OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Kangoo (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Praktičnost, Komfortní odpružení, Povedený design, Příznivé ceny, Dobré brzdy

O vozidle

Druhá generace Renaultu Kangoo je oproti té první velkým posunem vpřed. Ačkoli charakter auta zůstal zachován, působí druhé Kangoo civilnějším dojmem, a to především díky daleko lépe zpracovanému i navrženému interiéru. Od něj opět nelze očekávat luxusní vzezření nebo materiály, ale běžným osobním automobilům se výrazně přiblížil. Druhé Kangoo také povyrostlo do délky, a hlavně do šířky, takže vůz působí celkově dospělejším dojmem a nabízí ještě více prostoru než předchozí provedení. Příliš se to neprojevilo v zavazadlovém prostoru, kde ovšem nárůst ani nebyl tolik potřeba. Více pohodlí si užijí cestující na všech sedadlech, byť zadní lavice má poměrně krátký sedák, což může být pro někoho nepohodlné na delších cestách. Celkově se ovšem cestovní komfort výrazně zlepšil. Lákavý je i celkový vzhled Kangoo. Základní tvary zůstaly v podstatě beze změny zachovány, auto jen dostalo trochu mladistvější a veselejší vzhled, který rodinnému přepravníku opravdu sluší. Renault má navíc v záloze ještě zkrácenou verzi Be Bop, což je veselé malé autíčko pro volný čas. Zkrácením o 342 mm přišel tento vůz o zadní dveře, dostal odsouvatelný zadní díl střechy a uvnitř pouze čtyři místa. Vzhledem k poklesu praktičnosti ovšem tento model v našich končinách příliš často nepotkáme.

 

Jízdní vlastnosti Kangoo zůstaly spíše v průměru, naladění podvozku je opět komfortní a jízdní projev se z tohoto hlediska oproti předchozímu provedení vylepšil. Opět je ovšem nutné počítat s vyššími náklony karoserie v zatáčkách nebo celkově větší citlivostí na boční vítr. Také řízení příliš nepotěší, jde zlehka a není příliš přesné. Vzhledem k danému charakteru auta to je však spíše vlastnost než výtka. Výrazně proměněná je oproti první generaci i paleta motorů. Zážehové reprezentuje pouze dvojí provedení šestnáctistovky – osmiventilové má výkon 64 kW, šestnáctiventilové potom 78 kW. Ani jeden z motorů nenabízí oslnivou dynamiku, ale pro pohon vozu docela stačí. Nevýhodou je trochu vyšší spotřeba paliva, především při jízdě na dálnici, kde se projeví větší čelní plocha vozu. Naftové motory reprezentuje patnáctistovka dCi ve třech výkonových verzích. Nejslabší má 50 kW a opravdu neoslnivou dynamiku. Lépe jsou na tom verze s výkonem 63 a 78 kW, jejichž spotřeba oproti nejslabšímu provedení příliš nestoupá a dynamika je výrazně lepší. Později maximum narostlo na 81 kW. Pro diesely platí, že jsou velmi úsporné.

Výbava

Kangoo patří k dostupným rodinným vozům, přitom výbava auta není úplně špatná. V základu najdeme třeba centrální zamykání nebo elektrické ovládání předních oken, samozřejmostí je spousta odkládacích prostor. Klimatizace je standardem od druhého stupně výbavy.

Design

Druhá generace Renaultu Kangoo prošla oproti té první celou řadou změn. Ačkoli základní tvary zůstaly zachované, nová generace působí daleko optimističtějším a veselejším dojmem, což jen podtrhuje její charakter rodinného vozu. Tomu se přiblížil i interiér auta, který už není tak strohý a je nejen elegantnější, ale i lépe sestavený.

Spotřeba

Pro turbodiesely platí, že jsou opravdu úsporné, na druhou stranu při vyšším zatížení i cestovních rychlostech je nutné počítat s tím, že i u vznětových motorů spotřeba trochu poroste. O to více to platí pro zážehové verze, jejichž spotřeba je vyšší.

Jízdní vlastnosti

Kangoo druhé generace se svým celkovým jízdním projevem příjemně přiblížilo běžným osobním vozům, jízdní vlastnosti patří mezi soupeři k tomu lepšímu. Stále je ovšem nutné počítat s většími náklony v zatáčkách i citlivostí na boční vítr, ani řízení není příliš komunikativní.

Bezpečnost

První Kangoo získalo v nárazových testech Euro NCAP solidní skóre čtyř hvězdiček a druhá generace toto skóre zopakovala. Ovšem pravidla se mezitím výrazně zpřísnila, takže výsledek je to výrazně lepší. Pokročila i bezpečnostní výbava, ve které ovšem standardně najdeme opět jen přední airbagy.

 

Praktičnost

Druhé Kangoo je o mnoho prostornější než předchozí generace, ani vzadu se tak nebudou tísnit ani hodně vysocí cestující. Auto povyrostlo výrazně i do šířky, což opět prospívá především cestujícím vzadu – hlavně při plném obsazení. Zavazadlový prostor narostl na ohromných 660 litrů, což opravdu postačí téměř komukoli. Po složení sedadel je maximem 2866 litrů. Slova o praktičnosti ovšem neplatí pro zábavnou zkrácenou verzi Be Bop.

Komfort

U především rodinného auta komfortní zaměření vůbec nepřekvapí. Kangoo jezdí opravdu měkce a plavně, cestovní komfort je velice dobrý. Posádka má také dostatek místa ve všech směrech, cestující vzadu ovšem nemusejí být úplně nadšení z délky sedáků. Ty jsou kratší a neposkytují při dlouhých cestách dostatečnou oporu stehnům.

Provozní náklady

Renault Kangoo druhé generace se výrazně zlepšil i po stránce celkové kvality. Lepší je zpracování a polepšila si i spolehlivost, byť ve statistických hodnoceních si Kangoo příliš dobře nevede. Opět ovšem platí, že auto je jednodušší a nemělo by být náročné na opravy. Náklady na palivo jsou u dieselů v rozumných mezích, u benzinových modelů trochu vyšší.

 

Renault Kangoo

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací