OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Insignia (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné turbodiesely, Možnost pohonu všech kol, Často velmi bohatá výbava, Lákavý design, Kvalitní a komfortní interiér

O vozidle

Opel Insignia nahradil v roce 2008 tradičního zástupce střední třídy, model Vectra. Zároveň však Insignia nahradila i větší typ Signum, takže v současné době hraje v modelové paletě Opelu roli top modelu. Tomu odpovídá celé pojetí automobilu, který se designem, technikou, kvalitou zpracování i jízdními vlastnostmi řadí na samotnou špičku svého segmentu. Insignia představuje v nabídce automobilky velký zlom, s ní udělaly Opely velký estetický i kvalitativní skok kupředu. Opel také svůj největší model nabízí v nepřeberné řadě konfigurací – už u karoserií jsou na výběr tři varianty – sedan, liftback a combi označované Sports Tourer. To je zdaleka nejoblíbenější karosářskou variantou na našich silnicích. Široká je nabídka motorů a také možnosti výbav jsou doslova nepřeberné. Insignia si v možnostech bezpečnostního i komfortního vybavení v ničem nezadá s automobily prémiových značek, často tak narazíte na opravdu královsky vybavený kus. Auto působí hodnotně už na první pohled – design je mohutný a přitom velmi elegantní, zdá se, že Opel přesně vystihl vkus současné doby. Velmi povedený je také interiér vozu, který působí až luxusním dojmem a je vybaven pohodlnými sedadly. Na druhou stranu z hlediska nabídky místa Insignia na špičku určitě nepatří. Je ho tu tak akorát, na zadních sedadlech se především u sedanu a liftbacku budou jen lehce nadprůměrně vzrostlí jedinci možná už trochu tísnit. Naopak zavazadlový prostor je veliký.
 
I z hlediska jízdních vlastností patří Insignia na špičku segmentu. Podvozek auta je řádně tvrdý, takže v zatáčkách jsou náklony minimální a vůz skvěle vede stopu. Insignia dokonce dobře maskuje svou vysokou hmotnost a je výborně ovladatelná. Na nerovnostech ovšem auto trochu znervózní, je to dáno právě tvrdším podvozkem. Filtrování nerovností je tak sice velmi dobré, ale jízdní komfort i přesto trochu trpí. Řešením je hledat vůz s příplatkovým adaptivním podvozkem Flex Ride, který jízdní komfort výrazně vylepší a omezí odskakování náprav na minimum. 
 
Základní pohonnou jednotkou pro Insignii je šestnáctistovka Ecotec s výkonem 85 kW. To je ovšem, podobně jako silnější osmnáctistovka s výkonem 103 kW, motor, který neodpovídá dynamickým linkám auta a dobře poslouží jen klidným řidičům. Insignia se ovšem líbí spíše těm dynamicky založeným, takže na trhu jasně převládají přeplňované motory. Šestnáctistovka turbo má výkon solidních 132 kW a i u těžkého auta dovede krotit spotřebu paliva. Silnější přeplňovaný dvoulitr s výkonem 162 kW už je hodně dynamický, přesto nad ním stojí ještě dvě motorizace. Obě šestiválcové – motor 2,8 V6 Turbo má výkon 191 kW, a v provedení OPC je pak naladěn dokonce na ohromujících 239 kW. V takovém provedení už má Insignia standardně pohon všech kol, který se dá zvolit k celé řadě motorizací. Nejoblíbenějšími motory jsou však u Insignie turbodiesely – kombinace silného dieselu, karoserie combi a pohonu všech kol patří k nejobvyklejším. Přitom se častěji setkáme se silnějšími motory – základní dvoulitr s výkonem 81 kW je vzácnější. Obvyklejší je motor 2,0 CDTI ve variantě s výkonem 96 kW. Ještě lepší je pak tentýž motor vyladěný na 118 kW, který přináší i solidní dynamiku. Ta by mohla být lepší, jenže Insignia je jednoduše hodně těžká. Dynamičtější choutky tak uspokojí nadvakrát přeplňovaný motor 2,0 CDTI BiTurbo s výkonem hodně solidních 143 kW. 

Výbava

Insignia je už v základní výbavě velmi dobře vybavený vůz, ovšem na trhu ojetin se často setkáme i s opravdu špičkově vybavenými exempláři. Souvisí to s tím, že oblíbené jsou dražší modely s pohonem všech kol a silnějšími turbodiesely, do nich se dodává celá řada vymožeností a majitelé navíc často byli ochotni připlatit i za vyloženě luxusní prvky. 

Design

Opel Insignia je nejen po stránce vzhledu jedním z nejatraktivnějších modelů střední třídy. Jeho dynamické a mohutné linky se přesně trefují do současného vkusu zákazníků a v určitých výbavách a barevných kombinacích dovede Insignia budit opravdu solidní pozornost. To se s mnohými jinými zástupci třídy nestane. Špičkově propracovaný je také interiér. 

Spotřeba

Insignia je většinou vybavena dostatečně silnými motory, ovšem vysoká hmotnost auta je přece jenom znát. Navíc často se vůz vyskytuje v konfiguraci s pohonem všech kol, což znamená trochu vyšší spotřebu paliva. Slabší turbodiesely ji však navzdory vysoké hmotnosti dovedou docela dobře krotit. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Insignie patří ke špičce třídy. Navíc je výhodou možnost vybírat si provedení s pohonem předních, nebo všech kol. V zatáčkách auto výborně drží stopu a platí to i pro předokolku, která má velmi dobře nastavený stabilizační systém. Náklony jsou minimální a řízení rychlé a přímé, byť zpětná vazba by mohla být lepší. 

Bezpečnost

Insignia prošla nárazovými testy Euro NCAP hned dvakrát. Nejprve ještě v roce 2008 podle starší metodiky a poté už v roce 2009 podle nových regulí. V obou případech získal velký Opel maximální pětihvězdičkové hodnocení. Ostatně, není divu, bezpečnostní výbava je špičková a mohutnost karoserie jasná na první pohled. 

Praktičnost

Jestli v některé oblasti Insignia za svými soupeři mírně zaostává, je to praktičnost. Velký vůz není uvnitř tak prostorný, jak by se dalo čekat. U combi s délkou 4,9 metru je situace o něco lepší, avšak i tady najdeme prostornější soupeře. Přitom velikost zavazadlového prostoru je solidní – sedan pojme 500 litrů, liftback 530 a combi 540 litrů, navíc s dvojitou podlahou, pod kterou se vejdou další drobnější předměty.  

Komfort

Insignia dovede nabídnout i špičkový jízdní komfort. Za tímto účelem ovšem ideálně hledejte provedení s příplatkovým podvozkem Flex Ride, který výrazně zlepšuje filtrování nerovností. To je dobré i u standardního relativně tvrdě naladěného modelu, ovšem neobejde se bez odskakování náprav. Interiér je velmi komfortní, byť by mohl být prostornější. Zvláštní pochvalu si zaslouží sedadla. 

Provozní náklady

Insignia je moderní vůz s množstvím poměrně složité techniky. I když se motory snaží spotřebu krotit, často je trochu vyšší, třeba i kvůli pohonu všech kol. Celkově budou provozní náklady Insignie mírně vyšší, a to i přesto, že se zatím vůz jeví jako spolehlivý. 

Opel Insignia

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací