OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Micra (1992–2003)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Malé rozměry, Snadná ovladatelnost, Spolehlivá a jednoduchá technika , Nízké ceny, Nízká spotřeba paliva

O vozidle

Nissan uvedl v roce 1992 na trh druhou generaci svého malého modelu Micra. Oproti prvnímu hranatému provedení tu nezůstal kámen na kameni, auto doznalo řady změn a v mnohém dospělo. Micra dostala baculaté tvary, které jsou z dnešního hlediska spíše konzervativnější, ovšem tehdy byly velmi líbivé a oslovovaly především ženy. Micra vsadila na jednoduchou konstrukci a koncepci s koly co možná nejvíce v rozích karoserie. Díky tomu se může chlubit i dnes překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi a výbornou ovladatelností. Přispívá k tomu i nízká hmotnost Micry. V podstatě jde o vlastnosti, které se přenášejí od tohoto modelu až k současným provedením japonského minivozu. 
 
Z dnešního pohledu rozhodně není druhá Micra moderním vozem, ale ve své době učarovala nejen veřejnosti, ale i novinářům. Auto se tak jako první japonský vůz mohlo pyšnit titulem Evropské auto roku – titul získala Micra v roce 1993. Krom jízdních vlastností a designu se porotě líbil i překvapivě dobrý vnitřní prostor, který je dán již zmiňovanou jednoduchou konstrukcí auta. V době, kdy bezpečnost nehrála takovou roli, se mohlo veškeré místo pod karoserií využít pro posádku. To ovšem znamená, že z dnešního pohledu není Micra vůbec bezpečným vozem. Už ve své době získal vůz v nárazových testech Euro NCAP pouhé dvě hvězdičky, a to i po faceliftu. Micra tak dnes splní především roli nenáročného levného vozu pro městský provoz. V něm nemusejí nedostatky v bezpečnosti tolik vadit.
 
O pohon Micry se starají především maloobjemové čtyřválce. Litrový motor měl z počátku výkon 40 kW, po modernizaci v roce 2000 pak posílil na 44 kW. Pro pohon jen asi 800 kilogramů těžkého autíčka i taková porce výkonu dobře stačí a Micra je především ve městě svižná a přitom příjemně úsporná, jezdit se s ní dá zhruba za pět a půl litru. Silnější motor 1,3 s výkonem 55 kW je proto vzácnější motorizací, totéž platí pro novější motor 1,4 s výkonem 60 kW, dodávaný od roku 2000. Ještě méně obvyklou variantou je pak provedení s dieselem 1,4 od Peugeotu. Agregát má výkon 42 kW a v jinak vcelku kultivované, byť hlučné, Micře působí dost hrubě.  

Výbava

Výbava malého Nissanu je opravdu jenom základní, v podstatě v ní nenajdeme téměř žádné zajímavosti a vymoženosti. Jedinou výjimkou může být bezestupňová automatická převodovka N-CVT, která se do některých kusů dodávala. 

Design

Druhá generace Nissanu Micra působí i dnes překvapivě sympatickým dojmem, byť její baculaté zaoblené tvary můžeme dnes považovat za spíše konzervativnější. Věk auta lépe maskují varianty po faceliftu, které jsou nezřídka vybavené nárazníky lakovanými v barvě karoserie. 

Spotřeba

Lehoučká Micra s maloobjemovými motory se může pochlubit opravdu příznivou spotřebou paliva. V podstatě všechny nabízené motory jsou úsporné, nejpříjemnější je z tohoto hlediska základní litrový motor. Velmi úsporný je i diesel, ten je ovšem vzácnou motorizací.  

Jízdní vlastnosti

Malá a lehká Micra se může pochlubit i na dnešní dobu velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Je to dáno konstrukcí s koly v každém rohu karoserie. Micra tak sedí v zatáčkách velmi dobře a skvěle drží zvolenou stopu. 

Bezpečnost

Nissan Micra druhé generace rozhodně nepatří k bezpečným automobilům, ostatně vzhledem ke stáří jeho konstrukce ani nelze v této oblasti kdovíjaké výkony očekávat. Ve výbavě je standardem pouze airbag řidiče. V nárazových testech získala Micra v roce 1997 a opakovaně v roce 2000 pouhé dvě hvězdičky. 

Praktičnost

Malá Micra je překvapivě prostorná, což je dáno především konstrukčním věkem vozu, u kterého nezabírají místo výztuhy karoserie. Na druhou stranu, zavazadlový prostor má objem pouze 206 litrů, po sklopení sedadel se sem vejde až 960 litrů nákladu. 

Komfort

Na svou dobu poskytoval Nissan Micra i slušný jízdní komfort, agilní podvozek se postaral i o dobré tlumení nerovností. Z dnešního pohledu jsou ovšem vozy podstatně dále a Micra pokulhává především v oblasti odhlučnění a samozřejmě také výbavy. 

Provozní náklady

Z hlediska provozních nákladů je Nissan Micra druhé generace velmi příjemným vozem, a to i přes jeho vysoký věk. Jednoduchá technika je u Micry nadstandardně spolehlivá, opravy nenáročné a ceny úkonů i náhradních dílů dnes již velmi příznivé. Nízká je i spotřeba paliva. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací