OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Almera Tino (2000–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor, Variabilní interiér , Dobré jízdní vlastnosti, Jízdní komfort , Citlivé řízení, Nízké ceny

O vozidle

Nissan Almera Tino byl dalším příspěvkem do kategorie kompaktních MPV, zamířil především proti francouzským soupeřům Renault Mégane Scénic a Citroën Xsara Picasso. I vzhledem k užší nabídce pohonných jednotek a méně atraktivnímu designu se ovšem takového komerčního úspěchu jako tyto modely Tino nedočkalo. Dnes ovšem patří k velmi levným rodinným automobilům se solidní spolehlivostí. Design vycházel z druhé generace kompaktního modelu Almera, ze kterého pochází také technika. Tino má karoserii vejčitého tvaru, která příliš nezaujala zákazníky ani v době aktivního života modelu, natož aby vypadala moderně dnes. Lépe z tohoto hlediska působí interiér, byť i tady se věk auta trochu projevuje. Interiér je ovšem i přes skromnější rozměry tohoto kompaktního MPV velmi prostorný a také příjemně variabilní. Sedadla jsou velmi pohodlná, ta vpředu nabízejí i dobré boční vedení. Zadní sedadla lze posouvat, sklápět nebo z vozu zcela vyjmout, takže Almera může posloužit i jako menší dodávka. Zavazadlový prostor má solidní základní objem 440 litrů. Navíc je po celém interiéru k dispozici velké množství různých odkládacích prostor, které ještě využitelnost zvyšují, je tu i několik dalších praktických detailů. Na svou dobu měla Almera Tino také dobrou výbavu, i když dnes už z tohoto hlediska vůz nepřekvapí.
 
Rodinné MPV je naladěno na komfortní notu, podvozek je tak měkký. To většinou přináší opravdu komfortní jízdní projev, na některých nerovnostech ovšem může být podvozek až příliš houpavý. Podvozek z Almery se také vyznačuje velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Kvůli výraznějším náklonům karoserie v zatáčkách se na limit podvozku řidič příliš často vydávat nebude, podvozek ovšem snese i velmi razantní jízdu a ostré průjezdy zatáčkami. Je velmi stabilní a chování na limitu je dobře čitelné. Navíc řízení Tina je vcelku přesné a poskytuje i rozumnou zpětnou vazbu.
 
Pod kapotou kompaktního MPV od Nissanu najdeme relativně úzkou paletu motorů. Základem je osmnáctistovka známá i z jiných modelů výrobce, výkon má solidních 84 kW. U tohoto motoru je ovšem potřeba dát si pozor na jeho spotřebu oleje. Druhou benzinovou možností je dvoulitr, který má výkon 100 kW. Jenže jeho nevýhodou je fakt, že je výhradně spojen s bezestupňovou převodovkou CVT. Ta by nemusela být špatnou volbou, jenže životnost variátoru leží zhruba na hranici 140 000 kilometrů, což už dnes bude porce, kterou mají Almery často za sebou. Alternativou k těmto motorům jsou turbodiesely s objemem 2,2 litru a příjemně nízkou spotřebou paliva. Do roku 2003 šlo o starší agregát Di s výkonem 84 kW, poté o modernější provedení dCi ve dvou výkonových variantách – 82 nebo 100 kW. Modernější motor má vstřikování Common-Rail a je spolehlivější než starší verze. 

Výbava

Ve své době měla vůči konkurenci Almera Tino velmi dobrou výbavu, dnes ovšem vůz opravdu asi nemá čím překvapit. Klimatizace a další komfortní prvky jsou obvyklou záležitostí, výjimečně se tu můžeme setkat i s prvním navigačním systémem. 

Design

Nissan Almera Tino rozhodně nepatří mezi nejkrásnější MPV, svými tvary ostatně nepřitahovala kupce ani v době svého aktivního modelového života. Na karoserii se vcelku výrazně projevuje její věk. V interiéru je situace o něco lepší. 

Spotřeba

Almera Tino s dieselovými motory může být velmi příjemně úsporná, byť motory nejsou příliš kultivované. Z hlediska spotřeby paliva jsou ovšem diesely ideální volbou, benzinové agregáty jsou přece jenom výrazně náročnější. 

Jízdní vlastnosti

Měkce naladěný podvozek ještě neznamená, že by jízdní vlastnosti auta musely být špatné, a Tino je toho důkazem. Podvozek z klasického hatchbacku Almera zvládne i ostřejší jízdu, přesné je i řízení s překvapivě slušnou zpětnou vazbou. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si Nissan Almera Tino v roce 2001 nevedl vůbec špatně. Získal tehdy slušné skóre čtyř hvězdiček z pěti možných. Z dnešního pohledu to ovšem stačí už jen spíše na průměrnou úroveň ochranu posádky, a to i přesto, že bezpečnostní výbava může být docela dobrá, Tino mohlo mít i šestici airbagů. 

Praktičnost

Interiér je ovšem i přes skromnější rozměry tohoto kompaktního MPV velmi prostorný a také příjemně variabilní. Sedadla jsou velmi pohodlná, ta vpředu nabízejí i dobré boční vedení. Zadní sedadla lze posouvat, sklápět nebo z vozu zcela vyjmout, takže Almera může posloužit i jako menší dodávka. Zavazadlový prostor má solidní základní objem 440 litrů. Navíc je po celém interiéru k dispozici velké množství různých odkládacích prostor, které ještě využitelnost zvyšují, je tu i několik dalších praktických detailů.  

Komfort

Rodinné MPV je naladěno na komfortní notu, podvozek je tak měkký. To většinou přináší opravdu komfortní jízdní projev, na některých nerovnostech ovšem může být podvozek až příliš houpavý. Pochvalu však zaslouží prostorný interiér s velmi komfortními sedadly. 

Provozní náklady

Ačkoli je Almera Tino mechanicky vcelku odolný vůz s dobrou spolehlivostí, je dobré si dát pozor na výběr motoru. Paleta není příliš široká a některé agregáty mohou vyžadovat větší servisní úkony, překvapivě jsou tu lepší jistotou turbodiesely – ideálně novějšího data vzniku. 

Nissan Almera Tino



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací