OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Range Rover Evoque (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Velmi dobré jízdní vlastnosti, Výborné zpracování, Vysoký jízdní komfort, Dobrý vnitřní prostor , Skvělá ergonomie

O vozidle

V roce 2011 se britskému specialistovi na terénní automobily podařila další trefa do černého. Modelem Ranger Rover Evoque neomylně zamířil do segmentu kompaktních prémiových SUV a díky vyvážené kombinaci vlastností se mu podařilo vyrobit jeden z nejlepších vozů segmentu. Parádní je už samotný design Evoque, který působí mohutným, ale přesto sportovním dojmem. Zajímavostí je, že Evoque lze volit v pětidveřovém nebo třídveřovém provedení, přičemž proti logice běžných ceníků se tu připlácí za třídveřovou verzi. Ta je totiž ještě stylovější a vzhledově atraktivnější a u Evoque se platí právě hlavně za styl. 
 
Skvělý estetický zážitek pokračuje i v interiéru auta, kde vládnou špičkové materiály a perfektní zpracování. Jen tyto parametry by však nestačily, u Land Roveru si dali záležet také na celkové ergonomii a i z tohoto hlediska se Evoque mimořádně povedl. Na kompaktní SUV je uvnitř překvapivě hodně místa, však je také Evoque vyšší než třeba Audi Q3, byť oproti němu působí dynamičtějším a přikrčenějším dojmem. Jedinou drobnější výtku můžeme směřovat k provedení zadního sedáku, který příliš nepodpoří stehna cestujících. Cestující se mohou nechat hýčkat i bohatou výbavou, ovšem ta konkrétně dost záleží na tom, kolik byl původní majitel ochoten za vůz vydat peněz. Příplatková politika je tu podobná jako u německých konkurentů.
 
Evoque se pyšní také skvělými jízdními vlastnostmi, přitom nijak netrpí jízdní komfort. Auto je v zatáčkách až nečekaně jisté a perfektně drží stopu, velmi dobrá je i ovladatelnost. Většina modelů má pohon všech kol, jen základní eD4 má poháněnou pouze přední nápravu. V jeho případě nemusí jít o hendikep, nižší hmotnost přináší agilnější projev a nižší spotřebu. Jízdní komfort je rovněž špičkový, filtrování nerovností je téměř příkladné a posádka cestuje v maximálním pohodlí. Velmi podařené je taktéž odhlučnění.
 
O pohon Range Roveru Evoque se starají převážně vznětové čtyřválce. Základem je již zmiňovaná varianta eD4 s pohonem předních kol. Její agregát o objemu 2,2 litru, který slouží třeba i pod kapotou Jaguarů, má výkon 110 kW. Čtyřkolka je standardem v provedení TD4 se shodným motorem o totožném výkonu. Solidních 140 kW pak přinese provedení SD4, rovněž výhradně s pohonem všech kol. Vrcholem nabídky, ovšem na trhu zřídka vídaným, je benzinový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 177 kW v modelu Si4. 

Výbava

U výbavy přijal Land Rover podobnou taktiku jako němečtí konkurenti. Základ tak sice není vůbec špatný, ovšem za většinu opravdu zajímavých a lákavých prvků se připlácí. Proto je dobré u ojetého modelu konkrétní výbavu auta důkladněji prozkoumat. 

Design

Už jen design je obrovskou předností Range Roveru Evoque. Auto působí mohutným, ale přesto sportovním dojmem. Zajímavostí je, že Evoque lze volit v pětidveřovém nebo třídveřovém provedení, přičemž proti logice běžných ceníků se tu připlácí za třídveřovou verzi. Ta je totiž ještě stylovější a vzhledově atraktivnější a u Evoque se platí právě hlavně za styl. Skvělý estetický zážitek pokračuje i v interiéru auta, kde vládnou špičkové materiály a perfektní zpracování. 

Spotřeba

Většinu nabídky motorů pro Evoque tvoří moderní turbodiesel 2,2 litru ve dvou výkonových verzích. Agregát má velmi přiměřený apetit, v základním modelu eD4 s pohonem jen předních kol dovede překvapit občasnými výlety i pod 5 litrů na 100 kilometrů, což je na relativně těžké SUV opravdu výborný výkon. Na druhém konci nabídky stojí benzinový přeplňovaný dvoulitr, který je přece jenom na palivo náročnější. 

Jízdní vlastnosti

Evoque se také pyšní skvělými jízdními vlastnostmi, přitom nijak netrpí jízdní komfort. Auto je v zatáčkách až nečekaně jisté a perfektně drží stopu, velmi dobrá je i ovladatelnost. Většina modelů má pohon všech kol, jen základní eD4 má poháněnou pouze přední nápravu. Předokolka působí agilněji, ovšem i modely s pohonem všech kol mají jedno z nejlepších chování ve třídě. 

Bezpečnost

Z nárazových testů organizace Euro NCAP si Range Rover Evoque odvezl v roce 2011 maximální pětihvězdičkové hodnocení. To potvrzuje mohutnou stavbu karoserie, ale také dobrou a účelnou bezpečnostní výbavu. 

Praktičnost

Aby toho nebylo mezi kladnými stránkami Evoque málo, může se auto pochlubit i na danou třídu výbornou praktičností. Vnitřní prostor je velmi solidní třeba i díky nadstandardní šířce, zavazadlový prostor pak pojme až nečekaných 550 či 575 litrů nákladu – menší hodnota platí pro dynamičtější třídveřovou variantu. V obou případech jde o skvělý výkon. 

Komfort

I jízdním komfortem se Evoque řadí na samotnou špičku třídy kompaktních SUV. Filtrování nerovností je téměř příkladné a posádka cestuje v maximálním pohodlí. Velmi podařené je taktéž odhlučnění. 

Provozní náklady

Poměrně úsporné turbodiesely přispívají k relativně solidním provozním nákladům Range Roveru Evoque. Na druhou stranu, vzhledem ke značce auta je potřeba počítat s vyššími náklady na pravidelný servis i případné náhradní díly. Situace však bude samozřejmě lepší než u větších SUV. 



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací