některých konkurentů tu hovořit nelze. I z hlediska zavazadlového prostoru najdeme schopnější soupeře. Hodnoty 430 litrů u liftbacku a 475 litrů u combi jsou spíše lehce podprůměrné.

Komfort

Vysoká úroveň cestovního komfortu je pro Lagunu charakteristická napříč generacemi vozu. Měkké odpružení velmi efektivně filtruje veškeré nerovnosti vozovky a jízda je opravdu hodně pohodlná. Cestující navíc nestrádají ani z prostorového hlediska a často jsou hýčkáni nadstandardní výbavou.

Provozní náklady

Renault Laguna druhé generace nepatří k nejspolehlivějším vozům, na druhou stranu běžné opravy nejsou příliš nákladné. Ovšem objeví se i náročnější problémy nebo v automobilovém světě méně obvyklé potíže. Například přístupová karta dovede být sama o sobě zdrojem problémů a klasický vstup na klíček u konkurence je jistější variantou. K nízkým provozním nákladům můžeme připočítat i nízkou spotřebu vznětových motorů.

Renault Laguna

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací