OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Micra (2003–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Dobré jízdní vlastnosti, Originální design , Posuvná zadní sedadla, Pružné a úsporné motory

O vozidle

Nissan Micra je tradičním zástupcem segmentu malých vozů. Od druhé generace vznikají vozy v britské továrně Nissanu v Sunderlandu, platí to i pro generaci třetí, vyráběnou od roku 2003. Ta se na první pohled vyznačuje velmi výrazným designem s vystouplými světlomety, jednolitou plochou boků a kabinou, která z ní vystupuje jako jakási hodně prosklená bublina. Tento vzhled znamenal oproti dosavadním dvěma velmi konzervativním provedením výrazný obrat a Nissan tím potvrdil, že již nechce vyrábět nudná auta. Někomu se vzhled zamlouvat nemusí, ale přispívá k praktičnosti. Například výrazná přední světla, která jsou vidět i z pozice řidiče, pomáhají lépe odhadovat rohy silně zakulaceného vozu. Kabina je také docela vysoká, takže ani na zadních sedadlech si cestující nebudou stěžovat na nedostatek místa. A to prosím Micra patří k nejmenším vozům segmentu B, velikostně se spíš než dnes velmi obvyklé čtyřmetrové hranici blíží segmentu úplně těch nejmenších vozů, tedy městských miniaut. To se však projevuje v zavazadlovém prostoru, kde je jen průměrných 251 litrů místa. Nissan ovšem tento nedostatek vyřešil docela chytře. Zadní lavice je (alespoň u vyšších verzí výbavy) posuvná v rozsahu dvaceti centimetrů, takže jejím posunutím vpřed lze získat až hodně nadprůměrných 371 litrů pro náklad. Ano, Micra tak sice nevyhoví požadavku na přepravu čtyř cestujících a zároveň hromady jejich zavazadel, ale například při cestě na dovolenou ve dvou alespoň není nutné sklápět sedadla.
 
Delších cest se přitom není nutné s Microu obávat. Podvozek s koly nacpanými až do rohů karoserie totiž přináší velmi dobré jízdní vlastnosti – Micra je skvěle čitelná, zatáčky vykružuje s velkou přesností a ochotou a zbytečně se při tom nenaklání. Komfort odpružení je i přesto také velmi dobrý a malá Micra, kterou by mnozí tipovali jako vhodnou jen do městského provozu, opravdu příjemně překvapuje. Posádka má z vozu velmi dobrý výhled. Micra se kromě pětidveřového provedení vyráběla také ve verzi kupé-kabrio s dvojicí dveří.
 

Dalším kladem Micry jsou pohonné jednotky. Základem sice byl trochu dýchavičný litrový motor o výkonu 48 kW, ten se však v nabídce moc dlouho neohřál a mezi ojetými vozy příliš častý není. Nahrazen byl stejně výkonným agregátem o objemu 1,2 litru. Tento motor je podstatně pružnější a relativně lehkou Micru zvládá slušně rozpohybovat i mimo město, byť pro dynamicky založené řidiče není tím pravým. Nissan však má v záloze jeho silnější variantu se zajímavým výkonem 59 kW, ta už přináší i velmi solidní dynamiku. Přitom pružná dvanáctistovka v obou verzích je skromná z hlediska požadavků na palivo, a jde tak o ideální pohonnou jednotku Micry. Ostatně, jiné motory budete na trhu ojetin hledat složitěji. Pod kapotou se mohou vzácně vyskytovat ještě motory 1,4 litru s výkonem 65 nebo 71 kW a šestnáctistovka ze sportovní verze 160SR o výkonu 81 kW. Turbodiesely zastupuje agregát 1,5 dCi ve výkonových verzích 48 a 60 kW, po modernizaci pak 50 a 63 kW. Spořivý diesel však najdeme jen v minimu aut.

Výbava

Základní výbava Nissanu Micra není příliš bohatá, na trhu ojetých vozů se však většinou setkáme s lépe vybavenými vozy s alespoň prostředním stupněm z ceníků. V základu například chyběl palubní počítač, nebyla v něm klimatizace ani posuvná zadní řada sedadel. Alespoň za některý z prvků si však většina původních majitelů připlatila nebo rovnou zvolila právě vyšší verzi. 

Design

Originální a nezaměnitelný design Nissanu Micra nemusí být po chuti úplně každému, auto však působí optimistickým a veselým dojmem, na parkovišti si jej navíc určitě s jiným nespletete. Trochu více kritiky si vysloužil nevyvážený vzhled verze kupé-kabrio. 

Spotřeba

Prakticky všechny motory pod kapotou Micry se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva. A není potřeba k tomu hledat turbodiesely, které jsou opravdu vzácné. Bohatě postačí základní benzinový motor 1,2 litru, který je pružný a jeho nároky na přísun paliva střídmé.

Jízdní vlastnosti

S koly v každém rohu nabízí Micra překvapivě skvělé jízdní vlastnosti. Auto je výborně čitelné a dobře ovladatelné, posádka přitom netrpí nepohodlím. Dobrá je i celková směrová stabilita vozu. Na příjemném ovládání se projevuje i relativně nízká hmotnost auta.

Bezpečnost

V nárazovvých testech Euro NCAP získal Nissan Micra třetí generace hodnocení čtyř hvězdiček z maximálních pěti možných. Auto posádku chrání dobře, ale v základu najdeme jen dva airbagy a celková konstrukce působí méně robustně. Micra tak z dnešního pohledu patří spíše k průměru.

Praktičnost

Ačkoli patří Micra k nejmenším zástupcům své třídy, dovede příjemně překvapit nabídkou vnitřního prostoru a celkovou praktičností. I cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa nad hlavou nebo před koleny, trochu menší je však zavazadlový prostor. Objem 251 litrů však lze u většiny verzí zvětšit posunutím zadní lavice sedadel až o 20 cm na výborných 371 litrů. Posádka vzadu se pak ovšem musí uskromnit.

Komfort

Velmi dobré jízdní vlastnosti v případě Micry nevylučují ani dobrý jízdní komfort. Filtrování nerovností zvládá Micra skvěle, byť do špičky třídy jí malinko chybí. Interiér z obyčejných materiálů by však mohl působit útulněji. Posádka má alespoň dobrý výhled. 

Provozní náklady

Micra je spolehlivý a trvanlivý automobil, který trápí jen minimum poruch. Společně s nízkou spotřebou paliva prakticky všech agregátů to znamená, že provozní náklady Micry jsou opravdu příjemně nízké. 

Nissan Micra

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací