OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Insignia (2008–2017)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Výborné turbodiesely

Možnost pohonu všech kol

Často velmi bohatá výbava

Lákavý design

Kvalitní a komfortní interiér

O vozidle

Opel Insignia nahradil v roce 2008 tradičního zástupce střední třídy, model Vectra. Zároveň však Insignia nahradila i větší typ Signum, takže v současné době hraje v modelové paletě Opelu roli top modelu. Tomu odpovídá celé pojetí automobilu, který se designem, technikou, kvalitou zpracování i jízdními vlastnostmi řadí na samotnou špičku svého segmentu. Insignia představuje v nabídce automobilky velký zlom, s ní udělaly Opely velký estetický i kvalitativní skok kupředu. Opel také svůj největší model nabízí v nepřeberné řadě konfigurací – už u karoserií jsou na výběr tři varianty – sedan, liftback a combi označované Sports Tourer. To je zdaleka nejoblíbenější karosářskou variantou na našich silnicích. Široká je nabídka motorů a také možnosti výbav jsou doslova nepřeberné. Insignia si v možnostech bezpečnostního i komfortního vybavení v ničem nezadá s automobily prémiových značek, často tak narazíte na opravdu královsky vybavený kus. Auto působí hodnotně už na první pohled – design je mohutný a přitom velmi elegantní, zdá se, že Opel přesně vystihl vkus současné doby. Velmi povedený je také interiér vozu, který působí až luxusním dojmem a je vybaven pohodlnými sedadly. Na druhou stranu z hlediska nabídky místa Insignia na špičku určitě nepatří. Je ho tu tak akorát, na zadních sedadlech se především u sedanu a liftbacku budou jen lehce nadprůměrně vzrostlí jedinci možná už trochu tísnit. Naopak zavazadlový prostor je veliký.
 
I z hlediska jízdních vlastností patří Insignia na špičku segmentu. Podvozek auta je řádně tvrdý, takže v zatáčkách jsou náklony minimální a vůz skvěle vede stopu. Insignia dokonce dobře maskuje svou vysokou hmotnost a je výborně ovladatelná. Na nerovnostech ovšem auto trochu znervózní, je to dáno právě tvrdším podvozkem. Filtrování nerovností je tak sice velmi dobré, ale jízdní komfort i přesto trochu trpí. Řešením je hledat vůz s příplatkovým adaptivním podvozkem Flex Ride, který jízdní komfort výrazně vylepší a omezí odskakování náprav na minimum. 
 
Základní pohonnou jednotkou pro Insignii je šestnáctistovka Ecotec s výkonem 85 kW. To je ovšem, podobně jako silnější osmnáctistovka s výkonem 103 kW, motor, který neodpovídá dynamickým linkám auta a dobře poslouží jen klidným řidičům. Insignia se ovšem líbí spíše těm dynamicky založeným, takže na trhu jasně převládají přeplňované motory. Šestnáctistovka turbo má výkon solidních 132 kW a i u těžkého auta dovede krotit spotřebu paliva. Silnější přeplňovaný dvoulitr s výkonem 162 kW už je hodně dynamický, přesto nad ním stojí ještě dvě motorizace. Obě šestiválcové – motor 2,8 V6 Turbo má výkon 191 kW, a v provedení OPC je pak naladěn dokonce na ohromujících 239 kW. V takovém provedení už má Insignia standardně pohon všech kol, který se dá zvolit k celé řadě motorizací. Nejoblíbenějšími motory jsou však u Insignie turbodiesely – kombinace silného dieselu, karoserie combi a pohonu všech kol patří k nejobvyklejším. Přitom se častěji setkáme se silnějšími motory – základní dvoulitr s výkonem 81 kW je vzácnější. Obvyklejší je motor 2,0 CDTI ve variantě s výkonem 96 kW. Ještě lepší je pak tentýž motor vyladěný na 118 kW, který přináší i solidní dynamiku. Ta by mohla být lepší, jenže Insignia je jednoduše hodně těžká. Dynamičtější choutky tak uspokojí nadvakrát přeplňovaný motor 2,0 CDTI BiTurbo s výkonem hodně solidních 143 kW. 

Výbava

Insignia je už v základní výbavě velmi dobře vybavený vůz, ovšem na trhu ojetin se často setkáme i s opravdu špičkově vybavenými exempláři. Souvisí to s tím, že oblíbené jsou dražší modely s pohonem všech kol a silnějšími turbodiesely, do nich se dodává celá řada vymožeností a majitelé navíc často byli ochotni připlatit i za vyloženě luxusní prvky. 

Design

Opel Insignia je nejen po stránce vzhledu jedním z nejatraktivnějších modelů střední třídy. Jeho dynamické a mohutné linky se přesně trefují do současného vkusu zákazníků a v určitých výbavách a barevných kombinacích dovede Insignia budit opravdu solidní pozornost. To se s mnohými jinými zástupci třídy nestane. Špičkově propracovaný je také interiér. 

Spotřeba

Insignia je většinou vybavena dostatečně silnými motory, ovšem vysoká hmotnost auta je přece jenom znát. Navíc často se vůz vyskytuje v konfiguraci s pohonem všech kol, což znamená trochu vyšší spotřebu paliva. Slabší turbodiesely ji však navzdory vysoké hmotnosti dovedou docela dobře krotit. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Insignie patří ke špičce třídy. Navíc je výhodou možnost vybírat si provedení s pohonem předních, nebo všech kol. V zatáčkách auto výborně drží stopu a platí to i pro předokolku, která má velmi dobře nastavený stabilizační systém. Náklony jsou minimální a řízení rychlé a přímé, byť zpětná vazba by mohla být lepší. 

Bezpečnost

Insignia prošla nárazovými testy Euro NCAP hned dvakrát. Nejprve ještě v roce 2008 podle starší metodiky a poté už v roce 2009 podle nových regulí. V obou případech získal velký Opel maximální pětihvězdičkové hodnocení. Ostatně, není divu, bezpečnostní výbava je špičková a mohutnost karoserie jasná na první pohled. 

Praktičnost

Jestli v některé oblasti Insignia za svými soupeři mírně zaostává, je to praktičnost. Velký vůz není uvnitř tak prostorný, jak by se dalo čekat. U combi s délkou 4,9 metru je situace o něco lepší, avšak i tady najdeme prostornější soupeře. Přitom velikost zavazadlového prostoru je solidní – sedan pojme 500 litrů, liftback 530 a combi 540 litrů, navíc s dvojitou podlahou, pod kterou se vejdou další drobnější předměty.  

Komfort

Insignia dovede nabídnout i špičkový jízdní komfort. Za tímto účelem ovšem ideálně hledejte provedení s příplatkovým podvozkem Flex Ride, který výrazně zlepšuje filtrování nerovností. To je dobré i u standardního relativně tvrdě naladěného modelu, ovšem neobejde se bez odskakování náprav. Interiér je velmi komfortní, byť by mohl být prostornější. Zvláštní pochvalu si zaslouží sedadla. 

Provozní náklady

Insignia je moderní vůz s množstvím poměrně složité techniky. I když se motory snaží spotřebu krotit, často je trochu vyšší, třeba i kvůli pohonu všech kol. Celkově budou provozní náklady Insignie mírně vyšší, a to i přesto, že se zatím vůz jeví jako spolehlivý. 

Opel Insignia

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 55 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.