OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Pathfinder (2005–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Dobré terénní vlastnosti

Bohatá výbava

Velký vnitřní prostor

Spolehlivost

Mohutný vzhled

O vozidle

Ačkoli Nissan Pathfinder vychází ze stejné techniky jako pick-up Navara, zbavil se rámové konstrukce a tuhé zadní nápravy ve prospěch komfortnějšího a modernějšího řešení s nezávislým zavěšením kol. To má trochu vliv na jeho maximální schopnosti v terénu, kde se nemůže rovnat tradičním off-roadům, jako je Toyota Land Cruiser nebo Mitsubishi Pajero. Ostatně, vozu chybí uzávěrka diferenciálu, takže už tady se omezení projevují na první pohled do specifikací. Redukční převodovka přitom nechybí, podobně jako přiřaditelný pohon všech kol – standardně jsou poháněna zadní a přední se připojují přepínačem. Pathfinder svou velikostí, a především svým velmi drsným vzhledem s přísně hranatou karoserií, velkými blatníky a výraznými stupačkami vypadá jako opravdový, pravověrný off-road. Ve skutečnosti je to však vlastně co možná nejdrsnější SUV. Jeho schopnosti v terénu určitě nejsou špatné a i díky velké světlé výšce a zajímavým nájezdovým úhlům předčí drtivou většinu rádoby terénních vozů, v náročném terénu ovšem na klasické off-roady jednoduše ztrácí. Kde ovšem neztrácí, je jízda na silnici. Zatímco tady nemají velké off-roady dostatek jistoty, Pathfinder rázem pookřeje a jeho chování je podstatně civilizovanější. Auto nabízí špičkový jízdní komfort a filtrování nerovností je příkladné, velmi dobrá zůstává i jeho ovladatelnost. Pochopitelně je v zatáčkách nutné počítat s vysokou stavbou auta a výraznějšími náklony karoserie, ovšem Pathfinder si vede vcelku zdatně a dobře drží stopu. Mistrem je však pochopitelně na rovné silnici, přičemž naprosto nevadí, že je taková cesta rozbitá a hrbolatá. Stejně suverénní je pak na různých nezpevněných cestách, kde mnohdy posádka povahu povrchu ani příliš nepozná. To ovšem bohužel platí i pro řidiče, volant je přeposilovaný, neposkytuje moc dobrou zpětnou vazbu a navíc by si řízení zasloužilo i lepší přesnost. 
 
V interiéru Pathfinderu se může posádka kvůli nízkým oknům a celkově velmi robustní stavbě vozu cítit možná trochu stísněně. Ovšem v reálu je místa dostatek. Snad jen nad hlavou je ho trochu méně než u některých soupeřů, ovšem kontakt se stropem hrozí jen opravdu vysokým jedincům. Interiér posádku hýčká velkou spoustou komfortních prvků výbavy. Pathfinder si v mnohém nezadá ani s luxusnějším modelem Murano. Pochvalu zaslouží také skvěle přístupný a výborně využitelný zavazadlový prostor, pod jehož podlahou se skrývá ještě třetí řada sedadel.
 
O pohon se většinou postará vcelku kultivovaný a silný turbodiesel 2,5 dCi. Jeho výkon je nejprve 126 a později 128 kW. Pro pohon relativně velkého auta motor stačí, ovšem nelze očekávat kdovíjaké sprinterské pokusy. I po dálnici ovšem Pathfinder vcelku bez problémů zvládá tempo vyšší, než je u nás povolené. Spotřeba dieselu se také drží v přijatelných mezích. U nejnovějších provedení po roce 2010 posílil turbodiesel na solidních 140 kW, což autu dodalo trochu elánu a ještě se přitom podařilo lehce snížit spotřebu. Ještě silnější alternativou je pak třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 170 kW a ohromným točivým momentem 550 Nm. S tímto motorem má Pathfinder i velmi solidní dynamiku a spotřeba přitom oproti menšímu motoru tak výrazně neroste. 

Výbava

Pathfinder je často k dostání ve velmi dobré výbavě, která si mnohdy nezadá s atraktivnějším SUV Murano. Ovšem lépe vybavené exempláře je nutné trochu hledat, starší modely mívají přece jen výbavu mírně obyčejnější. I tak ovšem Pathfinder uspokojí nároky i zhýčkanějších řidičů. 

Design

Design Pathfinderu sice nemusí být po chuti každému, ovšem hodně mohutné tvary s přísně hranatým pojetím bezpochyby budí pozornost. Pathfinder vypadá hodně drsně a vyvolává respekt, je to jedno z vizuálně nejmohutnějších SUV. 

Spotřeba

Oproti klasickým off-roadům se daří Pathfinderu docela dobře krotit spotřebu paliva. Jízdní odpory jsou díky modernější konstrukci trochu nižší. Největší podíl na rozumné spotřebě však mají moderní turbodiesely. I tak je ovšem spotřeba samozřejmě vyšší než u normálních aut. 

Jízdní vlastnosti

I jízdní vlastnosti Pathfinderu jsou překvapivě dobré a civilizované. Auto se sice v zatáčkách trochu více naklání, ovšem vedení stopy je velmi dobré a těžký vůz se i v zatáčkách drží zuby nehty. Pochopitelně limity se dostavují daleko dříve než třeba u velkých sedanů, na poli SUV je však Pathfinder překvapením.

Bezpečnost

V bariérových bezpečnostních testech organizace Euro NCAP si Nissan Pathfinder v roce 2006 vysloužil skóre čtyř hvězdiček. A to i navzdory své opravdu mohutné stavbě a bohaté bezpečnostní výbavě. Na vině je menší stabilita některých částí interiéru vpředu, což zřejmě Pathfinder zdědil po pick-upu Navara.

Praktičnost

Ačkoli působí trochu stísněně, nabízí Pathfinder posádce více než dostatek místa. Velkou pochvalu si pak zaslouží prostorný a výborně využitelný zavazadlový prostor. Ten má standardní objem 515 litrů, pod podlahou třetí řadu sedadel a najdeme tu spoustu prvků pro uspořádání menších nákladů. Ty velké lze zase snadno díky hranaté karoserii zaskládat až po strop. Po sklopení sedadel převeze Pathfinder až 2091 litrů nákladu. 

Komfort

Pathfinder nabízí posádce opravdu velmi dobrý komfort. Auto se i přes výrazné nerovnosti přenáší s jistotou a posádka o nich vlastně vůbec neví. Velmi dobrá je i akustická pohoda, odhlučnění především motoru a podvozku je opět příkladné. A pochvalu si zaslouží rozměrná a pohodlná sedadla. 

Provozní náklady

Nissan Pathfinder je spolehlivý a trvanlivý automobil, ovšem podobně jako u ostatních velkých SUV je u něj nutné počítat s vyššími provozními náklady. A to navzdory tomu, že spotřeba se drží v té lepší části spektra třídy. Servis a náhradní díly jsou ovšem trochu náročnější. 

Nissan Pathfinder



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.