OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot Boxer (2006–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Extrémně široká nabídka verzí , Dobré a úsporné vznětové motory, Příznivé ceny

O vozidle

Druhá generace Peugeotu Boxer je vlastně už třetím provedením dodávkového vozu společně vyvinutého Fiatem a koncernem PSA. Nejnovější provedení se zaměřilo na opravdu co možná nejširší nabídku verzí a opět potvrzuje především užitkové zaměření vozu. Osobní verze k dostání jsou, ale nejsou tak obvyklé. Zato mezi užitkovými variantami lze vybírat téměř donekonečna. Boxer je k dostání ve třech verzích rozvoru s celkem čtyřmi délkami karoserie a rovnou třemi výškami střechy. Nákladový prostor čistě sám o sobě může mít objem od osmi do 17 metrů krychlových, rozsah provedení je tedy opravdu obrovský. Výrazného vylepšení se dočkal i interiér, který nezapře svůj konstrukční původ u Fiatu. Palubní deska je elegantnější a výrobce si tentokrát dal více záležet i na celkovém zpracování. Mnohem lepší může být také výbava jednotlivých verzí, ovšem ta většinou záleží na tom, jak byl za jednotlivé prvky původní majitel ochoten připlácet.

Paleta motorů se oproti předchozímu provedení trochu zjednodušila, ovšem rozhodně to není k neprospěchu celkové praktičnosti. Pokus s benzinovým motorem pod kapotou je ten tam, zážehové motory zastupuje pouze jednotka Iveco s objemem tři litry a pohonem na zemní plyn. Ta je ovšem v případě Peugeotu opravdu vzácná, výrobce ji na našem trhu nenabízí. V Boxeru tak potkáme téměř výhradně turbodiesely. Ačkoli nesou označení HDI, překvapivě není ani jeden agregát z dílen koncernu PSA. Jednotka 2,2 HDI je totiž vlastně motor řady Puma od Fordu, který tak nejspíš francouzskému koncernu částečně splácí vývoj motorů HDI pro osobní vozy. Do modernizace v roce 2011 byl tento čtyřválec k dispozici ve výkonových variantách 74 a 88 kW. Po faceliftu mohou zákazníci vybírat z trojice verzí o výkonu 81, 96 a 110 kW. Nejsilnějším motorem (který je ovšem vyhrazen jen pro větší verze vozu) je třílitrový turbodiesel Iveco. Do modernizace má výkon 115 kW, po ní narostl na 130 kW.

Výbava

Rozsah výbavy Peugeotu Boxer může být opravdu veliký, ovšem vždy záleží na tom, za jaké prvky byl zákazník při pořízení vozu ochoten připlácet. Na rozdíl od předchozích verzí jsou možnosti širší, základní výbava je však poměrně strohá. Chybí v ní třeba klimatizace i rádio, naopak je tu vyhřívání zpětných zrcátek a elektrické ovládání okének.

Design

Druhá generace Peugeotu Boxer dostala společně se sourozenci zcela nový a poměrně výrazný design se zvláštním ztvárněním přídě. To je opravdu originální, na druhou stranu jednoduchá účelnost předchozích verzí je ta tam. Ovšem snahu jinak vlastně obyčejný dodávkový vůz nějak odlišit oceňujeme, alespoň je Boxer nezaměnitelným vozem.

Spotřeba

Nabídka pohonných jednotek se u Boxeru v jeho druhé generaci výrazně zjednodušila a v podstatě je to i ku prospěchu hospodárnosti provozu. Snad jen vyloženě nějaký základní motor určený výhradně pro městskou lehkou rozvážku chybí, ale pro takové zákazníky tu má Peugeot menší modely. Motory tak výkonově dostačují i pro delší cesty a spotřeba se drží v příznivých mezích.

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti dodávkových vozů nedoznávají s obměnami jednotlivých generací takových pokroků, jako je tomu u osobních vozů. Ostatně, není k tomu důvod, základní konstrukce zůstává stejná a požadavky na vůz také. Boxer je tedy snadno ovladatelný automobil, který má dobré manévrovací schopnosti, což je důležitější než neklidná (nezatížená) zadní náprava a řízení bez zpětné vazby.

Bezpečnost

Provádět nárazové testy u v podstatě téměř výhradně dodávkových vozů není úplně obvyklé, takže ani Boxer jimi neprošel. Bezpečnost patří v dané třídě k tomu lepšímu, ovšem celkově na ni není kladen tak vysoký důraz jako u rodinných MPV. Důkazem je i fakt, že například za airbag spolujezdce se připlácelo.

Praktičnost

Tři varianty rozvoru, celkem čtyři délky vozu a tři výšky kabiny. Celkem sedm možných kombinací objemu nákladového prostoru. K tomu možnost zakoupit jen samotný valník nebo naopak i velmi dobře vybavené osobní provedení combi s variabilním interiérem. Boxer a jeho sourozenci patří k opravdu velmi univerzálním vozům.

Komfort

Peugeot Boxer v aktuálním provedení dostal především podstatně komfortnější interiér se spoustou odkládacích míst a kvalitní sedadla. Samotný jízdní komfort ovšem jasně odpovídá dodávkovým vozům a mírně vyšší je i hlučnost motorů.

Provozní náklady

Výkonné a úsporné turbodiesely se postarají o každodenní nenákladný provoz Boxeru. Celkově se zlepšila i spolehlivost vozu, byť sem tam může něco zazlobit. Celkové provozní náklady by ovšem měly zůstat v přiměřených mezích.

Peugeot Boxer

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací