OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Range Rover Sport (2005–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Kvalita zpracování karoserie a interiéru, Výborná výbava, Vysoká praktičnost, Kvalitní funkce Terrain Response, Výkonné a spolehlivé motory

O vozidle

O samotném výrobci Land Rover asi není zapotřebí příliš hovořit. Anglický výrobce se od začátku specializuje na výrobu vozů SUV, kde patří ke špičce na celém světě. Jedním z nejluxusnějších modelů na současném trhu automobilky je model Range Rover Sport. Toto SUV bylo představeno v roce 2005 a ihned se stalo konkurentem pro takové vozy jako BMW X5, Mercedes-Benz třídy ML a Porsche Cayenne. Když bychom kupříkladu porovnali Range Rover Sport s BMW X5, zjistili bychom, že Range Rover drtí svého soupeře jak v celkové velikosti, velikosti interiéru, tak především objemem zavazadlového prostoru. Zatímco BMW disponuje „pouze“ 464 litry, Range Rover Sport nabízí plných 958 litrů! Při sklopení zadních sedadel dokonce 2013 litrů, což je naprosto obdivuhodné číslo. Jen těžko tak tento vůz v oblasti praktičnosti hledá přímého konkurenta.  

Za dobu své existence prošel Range Rover Sport hned několika facelifty. V roce 2007 proběhl první, v roce 2009 další a dosud zřejmě největších změn tento model doznal v roce 2013, a to v návaznosti na představení nových modelů Evoque a Range Rover čtvrté generace.

Range Rover Sport byl vyroben v návaznosti na model Discovery, se kterým měl zpočátku společné znaky v podobě asistenčních a ovládacích prvků, jako například vzduchové pérování, multimediální systém s dotykovým displejem a navigací. 

Na trhu byl k dispozici s pěti pohonnými jednotkami, pod označením TDV6, osmiválcový 3,2 l, 4,2 l Supercharged s výkonem 390 koní, dále pak 4,4 l s výkonem 300 koní a pětilitrový LR-V8 Supercharged s ohromujícím výkonem 510 koní a maximálním točivým momentem 625 Nm při 2500–5500 otáčkách. V případě dieselových motorů LR-SDV6 se jedná o vznětové třílitrové šestiválcové motory s výkony 258 a 292 koní. Dále se v nabídce objevil také vidlicový turbodieselový osmiválec TDV8 s výkonem 272 koní a maximálním točivým momentem 640 Nm nebo TDV6 s přeplňovaným šestiválcovým motorem 2,7 a výkonem 190 koní. 

Výbava

Zákazníci si samozřejmě mohou dle vlastního přání sestavit vůz, jak je jim libo. Přesto již v základu naleznou kožená (světlá nebo tmavá) sedadla, minimálně osm airbagů, systémy ABS, EBA, HDC pro kontrolované sjíždění svahů, bi-xenonové světlomety, dvouzónovou digitální klimatizaci,  elektricky ovládaná okna všech dveří, multimediální systém s navigací, dotykovým displejem a 13 reproduktory, šestistupňovou automatickou převodovku se systémem command shift, vzduchové pérování se systémem Terrain Response, přední a zadní parkovací systém a hliníková 19" kola s rozměrem 255/50. To je jen malý výčet toho, co na vás čeká v útrobách vozu Range Rover Sport. 

Design

První verze Range Rover Sport připomínala svého sourozence klasického Range Rovera. Pokud bychom ale tyto dva vozy postavili vedle sebe, rozdíly uvidíme okamžitě, a to především díky větším rozměrům a robustnosti Sportu. Mnozí také ocení plastové prahy, které nejsou v barvě vozu. Nemusíte tak mít obavu při jízdě v terénu, že si nějak zvlášť poškodíte lak vozu. Range Rover je klasika, a také proto je zapotřebí na toto SUV nahlížet jinak než na běžná SUV. Poslední generace ovšem prošla důkladným faceliftem, a tak si přijdou na své i vyznavači moderního designu. Ten byl vytvořen na základě představení nového modelu Range Rover Evoque, který patří v oblasti vzhledu k nejmodernějším vozům ve své kategorii. 

Spotřeba

První vyrobené vozy disponovaly poněkud vyšší spotřebou. Dostat se tak jak s dieselovou, tak především benzinovou verzí pod deset litrů byl většinou nadlidský výkon. A to nejen vzhledem k vysokoobjemovým, ale i výkonným motorům. V tomto ohledu ale i anglická automobilka zapracovala, a tak v současnosti najdeme třílitrové dieselové verze TDV6 a SDV6 s kombinovanou spotřebou 7,3, resp. 7,5 litru s emisemi CO2 194, resp. 199 g/km. Benzinový pětilitrový LR-V8 Supercharged disponuje průměrnou spotřebou 12,8 litrů a emisemi CO2 298 g/km. 

Jízdní vlastnosti

Jednou z předností vozu jsou samozřejmě výborné jízdní vlastnosti jak na silnici, tak i v terénu. Na silnici se vůz chová klidně, náklony v zatáčkách jsou minimální a vůz díky pohonu všech kol drží stopu v zatáčkách i při vyšších rychlostech. Díky velkým kolům a kvalitnímu podvozku dokáže tlumit většinu nerovností. Kde ovšem Range Rover Sport vyniká na jedničku z hvězdičkou, to je terén. Díky systému Terrain Response, kde si můžete zvolit jeden z pětice režimů pro jízdu v nejrůznějších podmínkách, vás nepřekvapí žádná záludnost. Pomocí vzduchového pérování totiž při změně režimu dochází ke zvýšení nebo snížení světlé výšky vozu, a to až o více než 10 centimetrů. Další možností je uzavření diferenciálu, což ocení nejeden uživatel při průjezdu terénem. Výhodou je také grafické znázornění natočených kol, aktuální nastavení světlé výšky, možnost kopírování terénu jednotlivých kol atd. Když zhodnotíme jízdní vlastnosti tohoto SUV, nemůžeme říci nic jiného nežli BRAVO, BRAVISSIMO! 

Bezpečnost

Nárazovými zkouškami Euro NCAP Range Rover Sport přímo neprošel, ale vzhledem k tomu, že klasický Range Rover ano, lze předpokládat, že by si vedl i Sport obdobně. Range Rover získal maximální počet pěti hvězdiček, když nejlépe obstál v oblasti ochrany dospělých, kde získal úctyhodných 91 % z celkového počtu 100 %. Velmi dobře si vedl také v oblasti ochrany dětí ve voze a maximální bodové ohodnocení získal ve vybavenosti asistenčních prvků. 

Praktičnost

Range Rover Sport disponuje nejen nadměrnou velikostí interiéru, kde i vysoké osoby nebudou mít problém s nedostatkem místa, ale především disponuje ohromnou velikostí zavazadlového prostoru. Už první z těchto modelů patřily ve své třídě k těm největším a nebál bych se přiřadit SUV Range Rover Sport k takovému luxusnímu náklaďáčku, který si poradí nejen se silnicí, ale i s terénem. O tom hovoří samotné údaje. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy naživo viděli objem zavazadlového prostoru 958 litrů, a po sklopení zadních sedadel dokonce 2013 litrů! Range Rover Sport disponuje i velkým množstvím nejrůznějších odkládacích ploch. Co říci na závěr? Pokud hledáte luxusní SUV a chcete přestěhovat váš dům, pak je model Sport tím nejlepším možným řešením. 

Komfort

Velká luxusní kožená sedadla uspokojí i ty nejnáročnější uživatele. Dostatek místa je pro nohy a nad hlavou nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. To je umocněno velkým množstvím odkládacích ploch, vyhřívanými sedadly ad. Díky vzduchovému pérování se navíc budete při jízdě v jakémkoliv terénu a na jakékoliv silnici s nerovnostmi cítit jako v bavlnce. Jedinou nevýhodou jsou velká zpětná zrcátka. Ta při vyšších rychlostech po dálnici vytvářejí nepříjemný zvukový doprovod, který je slyšet i v tak skvěle odhlučněném interiéru. Nelze ale předpokládat, že si koupíte Range Rover Sport, abyste s ním jezdili dvousetkilometrovou rychlostí po dálnici. 

Provozní náklady

V této oblasti patří Range Rover průměrně k tomu dražšímu, co SUV vozy poskytují, a to jak v oblasti spotřeby paliva, tak i servisních úkonů. Na druhou stranu, poslední faceliftované verze se dokázaly zlepšit, a pokud budete mít lehkou nohu, není problémem se s dieselovými verzemi dostat pod deset litrů, což je vzhledem k velikosti a praktičnosti vozu vynikající zpráva. Range Rovery navíc patří k nejspolehlivějších SUVéčkům, a tak ani časté servisní návštěvy nelze očekávat. 

Land Rover Range Rover Sport



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací