OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 308 (2007–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Lákavý design

Jízdní komfort

Kvalitní a hodnotný interiér

Jízdní komfort

Velký vnitřní prostor

Výborné odhlučnění

O vozidle

Peugeot 308 nahradil v roce 2007 populární „Třistasedmičku“. Pokračoval v jím nastoleném trendu komfortního auta nižší střední třídy. Může se tedy pochlubit velmi solidní nabídkou vnitřního prostoru, pohodlnými sedadly a dobrým jízdním komfortem. Přidává se k tomu opět o něco modernější technika a také design, který reflektoval aktuální směr s opravdu velkou maskou chladiče. Po faceliftu v roce 2011 se však vzhled trochu umírnil. Pro mnohé bude 308 opravdu atraktivním vozem, ještě více než zevnějšek však zaujme interiér auta. Ten je totiž vyveden v opravdu kvalitních a hodnotných materiálech a celkově působí 308 jako o třídu větší auto. Posádka tu rozhodně nebude strádat. Kromě pětidveřové verze je k mání také jako praktičtější combi SW nebo elegantní kabriolet s pevnou skládací střechou 308 CC. Trochu horší stránkou auta jsou jízdní vlastnosti a ostatní záležitosti, které se týkají řízení. Komfort odpružení je sice na velmi dobré úrovni, avšak samotné tlumení nerovností především na hodně rozbitých cestách už trochu zaostává za špičkou třídy. V zatáčkách sice už 308 funguje lépe než předchozí vozy, stále však nemá takovou jistotu jako mnozí soupeři ve třídě.

Paleta motorů pod kapotou je vcelku bohatá. Základem je benzinová čtrnáctistovka s výkonem 70 kW, která je pro model vcelku dostačující pohonnou jednotkou. Druhým stupněm je 88 kW v motoru 1,6 VTi. Velmi solidní dynamiku přináší přeplňované motory 1,6 THP, které tu najdeme ve výkonech 110 a 115 kW. Provedení GT pak má stejný motor s výkonem dokonce 128 kW. Nabídka turbodieselů je také široká a mnohdy jsou tyto motory častější volbou zákazníků. Základem jsou motory 1,6 HDI, první má výkon 66 kW, druhá verze pak 80 kW. Od modernizace v roce 2011 má šestnáctistovka výkony 67 a 84, silnější varianta je dostupná i v ekonomičtějším provedení e-HDI s integrovaným stop-start systémem. Od této verze je také standardem šestistupňová převodovka. Vrcholem je dvoulitrové HDI, které mělo nejprve výkon 100 a 103 kW, po modernizaci pak 110 a 120 kW. Silnější provedení je vždy vyhrazeno pro vrcholnou verzi s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Výbava

Základní výbava Peugeotu 308 je na solidní úrovni, navíc v praxi často potkáme vozy s vyššími stupni. 308 totiž automobilka často nabízela s různými akčními slevami a výbavovými pakety, takže o dobře vybavená auta není na trhu ojetých vozů nouze.

Design

Peugeot 308 se vyznačuje výrazným designem, jehož hlavním prvkem je masivní maska chladiče a výrazný „nos“, který je tvořen výběžkem z kapoty. U modernizovaných vozů byl tento detail trochu uhlazen, designový jazyk Peugeotu se totiž začal ubírat trochu decentnějším směrem. Celkově je 308 atraktivní vůz, který už od pohledu působí mohutnějším a prostorným dojmem, tyto pocity pak v kabině jasně převládnou.

Spotřeba

Jak vznětové motory, tak i benzinové jednotky dovedou být pod kapotou 308 rozumně úsporné. V případě benzinových motorů to překvapivě platí i pro silnější motorizace – přeplňované motory THP jsou na jízdní styl trochu méně náročné než konkurenční TSI z dílen VW. Pochopitelně však diesely zůstávají tou nejhospodárnější variantou, konkrétně to platí pro verzi 1,6 e-HDI, uvedenou po modernizaci.

Jízdní vlastnosti

Peugeoty se nikdy v kompaktní třídě nesnažily zákazníky zaujmout úchvatnými jízdními vlastnostmi. Třistaosmička ovšem alespoň trochu smazala ztrátu, kterou měly předchozí Peugeoty na konkurenci. Jízdně není záludná, avšak řízení, řazení i reakce podvozku jsou spíše rozvláčné, takže o sportovním projevu nemůže být řeč.

Bezpečnost

Model 308 se vyznačuje výrazně tuhou karoserií s celkově mohutnou konstrukcí a také velmi dobrou bezpečnostní výbavou. V nárazových testech Euro NCAP si vůz připsal maximální pětihvězdičkové hodnocení v roce 2009 a dodnes patří z hlediska úrovně bezpečí k vynikajícím modelům.

Praktičnost

Už předchozí Peugeot 307 patřil k nejprostornějším vozům své třídy, 308 v tomto trendu pokračuje. Zároveň je to jeden z největších hatchbacků kategorie. Vnitřní prostor nabízí posádce dostatek místa, navíc zabaleného do opravdu kvalitních materiálů. Zavazadlový prostor nabídne pro zavazadla 442 litrů, u combi SW je to dokonce ohromujících 674 litrů. Velmi solidní porci zavazadel pojme i kabriolet CC – 465 litrů. To ovšem platí jenom při natažené střeše, se staženou se do kufru vejde 266 litrů.

Komfort

Jízdní komfort je typickou doménou Peugeotů, přesto v oblasti filtrace nerovností auto na špičku mírně ztrácí. Jenže zbytek dohání především perfektním odhlučněním, rozměrnými a pohodlnými sedadly a velmi kvalitním provedením interiéru.

Provozní náklady

Úsporné motory jsou základem k nízkým provozním nákladům Peugeotu 308. Zájemci se tentokrát nemusejí obávat vlastně ani žádné z benzinových jednotek, spotřeba všech je přiměřená. I spolehlivost by měla být lepší než u předchozích modelů, na druhou stranu u konkurence najdeme i spolehlivější auta.

Názor odborníka

Zatímco u předchůdce dokázala poruchová elektroinstalace (a bohužel nejen ona) přivést mnohé majitele do blázince, pověst modelu 308 žádné trapasy v podobě nespočetných svolávacích akcí nenarušily. Technicky do značné míry vychází z předchůdce a zdá se, že jeho dětské nemoci byly konečně vychytány. Ve statistikách spolehlivosti se zatím umisťuje poměrně vysoko. U vozů z počátku výroby byly známé především problémy s rozvody u benzinové šestnáctistovky VTi, které potrápily například i BMW řady 1. Z prodejního hlediska však „Třistaosmička“ na rozdíl od předchůdce rekordy netrhá, což platí jak pro trh nových, tak i ojetých vozů. Výběr ojetin je prozatím vzhledem k dosavadnímu nízkému modelovému stáří nevalný, zhruba dvě třetiny nabízených aut pocházejí z individuálního dovozu. Pod jejich kapotou zpravidla klape diesel, což dává tušit minulost služebního vozu, v horším případě auta z francouzské autopůjčovny. Benzinových verzí je málo, což však vzhledem k hrozícím problémům s jedna šestkou není ani příliš na škodu.

Peugeot 308

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.