OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Opel Agila (2008–2014)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Přesné řízení a řazení

Dobré jízdní vlastnosti

Úsporné motory

Lákavý design

Dobrý vnitřní prostor

O vozidle

Opel Agila je dvojčetem Suzuki Splash. Japonská automobilka tento malý vůz pro Opel vyrábí ve své maďarské továrně. Vozy se liší jen minimálně, Agila dostala pro evropský vkus trochu líbivější vzhled, který samozřejmě zapadá do modelové palety Opelu. Jednoduchý malý automobil láká právě na hezký design a od základu praktičtější pětidveřové provedení, které bývá u soupeřů za příplatek. Kromě designu exteriéru si zaslouží pochvalu i interiér – je sice vyroben z levnějších materiálů, ovšem na pohled působí plasty vcelku hodnotně a velmi dobré je celkové zpracování. Interiér je rovněž útulný a líbivý. Agila dostala trochu vyšší stavbu karoserie, která umožňuje i vyšší posaz cestujících, ti tak mají na kolena, ale i nad hlavou dostatek místa. V praxi je Agila čtyřmístný automobil, třetí cestující vzadu by trpěl kvůli malé šířce vozu. Zavazadlový prostor má pro danou třídu vcelku obvyklý základní objem 225 litrů, po sklopení zadních sedadel pak Agila pojme dokonce 1050 litrů nákladu. Zámek pátých dveří zavazadlového prostoru je elektrický, namísto obvyklejšího mechanického. To může být určitou komplikací při poruše elektrické soustavy vozu nebo centrálního zamykání. Čím Agila neohromí, je výbava vozu – ta byla  vcelku základní a lepší prvky byly dostupné až v dražších verzích. Ty ovšem konkurovaly cenou většímu modelu Corsa, a tak příliš úspěšné nebyly. I z tohoto důvodu se na našem trhu Agila na rozdíl od svého sourozence se značkou Suzuki příliš dlouho neohřála – prodej byl ukončen už v roce 2010. Ovšem v okolních zemích se Agila dále prodává.
 
Po stránce jízdních vlastností i pohodlí malý automobil překvapí. Má dobrou stabilitu a v zatáčkách se chová čitelně a vcelku hravě, ocenění si zaslouží přesné řízení a také řazení. Auto se však v zatáčkách dost naklání, což je dáno relativně komfortním naladěním podvozku. Ten tak alespoň zvládá vcelku dobře filtrovat nerovnosti a krotí jinak vrozenou nervozitu malého vozu.
 
O pohon Agily se může starat jeden z trojice motorů. Základem je tříválec s objemem 1 litr a výkonem 48 kW. Na malé auto je už toto dostačující pohonná jednotka s rozumnou hospodárností. Lepší řidičské zážitky ovšem přinese čtyřválec o objemu 1,2 litru se solidním výkonem 63 kW. Jeho spotřeba roste oproti tříválci jen minimálně a dynamika i celkový komfort jsou podstatně vyšší. Na rozdíl od Suzuki se do malého Opelu dodával také vznětový motor. Čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 55 kW je ovšem vcelku vzácným zjevem. Pochlubit se může opravdu nízkou spotřebou paliva, na druhou stranu je otázkou, zda ta vyváží vyšší cenu i náklady na údržbu motoru.  

Výbava

Výbava Agily patří většinou k tomu základnějšímu, sice byly k dispozici i vcelku bohatě vybavené modely, ty jsou ovšem velkou vzácností. Levnější provedení svou výbavou nijak nenadchnou, často může chybět klimatizace i celá řada dalších jindy běžných prvků. 

Design

Design Opelu Agila je povedený, auto vypadá velmi sympaticky a moderně. Oproti konzervativněji zaměřenému Suzuki je Agila veselejší, liší se jak provedení přídě vozu, tak zadních partií. Velmi zdařilé je také celkové provedení interiéru, které působí rovněž moderně a vcelku originálně. 

Spotřeba

Motory pro pohon Opelu Agila byly zvoleny velmi dobře, s malým autem si hravě poradí i nejslabší tříválec. Všechny agregáty se mohou v praxi pochlubit příjemně nízkou spotřebou paliva, proto není mnoho důvodů pro koupi nejúspornějšího turbodieselu. 

Jízdní vlastnosti

Agila má velmi solidní jízdní vlastnosti. Auto se sice v zatáčkách docela naklání, ovšem jeho chování je velmi dobře čitelné a Agila ochotně drží stopu. Řízení je přitom příjemně přesné a tuhé a i řazení si zaslouží pochvalu, takže řidič má vůz celkově velmi dobře pod kontrolou. 

Bezpečnost

Opel Agila nárazovými testy Euro NCAP neprošel, ovšem jeho sourozenec Suzuki Splash ano. V roce 2008 získal japonský minivůz čtyřhvězdičkové hodnocení. Suzuki má však navíc oproti Opelu v základu boční airbagy vpředu, takže dovede posádku ochránit o něco lépe. 

Praktičnost

Mezi malými vozy najdeme i praktičtější auta, avšak Agila na tom rozhodně není špatně. Mírně vyšší stavba karoserie dovoluje posadit cestující více zpříma, a tak je tu dostatek místa i pro kolena vzadu. Zavazadlový prostor s objemem 225 litrů je pro danou třídu standard, po sklopení je kapacita slušných 1050 litrů. 

Komfort

I přes malý rozvor náprav a vyšší stavbu karoserie není Opel Agila při jízdě žádným uskákaným vozem. Komfort tlumení je překvapivě dobrý a auto si s rozbitou silnicí poradí s grácií. Dobré je i odhlučnění motoru a posádka má k dispozici solidní prostor. 

Provozní náklady

Opel Agila je vcelku jednoduchý a dobře spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady. Začíná to už u samotných motorů, které jsou dynamické a úsporné, ceny servisu i náhradních dílů se také pohybují ve více než přijatelných mezích. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 35 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.