OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Porsche Cayenne (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výkonné motory, Skvělé jízdní vlastnosti, Velký vnitřní prostor , Perfektní zpracování , Jízdní komfort

O vozidle

V roce 2010 se po boku druhé generace VW Touareg objevila i druhá generace Porsche Cayenne. Ta přináší ještě dynamičtější, avšak přitom přece jenom trochu uhlazenější a méně kontroverzní vzhled, a hlavně mnohem modernější techniku s podstatně širšími možnostmi výbavy. I nadále ovšem zůstávají úkoly Cayenne shodné – přinést majiteli image značky Porsche a s ním spojené jízdní výkony. Ačkoli je nový model lehčí a má modernější motory, na spotřebu paliva se tu opět většinou nehledí. Ovšem například praktická stránka se dočkala značných vylepšení. 
 
Zatímco vnější design Porsche Cayenne je trochu uhlazenější a elegantnější než u předchozího provedení, interiér prošel změnou směrem k ještě většímu luxusu. Jsou tu použity špičkové materiály a výbava je o dost bohatší než u předchozí generace. Celkově působí druhá generace Cayenne mnohem hodnotnějším a vyváženějším dojmem. V interiéru je podstatně více místa, projevuje se to především na zadních sedadlech (ta jsou dělená v poměru 40 : 20 : 40) a v zavazadlovém prostoru. Ten totiž pojme ohromujících 670 litrů nákladu, na Porsche něco nevídaného. Sklopení sedadel přinese maximum 1780 litrů.
 
Nadále jsou však pro Cayenne nejdůležitější jízdní vlastnosti. I nadále platí, že tohle SUV mimo silnice vlastně ani nepatří, byť samozřejmě polní cestu zvládne bez problémů. Jenom pozor na ostré kameny, které by mohly poškodit široké nízkoprofilové pneumatiky. Na silnicích pak předvádí Cayenne excelentní výkony. Ovladatelnost, míra stability a celková dynamika jsou na vůz kategorie SUV až neskutečné. Samozřejmě toto porovnání platí pro SUV, se sportovními auty se nemůže Cayenne měřit. Výkony jsou ovšem celkově velmi působivé. Dojem dovede ještě vylepšit příplatkové vzduchové odpružení, které vzhledem k adaptivnímu charakteru dovede vylepšit jak stabilitu, tak i celkový jízdní komfort. 
 

Krom jízdních vlastností jsou pro celkovou dynamiku Cayenne samozřejmě důležité i motory. Základem je opět šestiválec v modelu Cayenne, tentokrát s objemem 3,6 litru a výkonem 220 kW. I přes snížení hmotnosti a mezigenerační nárůst výkonu je dynamika spíš jen solidní. Od počátku se jako druhá základní verze dodává i provedení Cayenne Diesel. To má třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 176 kW (později 180 kW). I přes výrazně nižší výkon je jeho dynamika poměrně blízká benzinovému provedení, dieselu pomáhá vysoký točivý moment. Dalším stupněm je provedení Cayenne S Hybrid, které kombinuje třílitrový šestiválec s kompresorem a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 297 kW. Další novinkou je i silnější vznětové provedení. Model Cayenne S Diesel má osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 281 kW. Tento diesel zrychluje na stovku za 5,7 sekundy. Pak už následují osmiválcová provedení – benzinové Cayenne S má motor 4,8 litru o výkonu 294 kW, Cayenne Turbo má 368 kW. Nejsilnější je opět Cayenne Turbo s výkonem 405 kW. Existuje i silný model s atmosférickým motorem, provedení GTS má výkon 309 kW. 

Výbava

Výbava Porsche Cayenne druhé generace také oproti první velmi pokročila. Základ vychází z bohaté nabídky spřízněného Touaregu, je podstatně velkorysejší než dříve. Možnosti příplatků jsou pak mnohem širší než u první generace, Cayenne může mít veškeré myslitelné moderní systémy a funkce. 

Design

Vnější design Porsche Cayenne je trochu uhlazenější a elegantnější než u předchozího provedení, interiér prošel změnou směrem k ještě lepšímu luxusu. Jsou tu použity špičkové materiály a výbava je o dost bohatší než u předchozí generace. Celkově působí druhá generace Cayenne mnohem hodnotnějším a vyváženějším dojmem. 

Spotřeba

I když má druhá generace Porsche Cayenne modernější motory a mnohem větší prostor tu dostaly vznětové agregáty a úsporné hybridní provedení, je spotřeba paliva napříč modelovou řadou stále vysoká. Osmiválce, které nejvíce vyhovují charakteru velkého dynamického SUV, jsou sice úspornější než v předchozí generaci, ale stále mají vysokou spotřebu. 

Jízdní vlastnosti

I druhá generace Porsche Cayenne se pochopitelně chlubí špičkovými jízdními vlastnostmi – mezi SUV vůbec asi těmi nejlepšími. Ovladatelnost auta i jeho stabilita v zatáčkách jsou až nezvykle dobré, jdou daleko za očekávatelnou hranici.  

Bezpečnost

Bohatá bezpečnostní výbava, moderní konstrukce vozu a celkově jeho mohutné pojetí znamenají pro Cayenne výtečnou bezpečnost. Tu sice auto neprokazovalo v nárazových testech Euro NCAP (tentokrát jimi neprošel ani příbuzný Touareg), ovšem u takto technicky vyspělého vozu asi nelze očekávat nic jiného. 

Praktičnost

Opravdu špičkovou praktičnost by od vozu značky Porsche očekával málokdo. U modelu Cayenne je to však realita. Interiér je ještě prostornější než v předchozí generaci, prakticky dělená zadní sedadla (40 : 20 : 40) umožní i variabilní využití. Zavazadlový prostor má ohromující objem 670 litrů, u hybridního provedení je to stále skvělých 580 litrů. 

Komfort

I cestovní komfort Cayenne se ve druhé generaci vylepšil. Přispívá k tomu například i příplatkové vzduchové odpružení, které umí přinést opravdu perfektní filtraci nerovností – a to i navzdory obřím nízkoprofilovým pneumatikám. Vylepšeno bylo také odhlučnění. 

Provozní náklady

Ačkoli se Cayenne trochu umírnilo ve spotřebě paliva, provozní náklady vozu jsou nadále velmi vysoké. Je to dáno už samotnou značkou auta, která znamená vysoké sazby servisu, pojistek a samozřejmě i vysoké ceny náhradních dílů. Vzhledem k výkonu je také potřeba věnovat péči o auto více pozornosti. 

Porsche Cayenne



Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací