OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan 350Z (2002–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design, Silný motor , Agresivní jízdní vlastnosti, Přesné řazení i řízení

O vozidle

Nissan 350Z je pravověrný sporťák. Navazuje na tradici takzvaných „Z cars“, tedy starších sportovních Nissanů. V jejich duchu přináší silný motor, pohon zadních kol, skvělý podvozek a výkony jako ze supersportovních vozů za překvapivě nízkou cenu. Kupovat si 350Z kvůli něčemu jinému než sportovní jízdě je nesmysl. Tohle auto není ani trochu praktické, má vysokou spotřebu a pro jeho dokonalé zvládnutí je potřeba mít přece jenom větší řidičské zkušenosti. Co všechno umí nabídnout, naznačuje 350Z dokonale už svým vzhledem. Auto je přikrčené, s protáhlou kapotou a má velmi dynamický výraz. Bezrámová okna a nízký posaz po otevření dveří pocit jen umocňují. Perfektní sedadla s výrazným bočním vedením jsou tu důležitější než celková kvalita zpracování a použitých materiálů – obojí je spíše průměrné a Nissan si tu přece jenom mohl dát více práce. Interiér nikoho nenechává na pochybách. Výjimečně lze narazit i na roadster, u kterého je potřeba počítat s nižší tuhostí karoserie.
 
Po nastartování se svým mohutným zvukem ozve zážehový vidlicový šestiválec uložený pod přední kapotou. Podle věku má výkon buď 206 (do roku 2006), nebo 221 kW. Přitom 350Z není těžký automobil, takže opravdu silný šestiválec mu uděluje špičkovou dynamiku, kterou se může měřit i s mnohem dražšími a výkonnějšími vozy. Skvělý motor pohání zadní nápravu přes přesnou šestistupňovou převodovku s krátkými drahami řazení a jednou drobnou vychytávkou – nastavitelnou kontrolkou, která řidiče upozorní, že je čas řadit na vyšší stupeň. Ovládací síly jsou vzhledem k zaměření vozu trochu vyšší, řízení je hezky tuhé a přímé, totéž platí o spojce. Někomu ovšem může vadit, že volant nelze nastavit podélně. I tak se auto opravdu skvěle ovládá – a to jak volantem, tak plynem. Vyvolat přetáčivý smyk není u 350Z nic těžkého, naučit se jej perfektně kontrolovat také ne. Ovšem pozor za špatného počasí – na mokru jinak docela stabilní auto hodně znervózní a jakékoli výraznější přidání plynu se projevuje protáčením zadních kol a tendencí k přetáčivému smyku i na rovné silnici. Tady musí často zasahovat stabilizační systém, který lze pochopitelně vypnout. Náklony v zatáčkách jsou minimální, jízdní komfort jde pochopitelně stranou. Bohatá je ovšem základní výbava sportovního Nissanu. 

Výbava

Velmi dobrá je naopak výbava 350Z. Zájemci o ojeté vozy se nemusejí zkoumáním výbavy příliš zabývat, už od základu je tu šestice airbagů, automatická klimatizace a řada dalších vymožeností. Za příplatek se dodávala audio aparatura Bose a kožené čalounění, navigace a některé další drobnosti – vozy je často mají. 

Design

Nissan 350Z je opravdový sportovní vůz. Zvenku má velmi nízký profil, dlouhou kapotu karoserie a opravdu dynamické linky. Typickým znakem je hmota vozu jakoby přenesená k zadní poháněné nápravě. Dynamicky a dramaticky působí také interiér, ten by ovšem mohl být z luxusnějších materiálů. 

Spotřeba

Hovořit o spotřebě se snad u 350Z ani nehodí. Je jasné, že tento vůz si nikdo nebude pořizovat proto, aby šetřil palivem. Tříapůllitrový šestiválec s výkonem až 300 koní si pochopitelně říká o velké dávky paliva a charakter auta rozhodně nevybízí ke klidné jízdě. 

Jízdní vlastnosti

Nissan 350Z se může pochlubit naprosto špičkovými jízdními vlastnostmi. Jen za mokra je auto hodně nervózní, ovšem nasuchu je velmi stabilní a skvěle se řídí. Podvozek neskutečně drží, zkušeným řidičům dovolí vyvolávat kontrolovaný přetáčivý smyk, a to i díky rychlému, přesnému a komunikativnímu řízení. Náklony v zatáčkách pochopitelně téměř neexistují a auto s řidičem opravdu perfektně souzní. 

Bezpečnost

Sportovní auta obvykle nárazovými testy Euro NCAP neprocházejí a je to i případ Nissanu 350Z. Je jasné, že rychlá sportovní střela neklade hlavní důraz na ochranu posádky, robustní konstrukce, dlouhá kapota a dobrá bezpečnostní výbava ovšem přece jen solidní bezpečí zajistí. 

Praktičnost

Nissan 350Z není ani trochu praktické auto. Nízký dvoumístný sporťák sotva pobere běžný nákup, zavazadlový prostor s objemem 235 litrů tak tak stačí. Za sedadly se ještě nacházejí praktické úschovné schránky, to je však vše. 350Z to ovšem nelze vyčítat. 

Komfort

Od 350Z nelze očekávat kdovíjaké komfortní chování. Podvozek je hodně tvrdý a nerovnosti vozovky o sobě dávají hodně vědět. Kdo chce cestovní GT, musí hledat jinde – při vyšších cestovních rychlostech na dlouhých tratích může už zvuk motoru posádku obtěžovat. 

Provozní náklady

Provozní náklady 350Z na tom jsou dost podobně jako samotné náklady na palivo. Ty sice tvoří většinu výdajů, ale ani nadále nelze zapomenout na vysoké částky, které provoz auta vyžaduje. Pojistky nebo opravy stojí docela hodně peněz. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací