OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Pajero (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné terénní vlastnosti, Dobrá výbava, Komfortní odpružení

O vozidle

Mitsubishi Pajero patří k automobilům, které jsou v současnosti vlastně tak trochu ohroženými druhy. Je to totiž klasický off-road, který oproti dnes tak populárním SUV upřednostňuje především špičkové schopnosti v terénu před kultivovaným silničním chováním. Vyhledáván je tak tento vůz především mezi těmi řidiči, kteří jeho terénních schopností opravdu využijí. Čtvrtá generace Pajera vyráběná od roku 2007 není mnohými za novou generaci považována. Jde v podstatě o výrazný facelift předchozího provedení, které bylo ve výrobě už od roku 1999. Významné změny pod kapotou i kompletně přepracovaný interiér ovšem podle Mitsubishi novou generaci znamenají. Jisté je, že pravověrné off-roady to mají z tohoto hlediska v dnešní době složité, zájem zákazníků se posunul k SUV, a mnoho peněz na vývoj klasických terénních vozů tak nezbývá. I přesto se Mitsubishi se situací popralo se ctí a připravilo opravdu kvalitní off-road. Neznalého překvapí oproti SUV trochu menší nabídka místa daná konstrukcí, u Pajera navíc cestující sedí docela blízko dveřím, což může vyvolávat pocity trochu menšího prostoru. Na silnici se Pajero chová komfortně, jenom větší rázy od příčných nerovností prozradí, že podvozek je také dostatečně tuhý, aby zvládal extrémní zátěž v terénu. Tam je Pajero jako doma, zákazníci si navíc mohou vybrat ze dvou verzí. Pro skutečně drsné podmínky je vhodnější krátké třídveřové provedení, které má lepší nájezdové úhly a úhel přechodový. Ani delší pětidveřová varianta si však nevede rozhodně špatně, mezi ojetými vozy je její výskyt častější. Není divu, tato verze je zase praktičtější z hlediska přepravní kapacity. Pajero je opravdový off-road s pohonem všech kol, síla se mezi přední a zadní nápravu dělí v poměrech od 33 : 67 po pevných 50 : 50. Nastavení režimu, včetně zapnutí redukce a uzávěrky mezinápravového diferenciálu, se děje pomocí pákového voliče. Uzávěrka zadního diferenciálu se ovládá samostatným tlačítkem. O schopnostech vozu v terénu jasně hovoří například světlá výška 225 milimetrů nebo brodivost až 700 milimetrů. Nájezdový úhel kratšího modelu je 36,7 stupně vpředu a 34,8 vzadu. Delší model má přední nájezdový úhel 36,6 stupně a zadní 25,0 stupňů.
 
Pod kapotou velkého off-roadu najdeme silné motory, které mu v terénu přijdou vhod. Benzinový šestiválec s objemem 3,8 litru o výkonu 182 a 184 kW (vyšší výkon platí pro dlouhou verzi) je v praxi vzácnější motorizací, už kvůli vysoké spotřebě paliva. Daleko častěji se setkáte s turbodieselem 3.2 DI-D. Ten měl do modernizace, ke které došlo v roce 2009, dva výkonové stupně – 118 kW pro vozy s manuální převodovkou a 125 kW pro modely vybavené automatem. Po modernizaci se výkon pro obě verze sjednotil na velmi slušných 147 kW a přináší i hodně zajímavou dynamiku na silnici.

Výbava

Mitsubishi Pajero rozhodně není levný automobil, a tak je logické, že nabízí bohatou základní výbavu. Je tu automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava nebo pokročilé řízení pohonu všech kol. Vyšší výbavy pak přináší řadu komfortních a luxusních prvků jako třeba kožené čalounění, efektnější dekory palubní desky, tempomat, navigaci, couvací kameru a další vymoženosti. Na dobře vybavené kousky přitom není těžké narazit. 

Design

Mitsubishi Pajero je, jak se na pořádný off-road sluší a patří, opravdu mohutný a výrazný vůz. Po generace zachovává typický profil a vůz je snadno identifikovatelný. Off-roady se řídí tak trochu jinou estetikou, drsný vzhled u nich navíc tolik nepodléhá módním trendům. 

Spotřeba

Mitsubishi Pajero je velký a těžký automobil vybavený silnými motory. U spotřeby tedy nelze očekávat kdovíjak nízké hodnoty, přesto však dovede turbodiesel při střídmém zacházení příjemně překvapit. Při jízdě v terénu nebo výraznějších nárocích na dynamiku však spotřeba výrazně roste. Benzinový agregát je opravdu hodně žíznivý, na trhu na něj ovšem příliš často nenarazíte. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti na silnici nejsou pro Pajero prioritou, od toho jsou tu vozy kategorie SUV. Přesto je jízdní projev vcelku kultivovaný a chování auta je čitelné, s vyšší stavbou a hmotností je však nutné při průjezdu zatáčkami počítat. Přesto se asfaltu Pajero drží velmi dobře a nedotáčivost přichází překvapivě pozdě. 

Bezpečnost

Nárazovými zkouškami organizace Euro NCAP Mitsubishi Pajero čtvrté generace nikdy neprošlo. A totéž platí i pro předchůdce. Robustní stavba vozu však poskytuje posádce dobrou ochranu, přispívá k tomu i bohatá bezpečnostní výbava. Ovšem při bočním nárazu lze mít o bezpečnost trochu obavy, cestující totiž sedí blízko dveří. 

Praktičnost

U automobilů dané velikosti najdeme i prostornější vozy, Pajero zde dává najevo svou robustnější konstrukci (která se už ovšem v předchozí generaci vzdala rámu). Místa je tu však dost, i když v kratší třídveřové verzi je důraz opravdu kladen na terénní schopnosti a cestující vzadu i zavazadla jdou trochu stranou. Kratší model má zavazadlový prostor s objemem 290 litrů, delší pak hodně solidních 663 litrů a je možné jej mít i v sedmimístném uspořádání. Pak pro zavazadla zbývá 215 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort Pajera je překvapivě dobrý, na silnicích se pohybuje vcelku plavně. Při přejezdu příčných nerovností se ovšem ozývají rázy od náprav. Komfortně působí i interiér, kde hrají prim pohodlná sedadla s dobrou oporou a slušným bočním vedením – obojí se bude v terénu hodit. 

Provozní náklady

Velké off-roady jsou provozně náročnými automobily. Pajero je sice spolehlivý a robustní vůz, ovšem ceny náhradních dílů a servisních úkonů jsou pochopitelně vyšší. Vcelku vysoká je také spotřeba paliva. 

Mitsubishi Pajero



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací