OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 207 (2006–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Široká nabídka verzí, Široká paleta motorů, Atraktivní design, Komfortní odpružení , Úsporné turbodiesely

O vozidle

Peugeot 207 nahradil v roce 2006 stárnoucí model 206, ten se ovšem prodával jako levnější vůz dál. „Dvěstěsedmička“ tak musela prokázat, že je lepším vozem, a šla na to jak lepší nabídkou místa, tak modernějším interiérem nebo vyšší úrovní bezpečí. Oproti předchozímu provedení typ 207 narostl a to se podepsalo na zvýšené hmotnosti auta. Což zase znamená zhoršenou dynamiku slabších motorů a celkově mírně zvýšenou spotřebu. Podobně jako předchozí provedení ovšem ani Peugeot 207 nechce lákat zákazníky čísly a racionálními důvody. Auto se prodává především díky jeho líbivému designu a platí to i pro ojeté modely. Dalším kladem modelu je vcelku široká paleta motorů a také karosářských verzí. Krom klasického tří- a pětidveřového hatchbacku je totiž k dispozici i varianta combi a také model kupé-kabrio s pevnou skládací střechou. Typ 207 poskytne posádce více místa než odpovídající předchozí provedení 206, ovšem i tak tu můžeme najít několik slabších detailů. Vpředu může řidičovo pravé koleno utiskovat mohutnější středový panel, vzadu pak mají u hatchbacku cestující méně místa nad hlavou. U combi tento problém mizí, ovšem jeho zavazadlový prostor s objemem 335 litrů je na danou kategorii podprůměrný. Provedení 207 CC má zadní sedadla opravdu stísněná a objem zavazadlového prostoru záleží na pozici střechy. S nataženou je k dispozici velmi dobrých 370 litrů, se střechou dole je to jen 187 litrů. Modely CC a SW zůstaly v nabídce i poté, co na trh v roce 2012 přišel nástupce 208.

Co se motorů týče, základem je čtrnáctistovka s výkonem 53 kW, která je na trochu narostlý vůz spíše slabší. Lepší volbou jsou výkonnější šestnáctiventilová provedení motoru s výkonem 65 a také solidních 80 kW. Špičkou byla šestnáctistovka THP s výkonem 110 kW, které ovšem zrovna nevyniká spolehlivostí. Turbodiesely tu zastupuje sice slabší, ale velmi úsporný a spolehlivý turbodiesel 1,4 HDi s výkonem 50 kW. Silnější motory 1,6 HDi se 66 nebo 80 kW už mívají občas různé potíže. Hned v druhém roce výroby se nabídka motorů rozrostla o šestnáctiventilovou čtrnáctistovku se 70 kW a šestnáctistovku VTi s výkonem 88 kW. V roce 2009 došlo k navýšení výkonu šestnáctistovek, motor THP měl nově 115 kW, motory HDi 68 a 82 kW.

Výbava

Výbava Peugeotu 207 odpovídá víceméně dané třídě a době vzniku vozu, a tak některé prvky v základu působí zcela samozřejmě, ale například klimatizace byla až ve vyšších výbavách, jinak bylo nutné za ni připlácet. U ojetých vozů ovšem není o dobře vybavené exempláře nouze, přesto je dobré výbavu prostudovat.

Design

Líbivý design byl a vlastně doposud je asi hlavním prodejním argumentem 207. A to i přesto, že se najdou kritici, kteří tvrdí, že mohutnější provedení a typická velká maska chladiče nemají takové estetické kvality jako starší 206. Nic to nemění na tom, že 207 se líbí a vzhled automobilu příliš nestárne.

Spotřeba

I přes nárůst hmotnosti oproti typu 206 se u „Dvěstěsedmičky“ podařilo udržet celkově dobrou spotřebu paliva motorů napříč modelovou řadou. Jde to na vrub i tomu, že mnoho pohonných jednotek bylo pro Peugeot v dané třídě zcela nových. Přesto je lepší z hlediska úspor se při vyšších nárocích na dynamiku vyhnout základnímu motoru a nejsilnější verze pochopitelně také potřebují více paliva. Ideálem jsou z hlediska spotřeby čtrnáctistovky.

Jízdní vlastnosti

Předchozí malý Peugeot nebyl zrovna šampionem v oblasti jízdních vlastností a v podstatě to platí i pro nástupce. Sice tu došlo ke zlepšení, avšak to není tak výrazné a navíc konkurence také urazila slušný kus cesty kupředu, takže 207 se opět řadí spíše k průměru. Stále platí, že malý Peugeot má řízení bez zpětné vazby a nectností je také nepřesné řazení.

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Peugeot 207 v roce 2006 vysloužil skóre plných pět hvězdiček, to později zopakovalo i provedení 207 CC. Podle organizace není kupé-kabrio vhodné pro převoz dětí, protože při nastavení předních sedadel dle jejích regulí se dozadu dětská sedačka nevejde. Celkově můžeme bezpečnost 207 i díky robustnější karoserii hodnotit jako velmi dobrou. Kladem je i solidní bezpečnostní výbava.

Praktičnost

I přes větší vnější rozměry se nemůže Peugeot 207 řadit mezi kdovíjak praktické vozy svého segmentu. Důvodů je několik, vpředu může řidiče utiskovat rozměrná středová konzole, vzadu je v hatchbacku málo místa nad hlavou a v kombíku je zase vcelku málo místa pro zavazadla. 335 litrů opravdu není mnoho a ani hatchback s objemem 267 litrů nepatří ve své třídě k rekordmanům.

Komfort

Útulný interiér s dobrým zpracováním i příjemnými použitými materiály a komfortní podvozek schopný dobře filtrovat nerovnosti silnic patří mezi výrazné klady 207. Škoda, že auto nenabídne posádce o malinko více místa, pak bychom mohli komfort hodnotit na výbornou.

Provozní náklady

Peugeot 207 můžeme hodnotit jako relativně spolehlivý automobil, oproti předchozímu modelu je tu patrné zlepšení. Navíc náklady na opravy by neměly být příliš vysoké, ceny náhradních dílů i servisních úkonů se drží v rozumných mezích a k dispozici je dostatek součástek z druhovýroby. Dobrá je také spotřeba motorů.

Názor odborníka

Modelová řada Peugeotu uvedená v novém tisíciletí si příliš dobrou pověst nevysloužila. Různé více či méně otravné problémy hojně rozšířených modelů 307 a 407 už stihly zlidovět, a tak se mnozí zájemci o ojetinu preventivně vyhýbají i malé Dvěstěsedmičce. Ceny proto rychle padaly, přitom obavy byly často přehnané. Oproti předchozí generaci se citelně zlepšila celková technická i pocitová kvalita zpracování, hlavní slabinou se však nově staly motory. Zejména chronické potíže s agregáty VTi a THP vyvinutými ve spolupráci s BMW byly pro vůz prokletím. Řada problémů byla postupně řešena v rámci záruky či servisních akcí, proto se u ojetin cení doložená servisní historie z autorizovaného servisu. Oproti tomu diesely jsou považovány za povedené, a tudíž jsou v bazarech hodně žádané. Menší čtrnáctistovce nelze po stránce spolehlivosti nic vytknout, šestnáctistovka vešla do řečí kvůli četným poruchám turbodmychadel. Časem se sice polepšila, kratší interval výměny oleje by však pro pečlivého majitele dnes už měl být samozřejmostí.

Peugeot 207

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací