OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Renault Fluence (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Líbivý design, Dobrá výbava, Příznivé ceny, Pohodlná sedadla, Velký vnitřní prostor

O vozidle

Francouzskou automobilku Renault můžeme prohlásit za specialistu na dostupné rodinné sedany. K malému modelu Thalia se současně se třetím provedením kompaktního modelu Mégane objevuje nově nazvaný model Fluence. Ten tedy nahrazuje klasický sedan řady Mégane, používá místy jednodušší techniku a má delší rozvor, a tudíž více místa na zadních sedadlech. Design vychází ze třetího Méganu, je ovšem trochu elegantnější a plavnější, částečně také přizpůsobený nižší ceně. Fluence patří k největším a zároveň cenově nejdostupnějším kompaktním sedanům, je výrazně větší než například novější Škoda Rapid. Navíc se na něm úspory neprojevují za každou cenu, a tak celkově působí solidnějším dojmem než třeba francouzská dvojice Peugeot 301 a Citroën C-Elysée. Asi nejvážnějším soupeřem pro Fluence je celkovým charakterem sedan Chevrolet Cruze.
 
Podobně jako u Méganu může Fluence trpět horší pověstí francouzské značky, jenže ve srovnání s přímou konkurencí to už takový hendikep není, tady jej překonají možná Chevrolet a určitě Škoda. V praxi je ovšem Fluence vcelku spolehlivý vůz s jednoduchou a prověřenou technikou. Podvozek má podobné jednodušší a komfortnější naladění jako provedení Mégane Generation. To se projevuje na jízdních vlastnostech – auto má houpavý charakter, v zatáčkách se naklání a meze přilnavosti neleží příliš daleko. Na druhou stranu má podvozek docela dlouhý rozvor a Fluence je celkově rozměrnější vůz, který svým charakterem rozhodně neláká ke sportovní jízdě, takže je naladění podvozku z tohoto hlediska zvoleno vhodně. 
 
Posádka si při klidnější jízdě lépe užije prostorný interiér, který sice nemá ve všech směrech ideální kvalitu použitých materiálů, ovšem je komfortní. Sedadla jsou velkorysá a pohodlná, i vzadu mají cestující doslova nadbytek místa pro nohy, problém tu není ani s místem pro hlavu.
 
Nabídka motorů sedanu Fluence je podstatně jednodušší než u Méganu. Od počátku byly k dispozici benzinové motory 1,6 litru s výkonem 81 kW a výjimečně se můžeme setkat s dvoulitrem o výkonu 103 kW, který může být kombinován s bezestupňovou převodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje motor 1,5 dCi v několika výkonových provedeních. Nejprve se 63 a 78 kW, na podzim roku 2010 výkony vzrostly na 66 a 81 kW. Po faceliftu, ke kterému došlo v roce 2012, motory zůstaly stejné, jen přibyla možnost si u silnějšího turbodieselu připlatit za dvouspojkovou automatickou převodovku EDC. Přibyla také šestnáctistovka dCi s výkonem 96 kW, která je ovšem vzhledem k vysoké ceně vzácným zjevem. 

Výbava

Podobně jako Mégane láká i Fluence na vcelku bohatou standardní výbavu. K bohaté bezpečnostní výbavě se přidává v základu i klimatizace, centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, tempomat i palubní počítač. Nenajdeme tu tedy žádné vyloženě luxusní prvky, ovšem užitečné a praktické záležitosti, které téměř každý ocení. 

Design

Renault Fluence svým vzhledem vychází z designu třetí generace kompaktu Mégane, ovšem celkově jde o svébytný model s možná ještě elegantnějšími liniemi. Každopádně platí, že mezi levnými kompaktními sedany jde o jeden z nejpovedenějších vozů. Po faceliftu v roce 2012 dostal novou tvář Renaultu a vůbec mu to neuškodilo, naopak, působí ještě dynamičtěji. 

Spotřeba

Nabídka motorů Renaultu Fluence je překvapivě jednoduchá. O obou obvyklých motorizacích – benzinové šestnáctistovce a turbodieselu 1,5 dCi se dá říci, že jsou úsporné. Turbodiesel jaksi samozřejmě, u benzinové šestnáctistovky jsou nároky mírně vyšší, avšak rozhodně ne přehnané. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Fluence nebyly nikdy tím hlavním, přednost tu má komfort. V zatáčkách se vůz docela výrazně naklání, držení stopy není příliš precizní, ovšem zároveň se auto nechová nijak záludně. Fluence je vůz pro klidnou jízdu, sportovní svezení rozhodně nenabídne. 

Bezpečnost

Klasický sedan Fluence nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, prošla jím pouze elektrická verze Fluence ZE, která je k dostání jenom na vybraných trzích a k nám se nedostala. Ta získala čtyři hvězdičky, což je nejspíš způsobeno tím, že konstrukce vozu se příliš nepřizpůsobila změně, kterou znamenalo vyjmutí spalovacího motoru zpod přední kapoty. Mégane, se kterým toho má Fluence dost společného, má z crashtestů plné skóre, takže velký sedan na tom určitě není s bezpečností nijak špatně, obzvlášť když má tradičně dobrou bezpečnostní výbavu se šesti airbagy. 

Praktičnost

Dlouhý sedan Renaultu nabízí především dostatek místa posádce jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Tím ovšem praktická stránka nekončí. Zavazadlový prostor pojme hodně slušných 496 litrů nákladu, pravda, přístup do něj je vzhledem k typu karoserie trochu ztížený. Navíc ramena víka zavazadelníku jsou řešena velmi obyčejně a do prostoru pro zavazadla zasahují. 

Komfort

Jízdní komfort je jednou z oblastí, ve které oproti konkurenci Fluence vyniká. Podvozek je naladěn měkce a vůz se plavně přenáší přes nerovnosti, od podvozku se navíc ani neozývají přehnané rázy. Pochvalu si zaslouží velkorysá a pohodlná sedadla. 

Provozní náklady

Fluence patří mezi nejdostupnější kompaktní sedany na trhu a ani náhradní díly na něj nepatří mezi kdovíjak drahé. To samé platí i pro servis. Ovšem přece jenom mírně vyšší výskyt závad oproti konkurenci může provoz vozu trochu prodražit. Úsporné jsou i nabízené motory. 

Renault Fluence

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací