OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 406 (1995–2004)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jízdní komfort , Nízké ceny, Velký vnitřní prostor , Odolné turbodiesely, Atraktivní kupé

O vozidle

Peugeot 406 je klasickým francouzským představitelem střední třídy své doby. Je to tedy komfortní automobil s dostatkem místa pro posádku i zavazadla a se širokou nabídkou motorů. Překvapením je, že na rozdíl od mnoha jiných francouzských modelů jej netrápí vysoká nespolehlivost, byť ve statistikách patří k lehkému podprůměru. Celkově jde o velmi trvanlivý vůz, který je dnes k dispozici za hodně příznivé ceny. Relativně dlouhý výrobní cyklus znamená, že 406 je k dispozici v celé řadě provedení s různou technikou. Ta starší je velmi trvanlivá a relativně jednoduchá na údržbu, novější technika zase přináší podstatně více komfortu a lepší jízdní výkony. Komfortní podvozek automobilu je dalším překvapením, komfortem totiž nejsou nijak omezovány jízdní vlastnosti. V zatáčkách tak 406 drží velmi dobře zvolenou stopu a jeho chování je čitelné, řidič si ovšem zábavu neužije, a to kvůli méně přesnému řízení s jen malou zpětnou vazbou. Prostorný interiér vozu je také velmi komfortní, ovšem měkká sedadla nemusejí vyhovovat zdaleka každému. Co se zpracování týče, není na tom interiér také vůbec špatně, mnohem lépe jsou na tom však vozy vyráběné po faceliftu od roku 1999. Ty mají lepší zpracování, elegantnější palubní desku a o něco lepší použité materiály. Kromě klasického sedanu a velkého prostorného combi se Peugeot 406 vyráběl také v atraktivním provedení kupé, navrženým studiem Pininfarina.
 
Paleta pohonných jednotek je vcelku široká a zákazníci mohou vybírat z konstrukčně jednodušších a velmi odolných starých motorů nebo výkonnějších a kultivovanějších moderních agregátů. Nejprve se do výroby dostaly modely s motory 1,8 litru a 2,0 litru, oba v šestnáctiventilovém provedení. Menší má výkon 81 kW, větší 97 kW. U obou se dovede spotřeba držet ve vcelku rozumných mezích a poskytují autu solidní dynamiku. Později se objevila i osmnáctistovka s osmi ventily a výkonem sníženým na 66 kW. Postupně se paleta výrazně rozrostla. Základní osmnáctistovku nahradil motor 1,6 16V s výkonem 65 kW. Dvoulitr označovaný HPI má 100 kW, přeplňovaná verze staršího motoru pak 108 kW. Čtyřválec 2,2 litru má výkon 116 kW. Pro kupé jsou pak specialitou třílitrové šestiválce s výkonem 140 a později 152 kW. 
 
Paleta dieselů je trochu užší, ale i tak dostačující. Základem nabídky se staly jednotky 1,9 DT s výkonem 66 kW a silnější 2,1 DT s 80 kW. Tyto turbodiesely se vyznačují sice hodně hrubým chodem, ovšem velmi vysokou trvanlivostí a nízkou spotřebou paliva. Postupně byly tyto motory nahrazeny modernějšími agregáty HDI se vstřikováním paliva common-rail. Základem je 2,0 HDI s výkonem 66 kW, druhým stupněm stejný motor naladěný na 80 kW. Nejsilnější alternativou je motor 2,2 HDI s výkonem 80 nebo 98 kW. 

Výbava

Vzhledem k věku nelze očekávat, že u Peugeotu 406 budou ve výbavě kdovíjaké moderní vymoženosti, ovšem klasická komfortní a bezpečnostní výbava je tu k dispozici. Některé verze mohou mít i zajímavější prvky. 

Design

Peugeot 406 je vcelku elegantní sedan nebo combi střední třídy. Tvary jsou vyvážené, a ačkoli na nich už je trochu vidět věk, stále nepůsobí zastarale. Zvláštní pochvalu si zaslouží vzhledově opravdu povedené kupé, které patří dodnes k velmi atraktivním automobilům. 

Spotřeba

Silné šestiválce v Peugeotu 406 mají vysokou spotřebu, ovšem většina čtyřválcových motorů má příznivou spotřebu paliva. Platí to i pro benzinové jednotky 1,8 nebo 2,0 litru. Pochopitelně úspornější jsou turbodiesely. Ty starší konstrukce navíc vynikají skvělou trvanlivostí. 

Jízdní vlastnosti

Ačkoli je Peugeot 406 především komfortním automobilem, jeho jízdní vlastnosti jsou také velmi solidní. Auto se sice v zatáčkách více naklání, ale dobře drží zvolenou stopu a jeho chování je předvídatelné. Jen řidič nemá příliš dobrou zpětnou vazbu od řízení. 

Bezpečnost

Konstrukčně je Peugeot 406 už starší vůz, který byl vytvořen ještě v době, kdy se na  bezpečnost nekladl takový důraz. V nárazových testech Euro NCAP získal model v roce 1997 skóre pouhých dvou hvězdiček, v roce 2001 jej pak vylepšil na tři hvězdičky. Z dnešního hlediska je bezpečnost pouze základní. 

Praktičnost

Peugeot 406 je prostorný, velký a pohodlný vůz, který nabízí posádce dostatek místa ve všech směrech. Sedadla jsou rozměrná, avšak pro někoho možná až moc měkká. Zavazadlový prostor sedanu pojme lehce podprůměrných 430 litrů, u combi Break s delší karoserií je ovšem kapacita výrazně zajímavějších 526 litrů. 

Komfort

Peugeot 406 poskytuje posádce velmi dobrý cestovní komfort. Interiér je prostorný, sedadla rozměrná a pro někoho možná až hodně měkká. Odpružení je rovněž komfortní, takže 406 dobře filtruje nerovnosti vozovek a posádka je od okolí izolována. 

Provozní náklady

Z velkých francouzských vozů patří Peugeot 406 ke spolehlivějším vozům. Jeho léty prověřená technika funguje většinou dobře a opravy nebývají náročné. Náhradních dílů je stále dostatek a jsou dostupné za rozumné ceny. V kombinaci s příznivou spotřebou paliva jsou náklady na provoz přijatelně nízké. 

Peugeot 406

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací