OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Meriva (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Prostorný, variabilní a komfortní interiér , Jízdní komfort , Úsporné motory , Povedený design

O vozidle

Opel Meriva druhé generace převzal od té první snad jen samá pozitiva a přidává k tomu ještě o něco prostornější interiér, a především celkově vizuálně i pocitově atraktivnější provedení. Druhá generace Merivy má atraktivní design, jehož speciálním prvkem jsou zadní dveře otevírané proti směru jízdy. Opel toto řešení propaguje jako velmi praktické, v praxi ovšem mnoho výhod nepřinese, naopak někdy může nastupování zkomplikovat. Dvojice dveří otevíraná proti sobě je totiž praktická v podstatě jen tehdy, pokud je okolo vozu dostatek místa a dveře lze otevřít úplně. Pak je opravdu přístup na zadní sedadla příjemnější a snazší. Jenže ve stísněných prostorách podzemních garáží spíše zadní dveře hrozí nechtěným kontaktem s okolními vozy.
 
Oproti předchozí generaci Meriva narostla a patří k největším vozům segmentu malých MPV, však se ji také snaží Opel řadit do třídy kompaktních vozů. Částečně po právu, některá technika vychází z většího MPV Zafira, jiná byla převzata z předchozí generace Merivy. Vnitřní prostor díky výraznějšímu nárůstu vnějších rozměrů také narostl, stále však platí, že je Meriva docela úzká a třetí cestující vzadu uprostřed má jen málo prostoru. Ostatní cestující mají však místa královsky a mohou si užívat tentokrát velmi pohodlného a komfortního interiéru. Opět zaslouží pochvalu sedadla za jejich pohodlí a oporu pro tělo. Zachovány zůstaly možnosti variability, zadní sedadla tak lze posouvat, složením toho prostředního a posunutím krajních vpřed vznikne velmi pohodlné čtyřmístné uspořádání s loketní opěrkou i vzadu. Zavazadlový prostor pojme standardně 400 litrů zavazadel a sklopením zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha. S využitím až po strop sem pak lze naskládat až 1500 litrů nákladu. Oproti předchozí generaci to není takový skok, jak by se dalo dle nárůstu rozměrů očekávat. Je to důkaz toho, že druhá Meriva je podstatně robustnější automobil, který klade veliký důraz i na bezpečnost. A také na co možná nejlepší odhlučnění.
 
Jízdní vlastnosti Merivy se opět řadí na samotnou špičku třídy. Podvozek je velmi jistý, auto se v zatáčkách příliš nenaklání a nedotáčivost se dostavuje opravdu hodně pozdě. Opět platí, že i řízení je směrem k řidiči poměrně sdílné a přesné, s Merivou je tedy velmi příjemné jezdit. Pod kapotou se až na základní motor objevují samé přeplňované agregáty. Základem je jednotka 1,4 s výkonem 74 kW, která by v předchozí generaci byla plně dostačující, u těžší generace druhé je to však jen solidní základ. Druhým krokem je motor 1,4 Turbo s výkonem 88 kW a nejsilnějším benzinem je tentýž agregát vyladěný na 103 kW. I benzinové motory jsou překvapivě úsporné. Méně paliva si ovšem žádají turbodiesely. U nich je základem 1,3 CDTi s pouhými 55 kW, což je pro Merivu druhé generace velmi dýchavičný motor. Ani silnější provedení se 70 kW výkonu nepřinese kdovíjakou dynamiku. Z hlediska praktického využití motorů jsou tak lepší větší jednotky 1,7 CDTi s výkonem 74, 81 nebo 96 k. Nejslabší variantu sedmnáctistovky lze jako jedinou kombinovat s automatickou převodovkou. 

Výbava

Druhá generace Merivy dostala také podstatně lepší výbavu než ta první, přesto v základních provedeních najdeme jenom čelní airbagy, boční jsou až v dražších modelech. Klimatizace je standardem také až od druhého stupně. Dobře vybavené kousky ovšem není těžké sehnat. 

Design

Zatímco první Meriva byla vcelku konzervativním malým MPV, druhá generace se může pochlubit opravdu dynamickým a lákavým designem. To platí jak pro vnějšek, tak pro vnitřek vozu, který je také sestaven z kvalitních materiálů. Opel si na estetice Merivy dal záležet a je to jeden z nejpohlednějších vozů segmentu. 

Spotřeba

Krom základního zážehového motoru jsou všechny jednotky pod kapotou Merivy přeplňované. Vzhledem k vyšší hmotnosti vozu překvapí, že ani benzinové motory nejsou nijak žíznivé a netrpí velkou náchylností na jízdní styl. Turbodiesely jsou opět tradičně úspornější a dovedou stlačit spotřebu opravdu nízko. 

Jízdní vlastnosti

Po předchozí generaci zdědila druhá Meriva i vynikající jízdní vlastnosti. Auto je neobyčejně jisté a stabilní, řidič má navíc vše pod kontrolou. I přes vyšší stavbu jsou náklony v zatáčkách vcelku malé a nedotáčivost se projevuje až při opravdu hrubých průjezdech zatáčkami. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Opel Meriva druhé generace vysloužil plné skóre pěti hvězdiček. Stalo se tak v roce 2010 a dnes by mu pětice nenáležela jen proto, že by vůz jen o málo nesplnil limit v oblasti ochrany chodců. Posádku chrání Meriva skvěle, podílí se na tom jak velmi robustní konstrukce auta, tak dobrá bezpečnostní výbava. 

Praktičnost

Od předchozí generace zdědila druhá Meriva velmi praktický interiér s až nečekanou úrovní variability. Je tu tak možnost vytvořit velmi pohodlné čtyřmístné uspořádání s loketní opěrkou i vzadu, celkově je interiér příjemně prostorný a komfortní. Zavazadlový prostor pojme standardně 400 litrů nákladu. 

Komfort

I vysoká úroveň jízdního komfortu zůstala u druhé generace Merivy zachována. Občas ji mohou kazit jen zbytečně velká litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami, ale ani v takovém případě není chování auta nijak kritické. Pochvalu zaslouží špičková sedadla a celkově velmi komfortní a kvalitní provedení interiéru. 

Provozní náklady

Stejně jako u předchozí generace, i u té druhé pro Merivu platí, že je to spolehlivý vůz s překvapivě nízkými nároky na palivo. Provozní náklady se tak pohybují v příznivých mezích, jen je u novějšího modelu nutné počítat s trochu vyššími cenami náhradních dílů než u staršího auta. 

Opel Meriva

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací