OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 607 (2000–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Jízdní komfort, Velkorysá a pohodlná sedadla, Dobrý vnitřní prostor , Elegantní design

O vozidle

Peugeot 607 je doposud posledním velkým sedanem francouzské automobilky, nahrazen byl fakticky menším modelem 508. V době uvedení šlo o velmi elegantní vůz, který působil reprezentativním dojmem, ovšem za prémiovou německou konkurencí zaostával zpracováním a jízdními vlastnostmi. To ovšem nemusí mnohým zájemcům vůbec vadit. Důležitý je především dodnes velmi elegantní vzhled automobilu a vysoká úroveň komfortu, kterou nabízí. Interiér je velmi prostorný, což je dáno na vyšší střední třídu opravdu velkými rozměry, ke kterým se konkurence dopracovala až o poznání později. Sedadla jsou skutečně velkorysá a velmi pohodlná, stejně jako odpružení podvozku. 
 
Ten filtruje nerovnosti s velkou grácií a nadhledem, přináší pro někoho tak žádanou velmi plavnou jízdu. Samozřejmě je to vykoupeno většími náklony v zatáčkách a celkově také spíše podprůměrnými jízdními vlastnostmi. Stopu v zatáčkách podvozek nedrží příliš ochotně, přední kola mohou brzy ztrácet trakci, a to především na povrchu se sníženou adhezí. Interiér samotný je podobně elegantní jako zevnějšek, někdo by možná čekal stylovější a extravagantnější provedení, 607 je ovšem v tomto směru velmi konzervativní. Zamrzí jen horší zpracování interiéru, které za soudobou konkurencí zaostává.
 
Paleta pohonných jednotek je vcelku široká, u všech musíme ocenit kultivovanost a velmi dobré odhlučnění. Základem nabídky je zážehový čtyřválec s objemem 2,2 litru a výkonem 116 a později 120 kW. Motor je to dostatečný, ovšem z dnešního hlediska s trochu vyšší spotřebou. Tou se pochopitelně vyznačuje i vrcholný třílitrový vidlicový šestiválec, který byl dodáván s výkony 152 nebo 155 kW. Tento motor s komplikovanější konstrukcí navíc může být častějším zdrojem potíží než ostatní jednotky, ovšem na druhou stranu má velmi klidný chod a suverénní projev. Turbodiesely zastupuje čtyřválec 2,2 HDI, který byl postupně k dispozici v provedeních s 98, 100 a 125 kW. Později se objevil i dvoulitr HDI s výkonem 100 kW. Nejsilnějším vznětovým motorem je pak vcelku oblíbený šestiválec 2,7 HDI s více než solidním výkonem 150 kW. Opět ovšem platí, že tento motor je na údržbu trochu náročnější než čtyřválec. 

Výbava

Výbava velkého sedanu francouzské značky je více než dobrá, i když dnes samozřejmě v dané třídě najdeme daleko více technických vymožeností. Duální klimatizace, palubní počítač, vyhřívaná sedadla, tempomat a spousta dalších drobností jsou samozřejmostí. 

Design

Design Peugeotu 607 patřil ve své době k tomu nejelegantnějšímu a nejlíbivějšímu ve vyšší střední třídě. Francouzský šarm se tu snoubí s luxusním pojetím a 607 vypadá i po letech opravdu dobře. Svůj podíl na tom mají i vyvážené linie auta s hodně dlouhou karoserií. 

Spotřeba

U velkých sedanů vyšší střední třídy je pochopitelně nutné počítat s vyšší spotřebou paliva. Především v kombinaci se čtyřválcovými motory HDI ovšem 607 dovede jezdit s podobným přísunem jako vozy o třídu menší. U šestiválců a benzinových motorů především je pak nutné počítat s vyšší spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti jsou asi nejvýraznější slabinou 607. Ovšem na druhou stranu auto svým až majestátním vzhledem nabádá spíše ke klidnějšímu zacházení, takže to nemusí výrazně vadit. V zatáčkách jsou náklony znát a držení stopy není příliš příkladné, s těžšími vznětovými agregáty se také poměrně brzy dostavuje nedotáčivost. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP prošel Peugeot 607 v roce 2002 a získal tehdy slušné skóre čtyř hvězdiček. Dodnes bude bezpečnost na velmi solidní úrovni, je to dáno jednak velkou karoserií s výraznými deformačními zónami, ale i velmi dobrou bezpečnostní výbavou, ve které bylo například osm airbagů. 

Praktičnost

S délkou 4,9 metru Peugeot 607 ve své době přerostl většinu konkurentů vyšší střední třídy. Mezi sedany (combi se nikdy nevyrábělo) tak patří k nejpraktičtějším vozům svého segmentu. Místa je uvnitř opravdu dostatek a zavazadlový prostor pojme solidních až 558 litrů nákladu. 

Komfort

Peugeot 607 se vyznačuje opravdu královským jízdním komfortem. Začíná to pochopitelně typicky francouzsky plavně nastaveným podvozkem, který doslova žehlí veškeré nerovnosti vozovek. Komfort pokračuje velkorysými sedadly, dobrou výbavou a končí výborným odhlučněním. 

Provozní náklady

U velkého sedanu je nutné počítat s vyššími provozními a servisními náklady. Jednak je vyšší než u běžných vozů spotřeba paliva, ale i servisní úkony odčerpají z rozpočtu větší částky než menší a jednodušší vozy. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací