OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 1007 (2004–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Snadné nastupování, Dobrý přehled o dění okolo vozu, Variabilní interiér, Dobrá bezpečnost

O vozidle

Peugeot 1007 je hodně netradičním automobilem, určeným především pro městský a příměstský provoz. Patří do kategorie minivozů, je ovšem větší než kolínský typ 107, a to jak na délku, tak především na výšku. Do výšky překonává většinu běžné automobilové produkce a napodobuje různá MPV. Z boku ovšem okamžitě zaujmou obrovské dveře, které jsou na každé straně pouze jediné. Právě rozměrné dveře jsou spolu s vysokou stavbou specialitou automobilu. Jsou totiž posuvné a otevírají se elektricky. To má svůj důvod, dveře jsou totiž relativně těžké a Peugeot cílil 1007 na slečny a dámy a také starší řidiče. Manipulaci s rozměrnými dveřmi se tak snažil maximálně ulehčit. To se podařilo, posuvné dveře jsou navíc skvělé pro parkování ve stísněných prostorách a výsledný obří nástupní otvor zajišťuje komfortní nastupování nejen na sedadla vpředu, ale i na ta zadní. Na druhou stranu je elektrické otevírání dveří trochu pomalé, procedura trvá asi pět sekund, což rozhodně neusnadňuje rychlé vystupování. 
 
V interiéru je překvapivě hodně místa prakticky ve všech směrech, i když kvůli krátkému rozvoru (ten je dokonce menší než u 107) je tu trochu méně místa na kolena. Celkově ovšem 1007 svou přepravní kapacitou opravdu příjemně překvapí. Zavazadlový prostor má sice poměrně skromný základní objem 178 litrů, po sklopení zadní lavice (ta je i posuvná) lze ovšem získat až 1048 litrů pro náklad. Navíc lze po sklopení sedadla spolujezdce přepravovat i nezvykle dlouhé předměty – délka tu dosahuje 2,1 metru v úrovni palubní desky, po čelní sklo pak dokonce až 2,6 metru. Jen nakládací hrana je docela vysoko. Co se zpracování týče, není na tom 1007 vůbec špatně, však také v době své aktivní kariéry patřil k opravdu drahým malým vozům. Použité materiály jsou tedy kvalitní a i nadstandardně trvanlivé. Jízdní projev auta také není vůbec špatný. Podvozek je naladěn spíše komfortně a s filtrací nerovností si dobře poradí, ovšem zároveň se vůz navzdory vysoké stavbě v zatáčkách přehnaně nenaklání a krátký rozvor dovoluje oblouky vykružovat s nečekanou razancí. Podvozek je stabilní a jistý.
 
O pohon 1007 se může postarat jeden ze čtyř nabízených motorů. Základem je čtrnáctistovka o výkonu 54 kW, která je ovšem vhodná nejspíš jenom do vyloženě městského provozu. 1007 totiž není na poměry své třídy žádná lehká váha. Ani silnější šestnáctistovka s výkonem 80 kW nepřináší kdovíjakou dynamiku, byť tady je projev motoru trochu krocen robotizovanou převodovkou 2Tronic s automatickou spojkou a možností řazení páčkami pod volantem. Na výběr jsou i dvě vznětová provedení – slabší 1,4 HDI má 50 kW a podobný dynamický projev jako benzinová čtrnáctistovka, agregát 1,6 HDI pak disponuje 80 kW a je přece jenom o něco živější než benzinový motor. 

Výbava

Peugeot 1007 patřil ve své době k hodně drahým malým automobilům, dnes se ovšem dá pořídit za částky velmi podobné běžnějším vozům své kategorie. Výbava je přitom lehce nadstandardní, musela totiž ospravedlnit vysokou cenu. Podle modelů se ovšem může lišit. 

Design

Vzhled Peugeotu 1007 není zrovna příliš líbivý, je to bohužel dáno jeho velmi účelnou stavbou a minimem možností, jak se s v podstatě jednoduchou krabicí stylisticky vypořádat. Rozpaky budí netradiční proporce auta. Lepší je situace v interiéru, kde jsou použity kvalitní materiály a vzhled je konvenční. 

Spotřeba

Peugeot 1007 patří k malým vozům, mezi nimi ovšem k těm vůbec nejtěžším. Je to dáno netradiční konstrukcí i velkou snahou o maximální bezpečí posádky. Spotřeba paliva je tedy mírně vyšší než u odpovídajících běžných minivozů, na druhou stranu komfort svezení odpovídá větším autům, takže lze trochu větší přísun paliva autu odpustit. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní projev auta také není vůbec špatný. Podvozek je naladěn spíše komfortně a s filtrací nerovností si dobře poradí, ovšem zároveň se vůz navzdory vysoké stavbě v zatáčkách přehnaně nenaklání a krátký rozvor dovoluje oblouky vykružovat s nečekanou razancí. Podvozek je stabilní a jistý. Řízení ovšem odpovídá značce a je trochu odtažitější. 

Bezpečnost

Peugeot se u 1007 snažil o maximální bezpečí posádky a podle nárazových testů Euro NCAP se mu to podařilo. Absolvoval je v roce 2005 a odvezl si z nich maximální pětihvězdičkové hodnocení, na kterém se podílí nejen nadstandardní bezpečnostní výbava, ale především velmi robustní konstrukce karoserie. 

Praktičnost

Peugeot 1007 svou přepravní kapacitou opravdu příjemně překvapí. Zavazadlový prostor má sice poměrně skromný základní objem 178 litrů, po sklopení zadní lavice (ta je i posuvná) lze ovšem získat až 1048 litrů pro náklad. Navíc lze po sklopení sedadla spolujezdce přepravovat i nezvykle dlouhé předměty – délka tu dosahuje 2,1 metru v úrovni palubní desky, po čelní sklo pak dokonce až 2,6 metru. Jen nakládací hrana je docela vysoko.  

Komfort

Jízdní komfort Peugeotu 1007 je velmi solidní, podvozek je naladěn relativně měkce, i když Peugeot umí i plavnější nastavení. Posádka se může těšit z dostatku místa, a především příjemného zpracování interiéru. 

Provozní náklady

Ačkoli působí 1007 jako hodně netradiční automobil, technika vozu je v podstatě zcela běžná, dokonce i elektromotory ve dveřích mají svůj konstrukční původ v motorcích pro stěrače, takže elektrická soustava zůstala úplně obyčejná. Mírně vyšší spotřeba a některé drobné speciality ovšem provozní náklady zvedají lehce nad úroveň ostatních minivozů. 

Peugeot 1007



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací